ثبت نام

88904002 - 021

مشاوره تحصیلی پنجم ابتدایی

مشاوره تحصیلی یکی از خدمات کاربردی است که در دوران تحصیل می توان از آن بهره مند شد. استفاده از این خدمات هیچ محدودیتی برای دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی و شرایط تحصیلی مختلف ندارد. بنابراین در صورت نیاز هر دانش آموز در هر پایه تحصیلی که باشد می تواند از این خدمات بهره مند شود.

مشاوره تحصیلی یکی از خدمات کاربردی است که در دوران تحصیل می توان از آن بهره مند شد. استفاده از این خدمات هیچ محدودیتی برای دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی و شرایط تحصیلی مختلف ندارد. بنابراین در صورت نیاز هر دانش آموز در هر پایه تحصیلی که باشد می تواند از این خدمات بهره مند شود.

مشاوره تحصیلی پایه پنجم دبستان

مشکلات برنامه ریزی تحصیلی ، عدم تمرکز ، افت تحصیلی ، مشکلات روحی دانش آموزان و … باعث می شود تا نیاز به یک مشاور با تجربه در پایه های مختلف تحصیلی احساس شود. پایه های ابتدایی با توجه به حساسیت و اهمیت بالایی که در یادگیری مفاهیم پایه علوم مختلف دارند در این زمینه بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. به همین دلیل است که حضور یک مشاور تحصیلی در دبستان می تواند مزایای بسیاری را برای سیستم آموزشی به همراه داشته باشد.

تقریبا تا یک دهه قبل پایه پنجم ابتدایی آخرین پایه تحصیلی مقطع دبستان محسوب می شد ، اما در سیستم آموزشی جدید و شش ساله شدن دوره ابتدایی کلاس پنجم اهمیت خود را به عنوان آخرین پایه از دست داده است، با این وجود بسیاری از دانش آموزان در این پایه تحصیلی دچار مشکلاتی می شوند که نیازمند به استفاده از مشاوره تحصیلی هستند. برخی از دانش آموزان در این مقطع تحصیلی کاندید حضور در آزمون تیزهوشان یا المپیادهای علمی می شوند که ممکن است در آنها ایجاد استرس و اضطراب کند. مشاوره تحصیلی می تواند تا حدود بسیار زیادی در کاهش استرس و اضطراب در چنین دانش آموزانی تاثیرگذار باشد.

مشاور تحصیلی پایه پنجم چه وظایفی دارد

مشاور یا برنامه ریز تحصیلی می تواند در بهبود کیفیت یادگیری و همچنین شرایط دانش آموز داشته باشد، شرایط خوب دانش آموزان در کلاس درس می تواند باعث پیشرفت تحصیلی و همچنین ایجاد جوی آرام و مناسب در کلاس  درس و مدرسه شود.

– مشاور تحصیلی باید شرایط آموزشی کلاس های درسی را مورد بررسی قرار دهد.

– بررسی شرایط دانش آموز در کلاس و مطالعه گذشته شخصی دانش آموز

– ارتباط با دانش آموز ، معلمان و والدین به صورت مستمر

– کمک به دانش آموز در برنامه ریزی درسی

– آموزش روش های صحیح مطالعه و برنامه ریزی به دانش آموز

– انجام تست های شخصیت شناسی و استعداد یابی

– برقراری ارتباط صمیمانه با دانش آموز و جلب اعتماد او

– آشنایی کافی با سیستم آموزشی ، کتاب های مفید کمک آموزشی و منابع درسی

البته  مدرسانه در مشاوره یک قدم فراتر رفته و برای دانش آموزان جلسات انفرادی مشاوره تحصیلی موفقیت برگزار می کند و مقالات عالی هم در این باره در سایت بارگذاری می کند. این جلسات و مقالات دانش آموزان را برای آینده واقعی تر آماده می کند و دقیقا” مواردی را به دانش آموزان آموزش می دهد که هرگز در مدرسه یاد نمی گیرند.

اهمیت حضور مشاور تحصیلی در پایه پنجم

دانش آموزان در این مقطع تحصیلی با مشکلات زیادی مواجه می شوند. از  جمله این که بسیاری از دانش آموزان به دلیل پیچیده تر شدن مباحث درسی دچار افت تحصیلی می شوند.

برخی دیگر از دانش آموزان با توجه به نزدیک شدن به سن نوجوانی در شرایط بحران روحی قرار می گیرند ، بنابراین ممکن است مستعد انواع افسردگی ، ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری و یا مشکلات دیگری چون عدم تمرکز در کلاس شوند. بنابراین برگزاری ملاقات های مداوم با مشاورین تحصیلی می تواند به بهبود شرایط چنین دانش آموزانی کمک کند. در واقع نیاز به خود شناسی و رویارویی با چالش های موجود به دانش آموز کمک می کند تا بتواند با کمک مشاور تحصیلی شرایط بهتری را از نظر روحی در کلاس و مدرسه داشته باشد.

مشکلاتی که دانش آموز در محیط خانه یا مدرسه با آنها روبه رو است مشکل دیگری است که با کمک یک مشاور تحصیلی به خوبی قابل حل است، به طور مثال دانش آموزانی که در خانه شاهد مشاجرات والدین هستند ،  دانش آموزانی که قربانی تجاوز یا زورگویی می شوند ، دانش آموزان بد سرپرست و بی سرپرست و … از جمله دانش آموزانی هستند که می توان به کمک مشاور تحصیلی به مشکلات آنها پی برده و برای رفع آن اقدام کرد و همچنین در حالت ایده آل تر مشاوره تحصیلی موفقیت مدرسانه دانش آموزان را برای آینده ای بهتر آماده می کند

کشف استعدادها و هدایت آنها

از جمله موارد دیگری که یک مشاور تحصیلی می تواند در آن نقش داشته باشد کشف استعداد دانش آموزان است. استفاده منظم از آزمون های استاندارد استعداد یابی می تواند در این مسیر کمک کننده باشد. بسیاری از دانش آموزان با هوش و تیزهوش در همین آزمون ها شناسایی می شوند و به عنوان کاندید برای آزمون های علمی یا تیزهوشان مورد آموزش قرار می گیرند.

به ویژه در کلاس پنجم دبستان با توجه به شکل گیری شخصیت تحصیلی دانش آموز کشف به موقع استعدادها و هدایت آنها می تواند مسیر تحصیلی یک دانش آموز را به طور کلی تغییر دهد.

مشاوره تحصیلی پنجم ابتدایی مشاوره تحصیلی یکی از خدمات کاربردی است که در دوران تحصیل می توان از آن بهره مند شد. استفاده از این خدمات هیچ محدودیتی برای دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی و شرایط تحصیلی مختلف ندارد. بنابراین در صورت نیاز هر دانش آموز در هر پایه تحصیلی که باشد می تواند از این خدمات بهره مند شود.

پیشگیری از افت تحصیلی در پایه پنجم

ممکن است یک دانش آموز در پایه های نخستین دوره ابتدایی نمرات عالی داشته باشد اما با ورود به سه سال دوم مقطع ابتدایی دچار افت تحصیلی شود. کلاس پنجم یک فرصت عالی برای بهبود شرایط دانش آموزی است که با مشکلات افت تحصیلی دست و پنجه نرم می کند. شناسایی چنین دانش آموزی معمولا توسط معلم های مدرسانه صورت می گیرد و می توان با کمک یک مشاور تحصیلی این مشکل را ریشه یابی کرده و برای رفع آن قدم های مناسب را برداشت.

به طور مثال ممکن است مشاور تحصیلی بعد از صحبت کردن و ملاقات حضوری و خصوصی با دانش آموز و والدین او توصیه کند که دانش آموز با برگزاری کلاس های جبرانی یا تدریس خصوصی دروسی که در آنها مشکل دارند برای بهبود وضعیت تحصیلی خود تلاش کند و یا لازم باشد به طور منظم در حوزه علاقه خود مطالعه کند.

برنامه ریزی برای موفقیت در آزمون ها

در مورد دانش آموزانی که کاندید حضور در المپیادهای علمی یا آزمون تیزهوشان هستند ، روش های مطالعه و یادگیری نقش مهمی در موفقیت آنها دارد. بنابراین استفاده از توصیه ها و آموزش های یک مشاوره تحصیلی در این مقطع می تواند تاثیرات بسیاری داشته باشد.

مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آموزشی برای دانش آموز در این مقطع به او کمک می کند تا بتواند با چالش پیش روی خود به خوبی کنار آمده و موفق تر عمل کند. ضمن این که آشنایی با کتاب های کمک درسی و منابع علمی مناسب از جمله اقداماتی است که در جلسات برنامه ریزی تحصیلی به آن پرداخته می شود.

پیگیری مداوم شرایط دانش آموزان

از جمله اقدامات بسیار مهمی که مشاور و برنامه ریزی باید انجام دهد پیگیری مداوم دانش آموزانی است که با آنها سر و کار دارد. برای این که بتوان به خوبی شرایط را ارزیابی کرد مشاور می تواند تماس مرتب با والدین و معلم دانش آموز داشته باشد. همچنین ایجاد یک کانال ارتباطی در شبکه های اجتماعی یکی از راه های سریع و آسان برای دسترسی به این مورد است.

به طور مثال پیگیری وضعیت دانش آموزانی که به دلایلی از جمله بیش فعالی، عدم تمرکز و … دچار افت تحصیلی شده اند می تواند در نهایت به ارجاع آنها به روانشناس و یا استفاده از داروهای مناسب منجر شود. پیگیری این وضعیت و کمک به دانش آموز از مسائلی چون دلسردی دانش آموز از یادگیری ، نفرت از تحصیل ، بیماری های اختلال رفتاری و … جلوگیری می کند.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.