ثبت نام

88904002 - 021

ماندانا کرمی | آموزش مفهومی ریاضی پایه هشتم

من ماندانا کرمی هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی، مدرس ریاضی کنکور، ریاضی تیزهوشان و معلم تقویتی ریاضی در مقاطع مختلف تحصیلی

اگر بخواهم در مورد آموزش مفهومی ریاضی پایه هشتم صحبت کنم باید بگویم که مباحث این کتاب درسی از مهمترین و کاربردی ترین مفاهیم ریاضیات هستند، بردارها و مختصات، مثلثات، فاکتورگیری، آمار و احتمال، دایره و زاویه و … از جمله مباحث بسیار مهمی است که در این کتاب تدریس می شود، بنابراین وقتی دانش آموز در مقابل این هجمه وسیع از مفاهیم ریاضیات قرار میگیرد تنها راه آموزش و درک این مطالب آموزش مفهومی ریاضیات است.

من ماندانا کرمی هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی، مدرس ریاضی کنکور، ریاضی تیزهوشان و معلم تقویتی ریاضی در مقاطع مختلف تحصیلی

مطمئنا بسیاری از دانش آموزان سعی می کنند فرمول های  موجود در  ریاضیات را حفظ کنند، اما نکته مهم اینجاست که ریاضی یک درس کاملا مفهومی و سرشار از فرمول های مشابه است، بنابراین نمی توان تمام مفاهیم موجود در این منبع درسی را حفظ کرد، بهتر است به جای حفظ کردن به یادگیری بیاندیشید.

اولین قدم برای آموزش مفهومی ریاضی پایه هشتم این است که شما از همان ابتدای سال تحصیلی یک برنامه ریزی منظم برای مرور و تمرین مطالب درسی در اختیار داشته باشید. جمع  کردن حجم عظیمی از مطالب مرور نشده برای شب های امتحان جز ایجاد دلهره و اضطراب و نهایتا قبولی با نمره کم و یا عدم قبولی مطمئنا هیچ سود دیگری برای دانش آموز نخواهد داشت، بنابراین باید تصمیم بگیرید و روی تصمیم خود بمانید و برنامه را به صورت منظم انجام دهید.

از آنجایی که ریاضی هشتم مباحث بسیار مهمی را شامل می شود، پیشنهاد من این است که حتما از یک معلم خصوصی با تجربه استفاده کنید، اگر در این درس موفق هستید می توانید کلاس های خصوصی ماهانه داشته باشید و در کنار مدرس خصوصی به ارزیابی خود بپردازید و نقاط ضعف خود را بیابید.

اگر احساس می کنید که در یادگیری ریاضیات ضعیف هستید بهتر است کلاس های هفتگی داشته باشی، مرور مداوم مطالب درسی نقش مهمی در یادگیری ریاضیات خواهد داشت، به ویژه این که تمرین و تکرار مداوم مباحث باعث تثیبت آنها در ذهن شما می شود.

من فکر می کنم اگر دانش آموزان ریاضیات را با شیوه های صحیح آموزشی یاد بگیرند و برنامه جامع و منظمی برای مرور و حل تمرین داشته باشند، مطمئنا یادگیری این درس آنقدرها هم سخت نخواهد بود. اکثر دانش آموزان چون فقط به آموزش و یادگیری مباحث درسی در کلاس بسنده می کنند و حل تمارین هر درس را تا جلسه بعدی درسی عقب می اندازند، حجم زیادی از مباحث آموزش داده شده را فراموش می کنند. بنابراین همانطور که اکثر معلمان توصیه می کنند، من هم تاکید می کنم که سعی کنید بعد از جلسه آموزشی یک مرور کلی و حل چند تمرین از مفاهیم آموخته شده را در برنامه خود بگنجانید.

یادگیری مفهومی ریاضیات به شما کمک می کند تا در زمان امتحان و مواجه با سوالات مختلف عملکرد بهتری داشته باشید، من این که مطالب به خوبی در حافظه بلندمدت شما جای میگیرند و در سالهای بالاتر تحصیلی نیز می توانید موفق تر عمل کرده و نیاز کمتری به آموزش های تکمیلی داشته باشید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.