سمیه شاهرضایی هستم فارغ التحصیل دانشگاه امیرکبیر با مدرک فوق لیسانس در تدریس ریاضی پنجم ابتدایی تقویتی ۱۰ سال سابقه تدریس دارم.
من در تدریس ریاضی صبر و حوصله زیادی دارم و از کار کردن با دانش آموزان تقویتی لذت میبرم.
بسیاری از معلم ها به عنوان دانش آموز تیزهوش و یا درسخوان می گردند که بتوانند تدریس راحتی داشته باشند.
از نظر من این گونه معلم ها به کار خود اصلاً علاقه ندارند و عموماً آنها به غیر از کار تدریس شغل دیگری دارند و بعد از ظهرها به صورت پاره وقت مشغول به تدریس ریاضی هستند.
از نظر من معلمی می تواند ادعای معلمی داشته باشد که بتواند دانش آموزان تقویتی را به سطح بالاتر برساند و گرنه دانش آموزان درس خواندن بدون معلم هم میتوانند نمره مطلوب مدرسه را دریافت کنند.
برخی از اوقات دانش آموزان تقویتی با روشهای معمول آموزش و پرورش ریاضی را یاد نمی گیرند و نمیتوان به همان صورتی که در کتاب درسی توضیح داده به دانشآموزان توضیح داد.
در نتیجه من در برخورد با این گونه از دانشآموزان معمولاً به دنبال راههای دیگری هستند که بتوانم برای مثال درس را در خود مسئله توضیح بدهم یعنی بعد از اینکه حتی درس را به طور کامل توضیح دادم مطمئن هستم که دانشآموز تقویتی هنوز مبحث درسی را یاد نگرفته و به همین دلیل در هر مسئلهای که حل میکنم باز هم مباحث درسی را توضیح می دهم که این باعث می شود که حداقل در یک کلاس بیش از ده بار مبحث درسی تکرار شود.
روش پرسش و پاسخ و درگیر کردن دانش آموز نیز برای دانش آموزان تقویتی بسیار بسیار مهم است.
در نتیجه من تمام عواملی که دانش آموز را پرت میکند حذف می کنم و بعد از آن با استفاده از مثال های کاربردی و حتی داستان ذهن دانش آموز را مجدداً به کلاس برمی گردانم.
البته روش پرسش و پاسخ نیز همچنان بهترین روش برای متمرکز کردن دانش آموزان تقویتی است.
به طور کلی من معتقدم تدریس خصوصی ریاضی پنجم ابتدایی تقویتی و یا پیشرفته هر کدام راه و روش خودش را دارد و باز هم هر دانشآموزی نیز همینطور و دقیقاعملکرد معلم در همینجا مشهود است که از چه روشی باید به دانشآموز تدریس کند تا بیشترین بازدهی را داشته باشد.