ثبت نام

88904002 - 021

مینا لاجوردی | آموزش مفهومی ریاضی هفتم در تهران

مینا لاجوردی هستم، مدرس ریاضی دوره اول متوسطه در تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد تدریس ریاضی هستم و بیش از ۹ سال است که به تدریس ریاضی مشغول هستم.

در مورد آموزش مفهومی ریاضی کلاس هفتم اگر بخواهم توضیحاتی ارائه کنم باید بگویم که مهمترین نکته در این زمینه روش های تدریس است. من فکر میکنم اگر قرار است دانش آموزان ریاضی را به صورت مفهومی بیاموزند باید در روش های آموزشی بازنگری شود، بهتر است از روش های خلاقانه ای استفاده شود، از دانش آموزان خواسته شود تا در تدریس نقش مهمتری ایفا کنند و معلم سعی کند با سوالات چالشی تمرکز و حواس دانش آموز را به مفاهیمی که توضیح می دهد جلب کند.

مینا لاجوردی هستم، مدرس ریاضی دوره اول متوسطه در تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد تدریس ریاضی هستم و بیش از 9 سال است که به تدریس ریاضی مشغول هستم.

این که دبیر در جلسه درسی سر کلاس درس را توضیح داده چندین مثال حل کند و به این ترتیب یک جلسه آموزشی به پایان برسد اشتباهی است که متاسفانه در اکثر مدارس شاهد آن هستیم و نتیجه آن تعداد زیادی دانش آموز است که در یادگیری دروس مشکل دارند و نهایتا مجبور به استفاده از کلاس های تقویتی یا استخدام مدرس خصوصی می شوند.

من همیشه سعی میکنم با سوالات چالش برانگیز حواس دانش آموز را در کلاس متوجه درس کنم، اکثر دانش آموزان مستعد حواس پرتی هستند و خیلی زود فراموش می کنند که در کلاس درس هستند، بنابراین چند لحظه غفلت در کلاس ریاضی برابر است با از دست دادن نکات کلیدی درسی، به همین دلیل توصیه اکید دارم که با روش های مختلف سعی کنید تمرکز و انرژی کلاس را بالا ببرید، به ویژه در کلاسهای ریاضی که صبح زود برگزار می شوند این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می کند.

نکته مهم بعدی آموزش روش های مطالعه صحیح ریاضیات به دانش آموز است. مطمئنا روش های مطالعه دروس مفهومی مثل ریاضیات با درس های دیگر فرق می کند، بنابراین دانش آموز باید با روش های مطالعه ریاضی آشنا باشد تا بتواند آن را به صورت مفهومی بیاموزد. بهتر است در جلسات ابتدایی کلاس های ریاضی در هر سال مدرسین این درس نکات مهم روش های مطالعه را به دانش آموزان شرح دهند.

داشتن یک برنامه ریزی مناسب و استاندارد نیز بسیار راهگشا خواهد بود، دانش آموز باید برای تمرین کردن ریاضی یک برنامه ریزی دقیق داشته باشد. نکته ای خانواده های عزیز باید به آن دقت کنند این است که حتما در ابتدای سال یک برنامه ریزی اصولی را برای فرزند خود تدوین کنند، در حال حاضر موسسات مشاوره تحصیلی زیادی هستند که این کار را انجام می دهند و پیشتیبان ها به صورت مداوم عملکرد دانش آموزان را پیگیری می کنند، پس می توان از این خدمات استفاده بهینه کرد.

آخرین نکته ای که می توانم در مورد آموزش مفهومی ریاضی هفتم بگویم این است که دانش آموز باید مدام مورد بررسی و ارزیابی واقع شود تا نقاط ضعف او مشخص شده و مطالعه و حل تمرین جهت دهی شود. در کنار این نکات استفاده از نمونه سوالات امتحانی به جای تمرین درسی می تواند یک امتیاز مثبت برای دانش آموز محسوب شود، دانش آموز به راحتی با شکل سوالات آشنا می شود و قدرت تجزیه و تحلیل سوالات در او بالاتر می رود.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.