ثبت نام

88904002 - 021

فاطمه سادات میرحسینی، آموزش مفهومی ریاضی یازدهم

فاطمه سادات میرحسینی هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی محض، ۹ سال است که به تدریس ریاضی دوره دوم متوسطه مشغول هستم، همچنین سابقه تدریس ریاضی کنکور نیز دارم.

در مورد آموزش مفهومی ریاضی یازدهم می خواهم صحبتی با دانش آموزان و مدرسین عزیز داشته باشم. من فکر می کنم مهمترین نکته در آموزش مفهوم ریاضی دانستن شیوه های صحیح مطالعه درس ریاضی است. مقالات علمی زیادی در این مورد منتشر شده است که می تواند دانش آموزان عزیز را در این مورد راهنمایی کند. با این وجود سعی می کنم اشاره مختصری به این موضوع داشته باشم.

فاطمه سادات میرحسینی هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی محض، 9 سال است که به تدریس ریاضی دوره دوم متوسطه مشغول هستم، همچنین سابقه تدریس ریاضی کنکور نیز دارم.

ریاضی یک درس مفهومی و تشریحی است که مباحث آن اکثرا به صورت زنجیره وار به هم متصل است بنابراین بسیار مهم است که یک دانش آموز کلاس یازدهمی تسلط خوبی به مباحث پایه ای ریاضی مثل جذر، توان، فاکتورگیری و امثال آن داشته باشد. با فرض این نکته که دانش آموز به همه مباحث تسلط کافی داشته و دروس جدید را فراگرفته است روش های صحیح مطالعه ریاضی به این صورت خواهد بود: نکته اول این که زمان و مکان مناسبی را برای مطالعه انتخاب کند. در زمان مطالعه دروس مفهومی باید تمرکز کافی و لازم وجود داشته باشد. بنابراین از مطالعه در زمان هایی که از نظر روانی موقعیت مناسبی ندارید یا در مکانی حضور دارید که حواس شما پرت می شود پرهیز کنید.

بهترین زمان مطالعه و مرور مباحث ریاضی همان روزی است که آنها را آموخته اید. این مسئله به شما کمک می کند تا مباحث را به حافظه بلندمدت خود هدایت کنید، اگر این اتفاق رخ ندهد، مطمئنا تا رسیدن جلسه بعدی کلاس ریاضی شما حدود ۷۰ درصد از درس جدید را فراموش خواهید کرد. بنابراین هرگز مرور مطالب درسی در همان روز آموزش را فراموش نکنید.

بهتر است برنامه ای منظم برای حل تمرین داشته باشید، حتما گاهی خود را با حل تمرین های مختلف محک بزنید، این میتواند یک راه ارزیابی میزان یادگیری و کشف نقاط ضعف شما در هر درس باشد. میتوانید نکاتی که فراموش کرده یا در آنها مشکل دارید را یادداشت کرده و بعدا از معلم خود بپرسید.

یکی از نکاتی که بچه های سال یازدهم باید به آن دقت کنند، تلاش برای آشنایی با روش های تستی و حل تست است، فراموش نکنید که کنکور از آنچه فکر می کنید به شما نزدیک تر است، نکات تستی درسی مثل ریاضیات به حل تست ها بسیار کمک می کند، برای این کار می توانید از کتاب های نمونه تست موجود در بازار استفاده کنید.

استخدام معلم خصوصی می تواند به شما کمک کند تا در حضور یک راهنمای با تجربه و ماهر به یادگیری بپردازید و برنامه ای که برای شما تدوین شده است را زیر نظر او عملی کنید. رسیدن به هدف فقط با تلاش ها و پشتکار شما در کنار  یک معلم فداکار، با تجربه و ماهر تحقق می یابد. بنابراین پیشنهاد می کنم در صورتی که قصد دارید از معلم خصوصی استفاده کنید، سعی کنید از تجربه های یک فرد تحصیلکرده و با مهارت بالا در انتقال کلمات و آموزش مفهومی استفاده کنید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.