اینجانب سهیلا محمدی کارشناس ارشد آموزش ابتدایی از دانشگاه سمنان به مدت ۱۰ سال است که معلم خصوصی ریاضی پایه چهارم ابتدایی هستم البته در این مدت پایه هایی مثل سوم ابتدایی و دوم ابتدایی و پنجم ابتدایی را نیز تدریس کردم و همه آنها برای این بوده که مطمئن بشوم دانشآموزان در چهارم ابتدایی باید دقیقاً چه چیزهایی را آموزش ببینند زیرا پایه های ابتدایی به هم متصلند و اگر دانش آموزان پایه های قبلی و یا بعدی آن را بهخوبی نفهمند از همین ابتدا در ریاضی دوچار مشکل خواهند شد و در پایههای بالاتره افت شدیدی در تحصیل برای آنها ایجاد خواهد شد.
همانطور که میدانید برای تدریس پایه ابتدایی معلم نیاز دارد که با زبانی کودکانه با دانشآموزان صحبت بکند و همچنین از مثال های عینی بیشتری استفاده کنند زیرا دانش آموزان ابتدایی مانند دانش آموزان دبیرستان نمی توانند واجبات زندگی را تفکیک کنند پس بهتر است با تشویق و ایجاد انرژی در کلاس به آنها ریاضی را آموزش داد.
بنده به مدت دو سال هم مشاور دانش آموزان ابتدایی بودم و تجارب بسیار زیادی از والدین آنها برای تدریس به دست آورده ام و به این نتیجه رسیدم که مطالب ریاضی ابتدایی با اینکه به نظر ساده می رسند اما انتقال مفاهیم آن برای کودکان ۷ تا ۱۱ سال به شکل صحیح بسیار مشکل است و همچنین دانش آموزان با فرهنگ های متفاوت و همچنین پیش زمینه های متفاوتی از ریاضی وارد کلاس میشوند و این وظیفه معلم است که تشخیص دهد کدام دانش آموز به توجه بیشتر به کدام دانش آموز به تشویق بیشتر برای رشد در ریاضی احتیاج دارد معمولا من در آموزش ریاضی چهارم ابتدایی از مثالهای کاربردی و همچنین تشویق های به موقع استفاده می کنم و از والدین دانش آموز توقع دارم که در این زمینه مرا یاری کند.