ثبت نام

88904002 - 021

چگونه بر چالش های سال دوازدهم غلبه کنیم

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اگر از جمله دانش آموزانی هستید که امسال وارد سال دوازدهم شده اید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می کنیم. حتما شما هم شنیده اید که می گویند زندگی همیشه مهربان نیست. اتفاقات دو سال اخیر در تمام دنیا نمونه بارزی برای رویارویی با یک چالش بزرگ به اسم “بیماری کرونا” در سراسر دنیا بود. چالشی که وضعیت آموزش و تحصیل را تحت تاثیر بسیاری قرار داد. این مسئله روی دانش آموزان سال دوازدهمی در این دو سال بیشتر احساس شد، دانش آموزانی که هم کنکور را پیش رو داشتند و هم قرار بود به جای تحصیل به روش سنتی و حضور در کلاس ، کلاس های آموزشی آنلاین را تجربه کنند. این مسئله نا امیدی بسیاری را برای دانش آموزان به همراه داشت ، اما هدف ما از ارائه این مقاله آن است که بگوییم هرگز تسلیم نشوید بلکه برای مقابله با چالش ها آماده باشید.

چالش های پیش روی یک سال دوازدهمی

یک دانش آموز سال دوازدهمی با چندین چالش روبه رو خواهد بود. اولین و مهمترین چالش او قبولی در امتحانات نهایی است، ضمن این که بسیاری از دانش آموزان تحت تاثیر پایان دوره تحصیل و جدایی از دوستان بسیار افسرده هستند. در پایان سال تحصیلی و بلافاصله بعد از امتحانات کنکور انتظار یک سال دوازدهمی را می کشد، مسئله بسیار مهمی که فشار روانی زیادی را به دانش آموز تحمیل می کند. بسیاری از خانواده ها نیز به صورت ناخواسته فشار مضاعفی را به فرزند خود وارد می کنند.

اگر از جمله دانش آموزانی هستید که امسال وارد سال دوازدهم شده اید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می کنیم. حتما شما هم شنیده اید که می گویند زندگی همیشه مهربان نیست. اتفاقات دو سال اخیر در تمام دنیا نمونه بارزی برای رویارویی با یک چالش بزرگ به اسم "بیماری کرونا" در سراسر دنیا بود. چالشی که وضعیت آموزش و تحصیل را تحت تاثیر بسیاری قرار داد. این مسئله روی دانش آموزان سال دوازدهمی در این دو سال بیشتر احساس شد، دانش آموزانی که هم کنکور را پیش رو داشتند و هم قرار بود به جای تحصیل به روش سنتی و حضور در کلاس ، کلاس های آموزشی آنلاین را تجربه کنند. این مسئله نا امیدی بسیاری را برای دانش آموزان به همراه داشت ، اما هدف ما از ارائه این مقاله آن است که بگوییم هرگز تسلیم نشوید بلکه برای مقابله با چالش ها آماده باشید.

چگونه با چالش ها روبه رو شویم

یک نکته مهم را به یاد داشته باشید و این که باید برای سال دوازدهم برنامه ریزی داشته باشید. بهتر است که خود را از قید و بند فشارها رها کنید. شما باید با نشاط و انرژی مضاعفی این سال تحصیلی را به پایان برسانید. ضمن این که باید برای شرکت در کنکور هم آماده باشید تا بتوانید در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهید. پیشنهاد می کنیم با در نظر داشتن نکاتی که در ادامه به آنها می پردازیم برای رویارویی با چالش های سال دوازدهم خود را آماده کنید.

خودخواه بودن اشکالی ندارد

به یاد داشته باشید که سال دوازدهم سالی است که بیش از هر کس دیگری باید به خودتان توجه کنید. نمرات شما اهمیت بسیاری دارند، پس سعی کنید بدون توجه به خواسته های دیگران و مقایسه خودتان با دوستان، فقط تلاش کنید تا به آنچه حق شما است برسید. به فکر آینده باشید. اگر به رشته خاصی علاقه دارید زمان سرمایه گذاری در آن فرا رسیده است. تلاش کنید تا نمرات اختصاصی برای کسب رتبه لازم در قبولی آن رشته را افزایش دهید. معلومات خود را بالا ببرید و تا می توانید برای رسیدن به هدف خود تلاش و برنامه ریزی داشته باشید.

برنامه ریزی داشته باشید

سال دوازدهم دروازه ورود شما به آینده به عنوان یک بزرگسال است. پس تلاش کنید تا برای آن برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. به جای نگرانی و اضطراب بیهوده قدم های اساسی بردارید. اموری که برای شما مفید است و در رسیدن شما به اهدافتان کمک کننده است را انجام دهید. شما می توانید با یک مشاور تحصیلی صحبت کنید و برنامه ریزی مناسبی برای مطالعه و تمرین و آمادگی برای امتحان نهایی و یا استفاده از کلاس های کنکور برای آمادگی کنکور استفاده کنید.

صبور باشید

باید بدانید که رسیدن به اهداف تحصیلی تان در واقع یک ماراتن است نه یک دو سرعت! پس حرکات انفجاری را فراموش کنید و برای کل مسیرتان انرژی ذخیره کنید. شما باید با صبوری، امید و انگیزه پیش بروید. چشم از هدف خود برندارید. در صورتی که برنامه ریزی خوبی داشته باشید می توانید این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارید.

با خودتان روراست باشید

مهمترین نکته در زندگی یک سال دوازدهمی کنکور است. پس سعی کنید فقط به رشته مورد علاقه خودتان فکر کنید. صحبت های اطرافیان نباید شما را از تلاش برای رسیدن به هدف خودتان دور کند. هرگز تحت تاثیر دیگران رشته ای را انتخاب نکنید. اگرچه گرفتن مشاوره در مورد تلاش برای رسیدن به یک رشته تحصیلی عالی در دانشگاه خوب است اما نهایتا این شما هستید که باید برای رشته تحصیلی تان وقت بگذارید، پس بهتر است در رشته ای درس بخوانید که به آن علاقه دارید و رویای رسیدن به آن را در سر می پرورانید.

یک نسخه همگانی را فراموش کنید

انسان ها با توانایی ها و مهارت های مختلف متولد شده اند، پس یک نسخه همگانی برای همه وجود ندارد. شما باید مسیر خودتان را طی کنید. ضمن این که موفقیت شما در این مسیر به روش های برنامه ریزی، انتخاب مسیر درست، راهنما و مشاور با تجربه و تلاش زیاد بستگی خواهد داشت. پس سعی نکنید از یک برنامه همگانی استفاده کنید. شما باید برنامه ای در اختیار داشته باشید که انگیزه کافی برای رسیدن به مقصد را به شما بدهد.

برنامه ریزی درسی داشته باشید

یکی از مهمترین دلایل استرس و اضطراب در سال دوازدهمی ها، سردرگمی آنها است، آنها نمی دانند برای امتحان نهایی آماده باشند یا برای کنکور درس بخوانند. اما برخورداری از یک برنامه ریزی درسی مناسب می تواند این مسیر را روش تر و هدفمندتر کند، پس توصیه می شود در سال دوازدهم از یک مشاوره تحصیلی عالی برخوردار باشید.

چگونه بر چالش های سال دوازدهم غلبه کنیم اگر از جمله دانش آموزانی هستید که امسال وارد سال دوازدهم شده اید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می کنیم. حتما شما هم شنیده اید که می گویند زندگی همیشه مهربان نیست. اتفاقات دو سال اخیر در تمام دنیا نمونه بارزی برای رویارویی با یک چالش بزرگ به اسم "بیماری کرونا" در سراسر دنیا بود. چالشی که وضعیت آموزش و تحصیل را تحت تاثیر بسیاری قرار داد. این مسئله روی دانش آموزان سال دوازدهمی در این دو سال بیشتر احساس شد، دانش آموزانی که هم کنکور را پیش رو داشتند و هم قرار بود به جای تحصیل به روش سنتی و حضور در کلاس ، کلاس های آموزشی آنلاین را تجربه کنند. این مسئله نا امیدی بسیاری را برای دانش آموزان به همراه داشت ، اما هدف ما از ارائه این مقاله آن است که بگوییم هرگز تسلیم نشوید بلکه برای مقابله با چالش ها آماده باشید.

به جای مبارزه سازگار شوید

به جای تلاش برای رفع استرس و اضطراب سعی کنید با آن سازگار باشید. این کاملا طبیعی است که شما در این سال سرنوشت ساز استرس داشته باشید. می توانید آن را به عنوان یکی از طبیعی ترین شرایط سال دوازدهم بپذیرید و سعی کنید با آن کنار بیایید. می توانید از راهکارهای کاهش استرس استفاده کنید. ضمن  این که اگر برنامه ریزی و هدف درستی انتخاب کرده باشید، مطمئنا استرس کمتری را احساس خواهید کرد. یک جمله معروف وجود دارد که می گوید:  “من نمی توانم جهت باد را تغییر دهم ، اما می توانم بادبان هایم را طوری تنظیم کنم که همیشه به مقصد برسم.”

کنکور پایان زندگی شما نیست

نباید این تصور در شما وجود داشته باشد که زندگی آینده شما با کنکور گره خورده است. اگر کنکور را از دست بدهید هیچ اتفاق خاصی نیوفتاده است. شما می توانید وارد بازار کار شوید، مهارت های حرفه ای بیاموزید، در کلاس های تخصصی و آموزشی شرکت کنید و یا کسب و کار خود را راه اندازی کنید. با این طرز تفکر یک پلن دوم برای زمانی که در کنکور موفق نشوید وجود دارد. پس بهتر است که زندگی خود را به کنکور و قبولی در آن گره نزنید.

سخن پایانی

سال دوازدهم نیز یکی از سال های تحصیل شما است، پس نباید آن را از دیگر سالهای تحصیلی متمایز بدانید. بهتر است با برنامه ریزی درست و همچنین علاقه و اشتیاق به آینده و ورود به اجتماع این سال را با هدفمندی پشت سر بگذارید. خانواده نیز نقش بسیار مهمی در موفقیت دانش آموز سال دوازدهمی دارند. پیشنهاد می کنیم که در ابتدای ورود به سال دوازدهم با خانواده خود در یک دوره مشاوره شرکت کنید تا شما را برای رویارویی با چالش های این سال تحصیلی آماده کنند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_image image=”10058″ align=”center” animate=”afc”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_btn title=”تدریس خصوصی ریاضی دوازدهم” color=”danger” size=”lg” align=”center” css_animation=”bounceIn” link=”url:https%3A%2F%2Fmodaresane.ir%2Ftag%2F%25d8%25aa%25d8%25af%25d8%25b1%25db%258c%25d8%25b3-%25d8%25ae%25d8%25b5%25d9%2588%25d8%25b5%25db%258c-%25d8%25b1%25db%258c%25d8%25a7%25d8%25b6%25db%258c-%25d8%25af%25d9%2588%25d8%25a7%25d8%25b2%25d8%25af%25d9%2587%25d9%2585%2F”][/vc_column][/vc_row]

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.