ثبت نام

88904002 - 021

شیوا نظری | معلم خصوصی علوم هفتم

شیوا نظری هستم، معلم خصوصی علوم هفتم و دارای مدرک کارشناسی ارشد زیست شناسی می باشم. ۸ سال است که به تدریس درس علوم مشغول هستم و در یکی از آموزشگاه های خصوصی کنکور نیز در حال تدریس زیست کنکور هستم.

درس علوم پایه دروس پیچیده و مشکلی چون فیزیک، شیمی و زیست در دوره دوم متوسطه خواهد بود، با توجه به این که این دروس هرکدام از دروس تخصصی رشته های ریاضی و تجربی محسوب می شوند، بنابراین آشنایی اولیه با این درس ها و همچنین درک مفاهیم ابتدایی درس علوم بسیار اهمیت دارد.

شیوا نظری هستم، معلم خصوصی علوم هفتم و دارای مدرک کارشناسی ارشد زیست شناسی می باشم. 8 سال است که به تدریس درس علوم مشغول هستم و در یکی از آموزشگاه های خصوصی کنکور نیز در حال تدریس زیست کنکور هستم.

در کلاس های خصوصی پایه هفتم معمولا درس علوم با شرح ساده و روان مباحث درسی آغاز می شود، بهتر است از مثال های بسیار ملموس و ساده برای دانش آموز استفاده شود تا بتواند به خوبی تصویرسازی کرده و مفاهیم را درک کند. سوالات علوم بیشتر مبنای مفهومی دارند بنابراین اگر دانش آموزی مطالب را به صورت مفهومی نیاموخته باشد مطمئنا در امتحان دچار دردسر می شود.

یکی از راه های آموزش مفهومی علوم هفتم این است که دانش آموز مطالعه عمیق و کاملا ادراکی داشته باشد، یعنی تمام مباحث یاد شده در کتاب درسی را به خوبی مطالعه کرده و مثال ها و مفاهیم آن را در ذهن خود تصویرسازی کند، مسائل تئوری درس علوم در صورتی که فقط حفظ شوند مطمئنا در مدت زمان کوتاهی از حافظه پاک خواهند شد بنابراین بهتر است که دانش آموز بارها و بارها مطالب مربوط به هر درس را مرور کند.

اگر میخواهید بدانید نکات مهم هر درس کدام است پیشنهاد می کنم حتما به نمونه سوالات امتحانی سالهای پیش رجوع کنید، چرا که همیشه سوالات امتحانی از نکات مهم و چالشی هر مبحث طرح می شود، بنابراین میتوانید از این طریق به نکات مهم هر فصل دسترسی داشته باشید. ضمن این که در زمان مطالعه نیز می توانید زیر مطالب مهم هر درس خط کشیده و یا آن را هایلایت کنید تا در مواقع مورد نیاز مثل امتحان یا مرور کردن فقط مطالب مهم را بخوانید.

توصیه من به شما دانش آموزان این است که همیشه یک برنامه ریزی صحیح داشته باشید تا بدانید چه روزهایی چه درسهایی را باید بخوانید و کدام دروس در اولویت قرار دارند، به این ترتیب همیشه وقت کافی برای مطالعه خواهید داشت.

اگر از کلاس های خصوصی استفاده می کنید، پیشنهاد من این است که روزها و ساعات کلاس درسی را به گونه ای معین کنید که انرژی و فرصت کافی داشته باشید، در این صورت می توانید با خیال آسوده و تمرکز بالا به درس گوش داده و نکات مهم آن را متوجه شوید.

بهتر است هر از گاهی برای این که خود را محک بزنید یک کوئیز ساده از خود بگیرید، برای این کار میتوانید از نمونه سوالات امتحانی یا مثال های موجود در کتاب های مکمل درسی استفاده کنید، سعی کنید بدون نگاه کردن به کلید سوالات به پرسش ها پاسخ دهید و سپس بررسی کنید که در کدام بخش ها دچار اشکال هستید، این کار به شما کمک می کند که نقاط ضعف خود را بدانید و می توانید بعدا از معلم خود در این باره سوال  کنید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.