ثبت نام

88904002 - 021

معلم خصوصی فیزیک یازدهم، ساناز رستگار

ساناز رستگار هستم معلم خصوصی فیزیک یازدهم، دارای مدرک کارشناسی فیزیک کاربردی هستم و بیش از ۷ سال است که به تدریس خصوصی درس فیزیک در مقاطع مختلف تحصیلی دوره دوم متوسطه مشغول هستم.

درس فیزیک نیز همانند ریاضی یکی از چالش های دانش آموزان برای یادگیری و کسب نمره عالی محسوب می شود، این در حالی است که اهمیت این درس برای دانش آموزان رشته ریاضی بسیار بالاست و یکی از منابع کنکور است که دارای ضریب ۳ است.

فیزیک یازدهم نیز از آن جهت که در کنار فیزیک سال دوازدهم یکی از منابع کنکور است اهمیت بالایی دارد، مباحث فیزیک یازدهم مربوط به جریان های الکتریکی است که هم مبحث بسیار مهم و کاربردی محسوب می شود و هم از نظر یادگیری به دلیل وجود فرمول های بسیار زیاد و مشابه می تواند به یک چالش تبدیل شود.

ساناز رستگار هستم معلم خصوصی فیزیک یازدهم، دارای مدرک کارشناسی فیزیک کاربردی هستم و بیش از 7 سال است که به تدریس خصوصی درس فیزیک در مقاطع مختلف تحصیلی دوره دوم متوسطه مشغول هستم.

من فکر میکنم استفاده از کلاس های خصوصی برای دانش آموزانی که در یادگیری مباحث فیزیک دچار ضعف هستند و یا به دنبال راهی برای کسب موفقیت های بیشتر در این درس هستند یک گزینه مناسب است.

تنها راهی که می توان فرمول های متعدد کتاب فیزیک یازدهم را به خاطر سپرد حل تمرین های بسیار و مرور مداوم نکات مهم است، البته نمی توان از اهمیت فهم مطالب و نه صرفا حفظ کردن آنها غافل ماند، وقتی دانش آموز مفاهیم را به خوبی درک می کند قادر است از هر فرمول در جای مناسب استفاده کند، اما حفظ کردن فرمول ها به تنهایی می تواند موجب سردرگمی و گیج شدن دانش آموز در حل مسائل مشابه شود.

استفاده از نمونه سوالات متعدد به دانش آموز کمک می کند تا در درک مفاهیم دقیق تر عمل کرده و به روش های گوناگون حل مسئله فکر کند. من در کلاس های خصوصی معمولا از نمونه سوالات سالهای قبل استفاده می کنم، با این روش می توان نکات مهم هر مبحث را به خوبی استخراج کرده و روی یادگیری آنها تمرکز کرد، همچنین میتوان از سوالات مربوط به مباحث فیزیک یازدهم که در کنکور سال های قبل آمده است استفاده کرد و روش های تست زنی را به دانش آموزان یاد داد، یادگیری نکات تستی می تواند دانش آموز را برای امتحانات و کنکور آماده کند.

یادگیری و مطالعه درس فیزیک نیازمند تمرکز و دقت بالایی است به همین دلیل ایجاد کردن شرایط مناسب و آرام برای دانش آموز جهت بالا رفتن دقت و تمرکز او می تواند در یادگیری این درس نقش مهمی داشته باشد، همچنین نباید از روش های خلاقانه تدریس و بیان مفاهیم به زبان ساده غافل شد، ایجاد انگیزه یادگیری در دانش آموز می تواند اعتماد به نفس لازم جهت پیشرفت را در او ایجاد کند و به این ترتیب دانش آموز با تلاش و پشتکار بیشتری به یادگیری مباحث بپردازد که این نتیجه کار را رضایت بخش تر خواهد کرد.

به عقیده من برگزاری کلاس های خصوصی با برنامه هدفمند و مداوم می تواند یادگیری فیزیک را برای دانش آموز کلاس یازدهم به مراتب راحت تر کرده و کار دانش آموز را برای شب های امتحان به مراتب سبک تر کرد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.