ثبت نام

88904002 - 021

هانیه نعمتی | تدریس خصوصی عربی یازدهم

هانیه نعمتی هستم، مدرس زبان عربی در مقاطع مختلف تحصیلی و دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات عرب از دانشگاه تهران هستم، بیش از ۲۰ سال سابقه تدریس در مدارس و تدریس خصوصی درس عربی در پایه های مختلف تحصیلی دارم.

معمولا درس عربی یکی از دروسی است که زیاد مورد استقبال دانش آموزان قرار نمیگیرد، همین بی انگیزگی و عدم علاقه سبب می شود تا یادگیری این درس برای اغلب دانش آموزان سخت باشد. اما از آنجایی که درس عربی همواره یکی از دروس مهم در دوران متوسطه اول و دوم و یکی از منابع کنکور است، بهتر است دانش آموزان عزیر در این درس توانایی های لازم را داشته باشند.

هانیه نعمتی هستم، مدرس زبان عربی در مقاطع مختلف تحصیلی و دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات عرب از دانشگاه تهران هستم، بیش از 20 سال سابقه تدریس در مدارس و تدریس خصوصی درس عربی در پایه های مختلف تحصیلی دارم.

یادگیری یک زبان جدید نیازمند علاقه و انگیزه است و این دقیقا کلید گمشده موفقیت دانش آموزان ما در درس عربی است، مدرسان این درس باید روش های خلاقانه سعی کنند انگیزه های لازم جهت شروع یادگیری را در دانش آموزان ایجاد کنند، بعد از آن بحث میزان استعداد یادگیری و شیوه های آموزشی است که باعث می شود یک فرد در یادگیری زبان عربی موفق باشد یا خیر.

من سعی میکنم در کلاس های خصوصی درس عربی دانش آموزانم را با روش های ابداعی خودم شامل فلش کارت ها و شیوه های ساده آموزشی به یادگیری این درس تشویق کنم.

وقتی دانش آموزی با یک پایه قوی در درس مهمی چون عربی، بخ سالهای بالاتر تحصیلی می رسد، دیگر نگرانی بابت این درس در کنکور نخواهد داشت. برای مثال تدریس خصوصی درس عربی سال یازدهم و دوازدهم میتواند گزینه مناسبی برای دانش آموزانی باشد که از ابتدا با یادگیری این درس مشکل اساسی داشته اند. یک مدرس خصوصی با تجربه می تواند دانش آموز کلاس یازدهم را برای امتحان درس عربی آماده کرده و همچنین نقاط ضعف این دانش آموز در مورد درس یاد شده از سال های قبل را به راحتی برطرف کند.

یادگیری اصولی قواعد عربی و همچنین حفظ لغات هر درس کمک شایانی به رفع معضل ضعف درس عربی می نماید. من سعی می کنم در ابتدای هرکلاس مروری بر قواعد مهم سال های گذشته داشته باشم، یا اگر قواعد دستوری جدید پیش نیازی از سال های قبل دارد سعی میکنم در ابتدا این پیش نیازها را مرور کرده و ایرادات دانش آموز را برطرف کنم و سپس به آموزش درس جدید بپردازم.

با این روش دانش آموز، وقتی درس را بدون مشکل فرامیگیرد و نمونه سوالات امتحانی را به راحتی حل می کند، انگیزه یادگیری در او چندین برابر شده و برای یادگیری موارد جدید آماده می شود، استفاده از  سوالات تستی کنکور سال های قبل به ویژه در تدریس خصوصی درس عربی یازدهم و دوازدهم از جمله مواردی است که برای دانش آموزان بسیار کاربردی خواهد بود.

استفاده از موارد تکمیلی مثل کتاب های معتبر کمک درسی عربی، استفاده از نمونه سوالات سالهای گذشته، استفاده از روش های ابداعی و طراحی سوال توسط دبیر، حل مداوم تمرین های مشابه بعد از یادگیری قواعد، حفظ لغات و امثال آن  از جمله مواردی است که مدرسان می توانند با استفاده از آنها یادگیری زبان عربی را ساده تر کنند.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.