ثبت نام

88904002 - 021

سمیرا صادقی | آموزش مفهومی ریاضی پایه هفتم در تهران

سمیرا صادقی هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی و مدرس خصوصی ریاضیات پایه های مختلف تحصیلی در تهران، حدود ۸ سال است که به تدریس ریاضی دوره اول متوسطه مشغول هستم.

ریاضی پایه هفتم از جهت این که اولین کتاب آموزشی ریاضی در دوره اول متوسطه محسوب می شود دارای اهمیت است. تقریبا مباحث جدیدی در این کتاب آموزش داده شده است و دانش آموز با مفاهیم جدیدتری در این کتاب آشنا می شود. البته باید در نظر داشته باشید که ریاضی یک درس کاملا زنجیره ای است که همه مباحث آن تقریبا با هم مرتبط هستند و هر مبحثی که می آموزید به نوعی با مباحث قبلی در ارتباط است.

سمیرا صادقی هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی و مدرس خصوصی ریاضیات پایه های مختلف تحصیلی در تهران، حدود 8 سال است که به تدریس ریاضی دوره اول متوسطه مشغول هستم.

در صورتی که دانش آموز در یادگیری ریاضی دوره ابتدایی مشکل داشته باشد بهتر است قبل از شروع کتاب ریاضی هفتم حتما از کلاس های تقویتی برای مرور دروس استفاده کند. به طور مثال می توان از تعطیلات تابستانی برای این کار استفاده کرد. من فکر می کنم که شروع کردن کتاب ریاضی هفتم باید با مرور مطالب درسی سالهای قبل همراه باشد به ویژه این که دانش آموزان ممکن است بسیاری از مباحث درسی را فراموش کرده باشند. می توان به جای برگزاری کلاس های تقویتی قبل از شروع درس در هر کلاس ابتدا مفاهیم پیش نیاز آن مبحث را برای دانش آموز توضیح داد.

وقتی دانش آموز مطالب پیش نیاز را به خوبی بداند با مفاهیم جدید نیز راحت تر کنار می آید. یکی از بهترین روش های آموزش مفهومی ریاضی سال هفتم این است که دانش آموز مفاهیم را به صورتی ساده و روان بیاموزد در حقیقت روش های تدریس نقش مهمی در میزان یادگیری دانش آموزان خواهد داشت.

نکته مهم بعدی این است که دانش آموز باید تمرینات به موقع داشته باشد، معمولا بعد از پایان کلاس درسی دانش آموز باید بعد از یک استراحت کوتاه مطالب درس داده شده را برای خود مرور کند و چند تمرین از هر مفهوم حل کند، این کار کمک می کند که مطالب آموخته شده در ذهن دانش آموز تثبیت شود.

هر چه دانش آموز تمرینات بیشتری برای حل کردن داشته باشد مطمئنا یادگیری مفاهیم درسی برای او ساده تر می شود. پس انتظار می رود که برای یادگیری مفهومی ریاضی حتما دانش آموز تمرینات بسیاری از هر مبحث را به صورت مثال درسی، تمرین کلاسی و یا تمرین منزل انجام دهد.

نباید از نقش آزمون های کلاسی نیز غافل شد، این آزمون ها کمک می کنند که نقاط ضعف دانش آموز مشخص شده و بتوان کلاس های هدفمندتری داشت. وقتی دانش آموز فرصت کافی برای رفع نقاط ضعف خود داشته باشد می تواند با اعتماد به نفس بالاتری در کلاسهای مدرسه شرکت کند و همچنین برای شرکت در امتحان نیز آمادگی کامل داشته باشد.

کتاب های کمک درسی ریاضی می تواند یک منبع مناسب برای نمونه سوالات امتحانی و جمع بندی نکات مهم باشد که در زمان مرور دروس و مطالب یک منبع کاربردی محسوب می شود. در حال حاضر کتاب های نمونه سوال و نکات مهم از انتشارات مختلف و معتبری در بازار موجود است که می توانید از آنها استفاده کنید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.