ثبت نام

88904002 - 021

روش های تدریس خصوصی ریاضی در مدرسانه

در هنگام ثبت نام بعضی از والدین از ما می پرسند روش های تدریس خصوصی ریاضی مدرسانه چگونه است؟

اگر بخواهیم پاسخی کوتاه به این سوال بدهیم باید بگوییم :

“به طور پیش فرض روش های تدریس استاندارد آموزش و پرورش که در دوره های ضمن خدمت به معلمان رسمی آموزش می دهند.”

اما همه والدین نیازشان فقط تدریس ریاضی در سطح کتاب های درسی نیست و ممکن است نیازی فراتر از آن داشته باشند که مدرسانه با در اختیار داشتن یک نظام آموزشی منسجم و کامل و دبیران متخصص ریاضی به خوبی پاسخ گوی این نیاز در سراسر تهران است.

در هنگام ثبت نام بعضی از والدین از ما می پرسند روش های تدریس خصوصی ریاضی مدرسانه چگونه است؟

انواع روش های تدریس خصوصی ریاضی در مدرسانه

تعریف روش

« روش در مقابل واژه ی لاتینی «متد » به کار می رود ، واژه ی متد در فرهنگ فارسی « معین » و فرهنگ انگلیسی به فارسی «آریانپور »به :روش ، شیوه ،راه ،طریقه ، طرز ، اسلوب معنی شده است . به طور کلی «راه انجام دادن هر کاری » را روش می گویند .

روش تدریس نیز عبارت از راه منظم ،با قاعده و منطقی برای ارائه درس

برداشته های مختلف از تدریس

برداشتهای مختلف معلمان از مفهوم تدریس می تواند در نگرش آنان نسبت به دانش آموزان و نحوه ی کار کردن با آنها تأثیر مثبت یا منفی بر بگذارد .

برداشت چند گانه از مفهوم تدریس می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ؛

از مهمترین آنها ضعف دانش پایه و برداشت نادرست معلمان از دیدگاههای مختلف تربیتی است.

که اگر یک موسسه تدریس خصوصی فاقد نظام آموزشی باشد یا یک معلم به صورت انفرادی در کار تدریس خصوصی فعالیت نماید باعث به وجود آمدن آشفتگی و اغتشاش در درک مفاهیم روش های تدریس می شود که بسیاری از کارشناسان ، معلمان و دانشجویان که در کار تدریس مشغول به فعالیت هستند، مفاهیمی چون پرورش ، آموزش ،تدریس و حرفه آموزی را یکی تصور می کنند و به جای هم به کار می برند .

این مفاهیم اگر چه ممکن است در برخی جهات وجوه مشترک و در هم تنیده داشته باشند ،اما اصولاً مفاهیم مستقلی هستند و معنای خاص خود را دارند .
که صد البته ممکن است این تفاوت ها برای بعضی از والدین نیز مهم نباشد و هدف آنها کسب نمره ده شب امتحان باشد که این خود نیز سند محکمی بر نا آگهی مردم درباره روش های مختلف تدریس است که باعث به وجود آمدن راه های سوء استفاده از طرف موسسات و معلمان غیر اصولی در تدریس می شود

مفهوم تدریس به آن قسمت از فعالیت های آموزشی که با حضور معلم در کلاس درس اتفاق می افتد اطلاق می شود .
تدریس بخشی از آموزش است و همچون آموزش یک سلسله فعالیت های منظم ، هدفدار واز پیش تعیین شده را در بر می گیرد و هدفش ایجاد شرایط مطلوب یادگیری از سوی معلم است.

به آن قسمت از فعالیت های آموزشی که به وسیله ی رسانه ها و بدون حضور و تعامل معلم با دانش آموزان صورت می گیرد به هیچ وجه تدریس گفته نمی شود.

بنابراین آموزش معنایی عام تر از تدریس دارد . به عبارت دیگر می توان گفت هر تدریسی آموزش است ،ولی هر آموزشی ممکن است تدریس نباشد .

روش های تدریس خصوصی ریاضی در مدرسانه در هنگام ثبت نام بعضی از والدین از ما می پرسند روش های تدریس خصوصی ریاضی مدرسانه چگونه است؟

چهار ویژگی خاص در تعریف تدریس وجود دارد که عبارتند از :

الف ) وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان
ب) فعالیت بر اساس اهداف معین و از پیش تعیین شده
ج ) طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات
د) ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری .

تعریف تدریس :

« تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد ، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم ،برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد . تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرشها ، گرایشها ،باورها ، عادتها و شیوه های رفتار وبه طور کلی انواع تغییراتی راکه می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم، دربر می گیرد .»

انواع روش های تدریس مدرسانه در تریس خصوصی ریاضی :

روش کنفرانس (دانش آموز)

در این روش اطلاعات توسط دانش آموزان جمع آوری و ارائه می گردد. این روش می تواند مشخص کند که دانش آموزان تا چه اندازه می دانند.
یا دوست دارند بدانند این روش یک موقعیت فعال برای یادگیری به وجود می آورد. نقش معلم در کنفرانس صرفاً هدایت و اداره کردن جلسه و جلوگیری از مباحثاتی است که منجر به انحراف از موضوع کنفرانس و روال منطقی آن شود. این روش برای کلیه دروس و سنین مختلف کاربرد دارد و مناسب دانش آموزان در سطح تیز هوشان و المپیاد می باشد

روش شاگرد ، استادی

قدمت این روش اصلا” مشخص نیست اما به طور کلی می توان گفت به زمانی که انسان مسئولیت آ موزش دهی انسانهای دیگر را چه از طریق غیررسمی و چه از طریق رسمی به عهده گرفت،می رسد .
همه افراد در کودکی دوست دارند نقشی غیر از نقش واقعی خود بازی کنند , روش شاگرد ـ استادی به این نقش خیالی, جامه عمل می پوشاند. در این روش معلمین مدرسانه آموزش دیده اند که به دانش آموزان اجازه دهند نقش معلم را ایفا کند.
هدف اساسی این روش آن است که شاگرد , معلم گردد و از این طریق تجارب تازه و ارزشمندی مانند افزایش اعتماد به نفس ، یادگیری مفهومی و تمرکز در یادگیری به دست آورد . این روش در نظام آموزشی مدرسانه برای دانش آموزان متوسط در نظر گرفته شده است

روش چند حسی ( مختلط )

استفاده از این روش مستلزم به کار گرفتن همه حواس است و جریان یادگیری از طریق تمام حواس صورت می گیرد .
از طریق کار بست این روش می توان , مطالب و مهارتها را درک کرد , ارتباط موثرتری برقرار کرد , مهارتها و مطالب را از یک موقعیت به موقعیت دیگر تعمیم داد.
در یادگیری روش چند حسی که بیشتر مناسب دانش آموزان ابتدایی اول تا چهارم است، به طور کلی از همه حواس استفاده می شود.

به بیانی دیگر :

یادگیری بصری (که ۷۵ % از مجموع یاد گیری ما از طریق دیدن است)

یادگیری سمعی (که ۱۳ % از مجموع یادگیری ما از طریق شنیدن است)

لمس کردن (که ۶% از مجموع یادگیری ما از طریق لمس کردن است)

چشیدن (که ۳% از مجموع یادگیری ما از طریق چشیدن است)

بوییدن (که ۳% از مجموع یادگیری از طریق بوییدن است)

روش حل مسئله

این روش یکی از روشهای فعال تدریس است. که دبیران مدرسانه آموزش های این نوع تدریس را از نظام آموزشی مدرسانه دریافت می کنند در این روش آموزش در بستر پژوهش انجام می شود و منجر به یادگیری اصیل و عمیق و پایدار در دانش آموزان می شود.

در این روش ابتدا معلم باید مسئله را مشخص, سپس به جمع آوری اطلاعات توسط دانش آموزان پرداخته شود, و بعد از جمع آوری اطلاعات بر اساس اطلاعات جمع آوری شده دانش آموزان فرضیه سازی و در نهایت فرضیه ها را ازمون و نتیجه گیری شود.

اگر روش حل مسئله درست انجام شود می تواند منجر به بارش یا طوفان فکری گردد.

یعنی اگر معلم روش تدریس حل مسئله را به درستی انجام دهد, دانش آموزان می کوشند تا برای حل مسئله با استفاده از تمام افکار و اندیشه هایی که دارند, در کلاس راه حلی بیابند و آن را ارائه دهند.

به بیان دیگر اگر معلم در روش تدریس حل مسئله به درستی عمل کند, منجر به روش تدریس بارش مغزی نیز می شود.

به طور کلی ما معتقدیم تقویت زمینه های بالقوه خلاقیت در دانش آموزان در گرو روشهای تدریس حل مسئله و بارش فکری در کلاس درس است که باید توسط دبیران متخصص و با پشتیبانی یک نظام آموزشی کامل انجام شوداین روش بیشتر مناسب دانش آموزان تقویتی با والدین آگاه می باشد.

روش های تدریس خصوصی ریاضی در مدرسانه در هنگام ثبت نام بعضی از والدین از ما می پرسند روش های تدریس خصوصی ریاضی مدرسانه چگونه است؟

از دیگر روش های تدریس در مُدرسانه می توان به

روش روژه ای

روش سخنرانی

روش بازگویی

روش پرسش و پاسخ

روش تمرینی

روش بحثی

روش نمایشی

روش آزمایشی

روش گردش علمی

روش استفاده از منابع دیداری و شنیداری

روش خود کنترلی

روش ایفای نقش

روش درسی کوتاه و فشرده

روش تدریس غیر مستقیم

روش دیداری در کلاس درس

روش نظریه و عمل

و …. اشاره کرد که به دلیل اسرار کاری نظام آموزشی مُدرسانه قادر به توضیح کامل روش ها در اینجا نیستیم

به طور کلی از نظر ما هر دانش آموزی روش تدریس خود را دارد و هر دبیری حداکثر در دو تا سه روش مهارت کافی برای تدریس دارد و همین نظام آموزشی قوی در مدرسانه باعث شده است که ما مدرسی با توجه به نیاز شما دانش آموزان و والدین محترم به منزلتان اعزام کنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.