ثبت نام

88904002 - 021

امیرحسین منصوری | آموزش مفهومی ریاضی هشتم در تهران

من امیرحسین منصوری هستم، دارای مدرک کارشناسی تدریس ریاضیات از دانشگاه تربیت معلم تهران و سابقه ۱۳ سال تدریس ریاضی در پایه های مختلف تحصیلی، اکنون ۵ سال است که به عنوان دبیر ریاضی هشتم در یکی از مدارس تهران مشغول به فعالیت هستم.

همه می دانیم که ریاضی یک درس کاملا مفهومی است، برای یادگیری آن باید استانداردهای خاصی رعایت شود و این که درس ریاضیات دست کم تا پایان تحصیل در مقطع دوم متوسطه یکی از دروس اصلی در تمامی رشته های تحصیلی خواهد بود، بنابراین یادگیری مفهومی ریاضی می تواند تاثیر زیادی در عملکرد موفق دانش آموز در این درس داشته باشد.

من امیرحسین منصوری هستم، دارای مدرک کارشناسی تدریس ریاضیات از دانشگاه تربیت معلم تهران و سابقه 13 سال تدریس ریاضی در پایه های مختلف تحصیلی، اکنون 5 سال است که به عنوان دبیر ریاضی هشتم در یکی از مدارس تهران مشغول به فعالیت هستم.

در مورد آموزش مفهومی ریاضی همانطور که تمام همکاران من در این بخش گفته اند همه چیز بستگی به استاندارد تدریس معلم در مدرسه، عملکرد دانش آموز و مطالعه صحیح او و همچنین روش های تدریسی معلم خصوصی خواهد داشت. این سه عامل است که تعیین می کند یک دانش آموز تحت آموزش مفهومی ریاضی قرار گیرد یا خیر.

در مورد ریاضی هشتم مثل تمامی پایه های تحصیلی اولین نکته این است که معلم تسلط خوبی بر نکات درسی داشته و بتواند درس را به خوبی برای دانش آموزان شرح دهد. داشتن کلام شیوا و روان و استفاده از مثالهای مناسب از جمله مواردی است که در آموزش مفهومی ریاضی هشتم نقش مهمی خواهند داشت.

بهتر است دانش آموز با تمرکز و تسلط بالا در کلاس درس حاضر شود و در صورتی که بخشی از درس را متوجه نشده است آن را از دبیر سوال کند و تا زمانی که تمام مباحث توضیح داده شده را به خوبی نفهمیده از کلاس درس خارج نشود. بعد از پایان درس نیز دانش آموز باید در منزل درسی که آموخته است را مرور کند و در صورتی که در یادگیری آن مشکل داشته است با معلم خود در این زمینه صحبت کند و اشکالات و ابهامات خود را رفع کند.

حل تمرین های فراوان از هر مبحث درسی به دانش آموز کمک می کند تا تسلط بهتری به درس داشته باشد، ضمن این که می تواند مهارت خود را در حل سوال بالا برده و  همچنین به نقاط ضعف خود پی ببرد.

استفاده از معلم خصوصی برای دانش آموزانی که در یادگیری ریاضیات مشکل دارند یک راه حل ساده اما کاربردی است. بهتر است از جلسات پیوسته و منظم برای یادگیری ریاضیات توسط معلم خصوصی استفاده شود، این کار کمک می کند تا آموزش مفهومی ریاضی در ذهن دانش آموز جای گرفته و مباحث و مفاهیم را به خوبی بیاموزد.

وقتی دانش آموز مطالب درس را به صورت مفهومی بیاموزد قادر است به هر سوالی در این زمینه پاسخ دهد، بنابراین اعتماد به نفس شرکت در جلسه امتحان را در خود خواهد یافت و مطمئنا عملکرد بهتری در زمان امتحان از او شاهد خواهیم بود. ضمن این که در سالهای بالاتر نیز مشکلی با دروسی که به صورت زنجیره وار به درس سالهای پایین تر متصل هستند نخواهد داشت.

دانش آموز باید به صورت مداوم مورد آزمون و بررسی قرار گیرد تا عملکرد او و میزان پیشرفت و یادگیری در او پیگیری شده و در صورت داشتن عملکرد ضعیف و یا افت تحصیلی بتوان خیلی زود اقدام به رفع مشکلات کرد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.