محمد قاسمی فوق لیسانس آموزش ریاضی با ۸ سال سابقه در تدریس ریاضی هستم.
من معلم کلاس تقویتی ریاضی نهم در تابستان بوده ام و تدریس خصوصی ریاضی دهم و معلم کلاس تقویتی نهم در فوق برنامه مدرسه ها و تدریس ریاضیات پایه و همچنین معلم تقویتی در مدارس غیر انتفاعی بوده ام.
من پس از چندین سال تجربه در تدریس تقویتی ریاضی نهم به این نتیجه رسیده ام که معلم باید مفاهیم ریاضی را به روش کاملا” ساده بیان کند و روی نقاط قوت دانش آموز حتی اگر خیلی ناچیز باشد تمرکز داشته باشد زیرا این کار باعث بالا رفتن اعتماد به نفس دانش اموز می شود.
من در کلاس های تقویتی ریاضی نهم ابتدا یک چالش غیر مستقیم با معما در کلاس ایجاد می کنم و معمولا” هم معماهایم از مثال های کاربردی و واقعی تشکیل شده است این کار باعث می شود دانش آموز به این نتیجه برسد که ممکن است در آینده واقعا” به این مشکل بر بخورد و بهتر است حل آن را یاد بگیرد و همین موضوع باعث متمرکز شدن در کلاس درس و با انگیزه شدن او به یادگیری می شود و بعد از آن تمرین ها را با کمک دانش آموزان حل می کنم و دوباره به نقطه اول باز می گردم و ۹۰ % حل را به دانش آموزان می سپارم و این باعث می شود که دانش آموزان تقویتی به اندازه کافی تکرار و تمرین داشته باشند و باعث می شود من با نحوه ی درک و چگونگی فهم دانش آ»وزان آشنا شده و بر همین اساس آموزش دهم.
از نظر من بهتر است دبیر گزارش دانش آموز تقویتی را به آموزشگاه داده و پشتیبانی پیگیر ارزیابی وضعیت دانش آموز و سپس برنامه ریزی برای بهبود وضعیت وی همراه با استفاده از متدهای روانشناسی جهت افزایش اعتماد به نفس دانش آموز باشد.
Views: 258