ثبت نام

88904002 - 021

سعیده مرتضوی | معلم تقویتی زیست یازدهم

من سعیده مرتضوی هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد بهداشت محیط هستم و ۵ سال است که به تدریس خصوصی درس زیست دوره دوم متوسطه مشغول هستم. تدریس زیست کنکور و آموزش مجازی زیست شناسی پایه های یازدهم و دوازدهم از جمله فعالیت های من است.

زیست شناسی درسی بسیار مهم برای دانش آموزان رشته تجربی محسوب می شود و از آنجایی که این درس زیرشاخه های متعددی (زیست شناسی انسانی، گیاهی، جانوری) دارد به دلیل تشابه مفاهیم یادگیری آن کمی سخت و چالش برانگیز به نظر می رسد.

من سعیده مرتضوی هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد بهداشت محیط هستم و 5 سال است که به تدریس خصوصی درس زیست دوره دوم متوسطه مشغول هستم. تدریس زیست کنکور و آموزش مجازی زیست شناسی پایه های یازدهم و دوازدهم از جمله فعالیت های من است.

من فکر می کنم برای موفقیت در این درس دانش آموزان به یک برنامه ریزی دقیق احتیاج دارند، این مسئله به ویژه در مورد زیست یازدهم و دوازدهم باید حتما پیاده سازی شود. زیست یک درس تئوری است و بیشتر مباحث آن باید با تمرکز بالا مطالعه شود تا یادگیری آن به صورت مفهومی امکان پذیر باشد.

یکی از راه های موفقیت در یادگیری درس زیست شرکت در کلاس های تقویتی زیست یازدهم است، معمولا در این کلاس ها بخشی از کلاس به آموزش مفهومی درست و بخش عمده به حل مثال ها و تست ها می گذرد. از جمله روش هایی که من معمولا از دانش آموزانم می خواهم که در یادگیری زیست یازدهم به آن عمل کنند این است که در زمان مطالعه این درس نکته برداری و خلاصه نویسی را فراموش نکنند، یادداشت کردن نکات مهم باعث می شود که دانش آموز توجه ویژه ای به درس داشته باشد و با تمرکز بیشتری مطالعه کند.

یکی دیگر از مزایای نکته برداری و خلاصه نویسی درس ها این است که در زمان امتحان دانش آموز می تواند بعد از یک بار مطالعه کلی کتاب زیست با مرور مطالب مهمی که برای خود به صورت جزوه یادداشت برداری کرده است در مدت زمان کمتری می تواند بهره وری بیشتری را تجربه کند.

استفاده از کتاب های مکمل درسی در کلاس یازدهم و دوازدهم یک امر طبیعی و منطقی است، بنابراین من مخالفتی با استفاده از کتاب های تست یا نمونه سوال در این مقطع ندارم، بهتر است از منابع معتبر استفاده شود به ویژه کتاب های طبقه بندی شده می تواند برای آشنایی با طراحی نمونه سوالات و تست ها بسیار مفید باشند.

استفاده از کلاس های تقویتی و یا کلاس های تست و کنکور نیز می تواند برای درس مهمی مثل زیست بسیار مفید است، همانطور که اشاره کردم درس زیست یکی از دروس تخصصی رشته تجربی است که امتیاز ویژه ای نیز در کنکور دارد، بنابراین یادگیری آن می تواند یکی از فاکتورهای موفقیت دانش آموزان این رشته در امتحان نهایی و کنکور محسوب شود.

برای شناخت بیشتر سوالات زیست یازدهم می توانید از نمونه سوالات امتحانی استفاده کنید، این نمونه سوالات می تواند باعث شود که شما تجزیه و تحلیل صحیح سوالات و درک مفاهیم را به خوبی بیاموزید و در زمان امتحان عملکرد بهتری داشته باشید.

 

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.