ثبت نام

88904002 - 021

سمانه ظاهری | معلم خصوصی شیمی دهم

من سمانه ظاهری هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد شیمی کاربردی و سابقه ۱۵ سال تدریس درس شیمی در مقاطع مختلف دوره دوم متوسطه، شیمی کنکور و آموزش شیوه های تست زنی شیمی می باشم.

شیمی از جمله دروسی  است که اگر دانش آموز به آن علاقمند نباشد، یادگیری آن بسیار مشکل خواهد بود. مباحث درس شیمی کاملا علمی و مفهومی است و دانش آموز برای یادگیری آن نیازمند مطالعه عمیق و تمرکز بالا است. مفاهیم و مباحث آن بسیار به هم شباهت دارند و در صورتی که آموزش به صورت مفهومی صورت نگیرد دانش آموز در یادگیری دچار سردرگمی خواهد شد.

استفاده از معلم خصوصی یکی از روش های تقویت درس شیمی است. از آنجایی که دانش آموز در سال دهم برای اولین بار با درس شیمی آشنا می شود، بسیار مهم است که این آشنایی و تعامل مثبت بوده و باعث ایجاد علاقمندی به مباحث شیمی در دانش آموز شود.

من سمانه ظاهری هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد شیمی کاربردی و سابقه 15 سال تدریس درس شیمی در مقاطع مختلف دوره دوم متوسطه، شیمی کنکور و آموزش شیوه های تست زنی شیمی می باشم.

معمولا در کلاسهای تقویتی نیاز است که مروری بر مطالب کلی درس های ارائه شده در مدرسه وجود داشته باشد، گاهی اگر دانش آموز به طور کلی هیچ چیز از مفاهیم تدریس شده متوجه نشده باشد نیاز است که کل مبحث مجددا تدریس شود، بهتر است از روش های استاندارد برای تدریس شیمی استفاده کنیم تا دانش آموز دچار سردرگمی در شیوه های متفاوت آموزشی نباشد.

بهتر است ابتدا مفاهیم به صورت ساده شرح داده شود و در صورت وجود مسائل تمرینی و شناخت اتم ها و فرمولاسیون آنها باید دانش آموز با تمرکز به مطالعه پرداخته و نکات مهم را یادداشت کرده و به ذهن بسپارد. تنها راه تسلط به مباحث درسی شیمی تمرین و تکرار و مرور متناوب آن است.

بهتر است برای این که مطالعه شما هدفمند باشد یک برنامه ریزی دقیق درسی داشته باشید تا در صورت لزوم و داشتن نقطعه ضعف و اشکال در یادگیری بتوانید آن را به موقع برطرف کرده و برای امتحان آماده باشید. سعی کنید دروس را به صورت منظم دوره کنید و هرگز مطالب آموزش داده شده را تا جلسه بعدی آموزشی بدون مرور رها نکنید.

اگر دی یافتن منابع تمرینی یا نکته برداری دچار اشکال هستید می توانید از کتابهای کمک آموزشی در این زمینه استفاده کنید که هم نکات مهم هر درس را مشخص کرده و هم به ارائه نمونه سوالات امتحانی سالهای گذشته پرداخته اند. به این ترتیب می توانید از نمونه سوالات به عنوان تمرین خانگی و یا مرور مطالب استفاده کنید، این کار تسلط بیشتر شما به کتاب درسی را در پی خواهد داشت.

وقتی به کتاب درسی مسلط باشید مطمئنا در زمان امتحان هر سوالی را می توانید پاسخ دهید و اگر این یادگیری مفهومی باشد و صرفا مطالب را حفظ نکرده باشید حتی پاسخ دادن به سوالات  مفهومی برای شما آسان خواهد بود. با این حال توصیه من این است که اگر امکان و بودجه لازم را در اختیار دارید به صورت ماهانه از وجود یک معلم تقویتی بهره مند شوید و از او بخواهید تا با ارزیابی دقیق شما نقاط ضعفتان را مشخص کرده و یا برای رفع اشکلات درسی به شما کمک کند.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.