شکیبا مظفری ۳۷ ساله معلم کلاس تقویتی ریاضی هشتم در تهران هستند با مدرک فوق لیسانس ریاضی سه سال اخیر مشغول به تدریس ریاضی هشتم به دانشآموزان تقویتی در تهران بوده ام
به طور کلی ۱۲ سال سابقه تدریس دارم که از زمان تغییرات آموزشی روی پایه هشتم متمرکزم
در تدریس کلاس تقویتی ریاضی هشتم بسیار صبورم و به دانشآموزان اجازه می دهم در حل مسائل خلاقیت به خرج دهند
دانش آموزان تقویتی به خودی خود از درس ریاضی فراری هستند و از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند
وقتی که به آنها اجازه میدهند در کلاس صحبت کنند و اعتماد به نفس لازم را برای حل کردن سوالهای حتی آسان پیدا بکنند این باعث می شود که به درس ریاضی علاقه مند شوند
من مسائل را برای دانش آموز های تقویتی توری ساده طرح می کنم که دانش آموز بادانسته های قبلی خود به مفهوم جدید و درس جدید برسد به عبارت دیگر خود دانش آموز با اندک اطلاعاتی که دارد میتواند بحث کلی درس جدید را یاد بگیرد
پس از آن من کلاس تقویتی زمانی شکل و شمایل درستی پیدا میکند که بچهها خودشان بتوانند مفاهیم جدید ریاضی را کشف کنند
به نظر من دانشآموزان باید خودشان شروع به طرح سوال کنند این کمک می کند که آنها با مطالب درسی ارتباط بهتری برقرار کنند و درگیر شوند
روش هایی که من در کلاس درسی به کار میبرم باعث میشود که دانشآموزان خودشان به شیوه حل مسئله دست پیدا بکنند که برای دانش آموزانی که پیشرفت کردند این موضوع به وجود میآید که آنها راهحلهای جدیدی نیز پیدا میکنند
من هر روز تعدادی سوال برای دانش آموزان ارسال می کنم یا در آخر جلسه با آنها می دهم که مجبور شدم برای حل آنها مفاهیم را دوره کنند
از نظر من معلم باید توانایی خوبی در بیان مفاهیم ریاضی داشته باشد و بتواند انگیزه لازم را برای ادامه یادگیری در دانش آموزان ایجاد کند مخصوصاً دانش آموزان تقویتی
تکرار و تمرین از اهمیت فوقالعادهای برای آموزش به دانش آموزان تقویت ای برخوردار است
با استفاده از تکرار مطالب و انگیزه جهت حل تمرین و بیان ساده مطالب میتوان حتی دانش آموزان بسیار ضعیف را تشویق به یادگیری کرد