مجید شعبانی هستم کارشناس ارشد متالورژی سه سال اخیر را معلم تدریس خصوصی ریاضی نهم در منزل بودم ۲ سال نیز در دبیرستان طباطبایی ریاضی تدریس کردم و دو سال هم در مدرسه غیرانتفاعی سعادت آباد پایه نهم تدریس کردم.
به دلیل تجربهای که در تدریس خصوصی ریاضی نهم دارم روی تمام مطالب آن مسلطم و قدرت بیان بسیار بالایی دارم و می توانم تمرکز دانش آموز را بیشتر از یک ساعت در کلاس نگه دارم.
از نظر من یک معلم ریاضی باید بتواند در دانش آموزان انگیزه ایجاد بکند و در تدریس خصوصی ریاضی در منزل نیز باید انقدر معلم انرژی داشته باشد که دانش آموز فراموش کند که در منزل در حال حل تمرین ریاضی و آموزش ریاضی است.
از نظر من معلم ریاضی نهم در منزل باید بتواند پرسشگری دانش آموز را تقویت کند و کاری کند که دانش آموز جرأت سوال پرسیدن و فکر کردن در مورد مطالب ریاضی را پیدا بکند.
من برای هر جلسه تدریس خصوصی که در منزل با دانش آموزان دارم سوالات مختلفی را طراحی می کنم و این سوالات کاملاً طبقهبندی شده است که دانش آموز با حل آنها ادامه درس را به خوبی یاد میگیرد.
دانش آموزان سطح های متفاوتی دارند و یا بهتر بگویم که نگرشهای متفاوتی به ریاضی دارند اما عموم دانش آموزان متوسطه اول و دوم از ریاضی می ترسند و یا باورهای غلطی در مورد ریاضی دارند از نظر من یک معلم ریاضی باید بتواند در گام اول این مانع را از ذهن دانش آموز بردارد چرا که تا دانش آموز ذهنیت خود را در مورد ریاضی تغییر ندهد میتواند آن را بفهمد و این از نظر من کار معلم است که بتواند چنین نگرشی را در ذهن دانش آموز ایجاد کند.