اینجانب سید محمد حسین کمالی فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اصفهان با ۹ سال سابقه تدریس معلم کلاس تقویتی علوم ششم هستم
در مدارس تهران و اصفهان علوم تدریس کردم مدرک تحصیلی بنده هم فوق لیسانس شیمی است در این مدت کاملاً به روشهای آموزشی آموزش و پرورش در نظام جدید آموزشی مسلط هستم
در این مدت از روش های تدریس زیادی برای آموزش بهتر استفاده کردم و در کلاس های گروهی مثل مدرسه و کلاس خصوصی در منزل از روشهای متفاوتی استفاده کردم
برای مثال در تدریس خصوصی علوم تمرین های منزلی را به دانش آموز میدهم که از سطح تمرین هایی که در کلاس حل کردهام کمی بالاتر هستند زیرا در تدریس خصوصی شاخص شخصیتی دانش آموز و نوع فراگیری او کاملاً برای من مشخص است و می دانم که او قادر است چه تمرین هایی را حل کند
اما در کلاس گروهی ایبه دلیلن که دانشآموزان هم سطح نیستند و معمولاً تمرین هایی که برای منزل می دهم پایین تر از سطح کتاب هستند
سوالات طبقه بندی شده متفاوتی را در این مدت جمع آوری کردم و به حل تمرین در کلاس به روشهای ویژه ای می پردازم
در برخی از کلاس های تقویتی علوم که به صورت خصوصی برگزار می کنم برای اینکه در دانش آموز ایجاد انگیزه کنم و توجه آنها را به درس علوم بیشتر جلب کنم سوالهای آسانی از هر مبحث درسی آماده می کنم و از آنها درخواست میکنم که برای من آن سوالات آسان را حل کند این مسئله باعث می شود که اعتماد به نفس دانش آموز پس از حل هر سوال بالاتر برود و بیشتر تمایل داشته باشد که به هوش و تحلیل خودش تکیه کند.
از نظر من در تدریس خصوصی مخصوصاً در سطح تقویتی دانش آموز باید با معلمش در روند تدریس شریک باشند و نباید معلم قطب کلاس باشد و همه چیز را برای خودش توضیح دهد تا وقت کلاس تمام شود دانشآموز تقویتی اولین مشکلی که دارد عدم اعتماد به نفس است و تصور می کند که او توانایی حل تمرینها را و یا فهم درس را ندارد که در وهله اول معلم باید کلاس خود را با دانش آموز شریک شود و مثل یک صحبت کردن به دانش آموز اجازه صحبت کردن و آزمون و خطا و حل حتی سوالات اشتباه را به او بدهد و صبر کند تا دانش آموز خودش را وادار به فکر کردن کند تا ببیند که او هم می تواند به یک موضوع فکر کند و پس از متمرکز شدن میتواند راه حل مورد نظر را پیدا کند