ثبت نام

88904002 - 021

محمد ماستری | آموزش مفهومی ریاضی نهم در تهران

من محمد ماستری هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی محض و مدرس خصوصی ریاضی در مقاطع مختلف تحصیلی با سابقه ۹ سال فعالیت در زمینه آموزش ریاضی و ریاضی کنکور و تیزهوشان.

اگر بخواهم در مورد آموزش مفهومی ریاضی نهم صحبت کنم باید بگویم که در این کتاب دانش آموز با مفاهیم جدید اما بسیار کاربردی در ریاضیات آشنا می شود، سرفصلهای ریاضی نهم به خوبی بیانگر اهمیت مفاهیم آموزش داده شده در این کتاب هستند، دروسی مثل مجموعه ها، عبارت های جبری، توان و ریشه اعداد، عبارت های گویا، حجم و مساحت، خط و معادله که هرکدام از این مباحث خود پایه و پیش زمینه مباحث مهمتری در سالهای بالاتر تحصیلی هستند.

من محمد ماستری هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی محض و مدرس خصوصی ریاضی در مقاطع مختلف تحصیلی با سابقه 9 سال فعالیت در زمینه آموزش ریاضی و ریاضی کنکور و تیزهوشان.

به این ترتیب مشخص است که آموزش مفهومی و پایه ای این نکات تا چه اندازه در فهم این مسائل مهم است، دانش آموز نیاز دارد تا فرمولها و مفاهیم آموخته شده در این کتاب ها در سالهای بعد مورد استفاده قرار دهد بنابراین اگر در سال نهم نتواند این مباحث درسی را به خوبی بیاموزد مطمئنا در یادگیری ریاضیات در سالهای بالاتر مشکلات پیچیده تری خواهد داشت.

ریاضی سال نهم از یک جهت دیگر هم مورد اهمیت واقع می شود و آن تاثیر این نمره در انتخاب رشته سال دهم است. بنابراین دانش آموز باید سعی کند با یادگیری موفق این درس و موفقیت در امتحان نهایی شرایط یک انتخاب رشته مناسب را برای خود فراهم کند.

منظور از آموزش مفهومی ریاضیات این است که دانش آموز مفاهیم درسی را درک کند  و به جای حفظ کردن مطالب برای کسب نمره قبولی سعی کند عمق مطالب را درک کرده و در مواقع ضروری مثل امتحان یا کنکور و یا حضور در کلاسهای بالاتر از این آموخته ها استفاده کند. اگر مطالب درسی توسط دانش آموز حفظ شود بعد از پایان سال تحصیلی مطمئنا دانش آموز بخش اعظمی از مطالب کتاب های درسی را فراموش خواهد کرد، این شکل از آموزش و یادگیری نه تنها مطلوب نیست بلکه باعث می شود دانش آموز بدون داشتن آگاهی و اطلاعات مناسب و کاربردی به سالهای بالاتر تحصیلی قدم بگذارد و نهایتا یک تحصیل کرده بی سواد خواهد بود.

اما اگر به شیوه آموزش مفهومی توجه شده و دانش آموز نیز بتواند به خوبی این مفاهیم را بیاموزد مطمئنا مسئله کاملا فرق می کند. برای این که ریاضی را به شکل مفهومی بیاموزید باید تا می توانید از تمرین های مختلف برای هر درس استفاده کنید. حل کردن تمرین باعث می شود که شما بتوانید به خوبی مفاهیم را درک کنید و سوالات را تجزیه و تحلیل کرده و جواب صحیح را سریعا در ذهن خود تصویرسازی کنید.

مطالعه با تمرکز بالا و برنامه ریزی شده در کنار آموزش های صحیح و استاندارد به دانش آموز کمک می کند تا مفاهیم درسی را به خوبی بیاموزد، نکته مهم این جا است که دانش آموز باید وقت کافی برای رسیدگی کردن به تکالیف و همچنین تمرین کردن درس ریاضیات داشته باشد، بنابراین استفاده از برنامه ریزی های تحصیلی می تواند یک ایده راهگشا در این زمینه باشند.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.