ثبت نام

88904002 - 021

کلاس تقویتی زیست یازدهم | خدیجه جواهریان

من خدیجه جواهریان هستم، مدرس زیست شناسی سال یازدهم و دوازدهم رشته تجربی در تهران، دارای مدرک کارشناسی زیست گیاهی هستم و بیش از ۵ سال سابقه تدریس در مدرسه و تدریس خصوصی درس زیست پایه یازدهم دارم.

درس زیست شناسی از آن جهت که با زندگی روزانه ما گره خورده حائز اهمیت است، هیچ فرقی نمیکند کدام شاخه از زیست شناسی را مطالعه کنید: زیست گیاهی، جانوری یا انسانی به هرحال همیشه مطالب جالب و کاربردی در این کتاب درسی وجود دارد که مباحث آن برای دانش آموزان بسیار جالب و سرگرم کننده است.

من خدیجه جواهریان هستم، مدرس زیست شناسی سال یازدهم و دوازدهم رشته تجربی در تهران، دارای مدرک کارشناسی زیست گیاهی هستم و بیش از 5 سال سابقه تدریس در مدرسه و تدریس خصوصی درس زیست پایه یازدهم دارم.

زیست سال یازدهم بیشتر بر مباحث اندام های حسی و حرکتی انسان تمرکز دارد، بخشی از آن نیز به زندگی گیاهی و شرایط تولید مثل و رشد گیاهان می پردازد، بنابراین این می توان گفت زیست شناسی سال یازدهم مطالبی دارد که بسیار مهم هستند و از طرفی یکی از منابع کنکور تجربی همین درس زیست شناسی خواهد بود، به این ترتیب جای تعجب ندارد اگر برخی از دانش آموزان ترجیح میدهند که در کلاس تقویتی زیست یازدهم شرکت کنند و مطالعه بیشتری در مورد مباحث این درس داشته باشند.

یکی از مهمترین شیوه های تدریسی که من در مورد تدریس زیست همواره به کار برده ام برانگیختگی حس کنجکاوی دانش آموزان برای دانستن بیشتر در مورد مطالبی است که در هر فصل از درس زیست آمده است. ارائه مثال های ملموس از زندگی روزمره و انجام آزمایشات ساده و کاربردی به همراه بررسی شواهدی مباحث میتواند برای دانش آموزان بسیار هیجان انگیز بوده و علاقه آنها را به این درس بیشتر کند.

از آنجایی که مباحث درس زیست شناسی غالبا تئوری است برای یادگیری و درک مفاهیم آن نیاز است که تمام کتاب با تمرکز و دقت زیادی مطالعه شود، البته استفاده از نمونه سوالات سال های گذشته و یا تست های کنکور می تواند شیوه های طراحی سوال و همچنین نکات مهمی که ممکن است از آنها سوال طرح شود را به خوبی برای دانش آموز شرح دهد.

من فکر می کنم برای بچه های رشته تجربی درس زیست از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین یادگیری آن می تواند نقش تعیین کنندگی در قبولی در دانشگاه داشته باشد، به همین دلیل توصیه می کنم در صورتی که دانش آموزان احساس می کنند نمی توانند مفاهیم موجود در کتاب درسی را به خوبی درک کنند، بهتر است از معلم تقویتی برای این درس استفاده کنند، به ویژه اشراف داشتن به نکات تستی برای درس زیست شناسی که دارای ضریب ۳ در کنکور است نکته ای است که نباید از آن غافل شد.

استفاده از سوالات کنکور سال های گذشته و مباحثی که از زیست شناسی سال یازدهم در آنها استفاده شده است به عنوان نمونه سوال می تواند یک انتخاب مناسب برای دانش آموز باشد، در این صورت دانش آموز با نکات مهم و طلایی آشنا شده و بیشتر مرور و مطالعه خود را برای حفظ کردن و یادگیری این بخش ها متمرکز می کند.

مطالعه با تمرکز بالا می تواند به دانش آموز کمک کند تا مفاهیم و مباحث موجود در زیست یازدهم را به خوبی فراگیرد، بنابراین توصیه می کنم برای مطالعه این درس حتما در محیطی آرام و با تمرکز بسیار بالا اقدام کنید تا مفاهیم و نکات مهم به خوبی در ذهن شما جای گیرند و بتوانید از آنها هنگام امتحان یا کنکور به درستی استفاده کنید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.