ثبت نام

88904002 - 021

المیرا احتشامی | آموزش مفهومی ریاضی پایه ششم در تهران

من المیرا احتشامی هستم، مدرس خصوصی ریاضی دوره ابتدایی با سابقه ۱۵ سال تدریس هستم، مدرک کارشناسی ارشد تدریس ریاضیات دارم و همچنین آموزش خصوصی ریاضی تیزهوشان نیز از جمله مشغولیت های من در تدریس است.

ریاضی سال ششم دارای مباحث درسی بسیار مهمی است. شناخت درصد، آمار و احتمال، کسر نسبت و تناسب، تقریب، شناخت حجم و مساحت و … از جمله مباحث درسی در این پایه است همانطور که مشاهده می کنید هرکدام از این مباحث دارای مفاهیم بسیار مهم و کاربردی ریاضیات هستند که یادگیری آنها بخشی از پیش نیاز ریاضی در سالهای بالاتر تحصیلی خواهد بود.

من المیرا احتشامی هستم، مدرس خصوصی ریاضی دوره ابتدایی با سابقه 15 سال تدریس هستم، مدرک کارشناسی ارشد تدریس ریاضیات دارم و همچنین آموزش خصوصی ریاضی تیزهوشان نیز از جمله مشغولیت های من در تدریس است.

من فکر می کنم که آموزش ریاضی باید بسیار استاندارد و اصولی باشد تا یک دانش آموز بتواند آن را به صورت مفهومی بیاموزد. مهمترین اصل در این شکل از یادگیری توجه و تمرکز بالای دانش آموز در کلاس درسی است. وقتی دانش آموز مباحث درسی را در کلاس به خوبی می آموزد مطمئنا کار بسیار راحت تری در پیش خواهد داشت.

بهتر است به دانش آموز بیاموزیم که در مورد یادگیری دروس مفهومی مثل ریاضی حتما برنامه ریزی درسی داشته باشد. اگر اولیا نمی توانند یک برنامه مناسب برای فرزند خود تدوین کنند می توانند از یک مشاور برنامه ریزی تحصیلی بخواهند که این کار را برای آنها انجام دهند.

برای این که دانش آموز بتواند به خوبی مفاهیم ریاضی را بیاموزد، باید تمرین و تکرار فراوانی داشته باشد، بنابراین یکی از مهمترین بخش های فعالیت دانش آموزان کلاس ششم باید تمرین حل کردن باشد، بهتر است تمرینات به صورت طبقه بندی ارائه شوند. به این ترتیب دانش آموز تمارین را از آسان به سخت حل می کند و می تواند با اشکال گوناگون سوالات هر مفهوم ریاضی نیز آشنا شود.

منظور از آموزش مفهومی این است که سوال را به هر شکلی که طراحی کنند دانش آموز بتواند به آن پاسخ دهد، یعنی سوال را درک کند و بداند باید به دنبال چه چیزی بگردد. بنابراین حل کردن انواع و اقسام سوالات از هر مفهوم درسی می تواند راه مناسبی برای یادگیری مفهومی ریاضیات باشد.

برای برخی دانش آموزان که ساعات کلاسی درس ریاضی کافی نیست، می توان از حضور معلم خصوصی استفاده کرد، به این ترتیب می توان امیدوار بود که معلم زمان بیشتری برای پرداختن به آموزش دانش آموز خواهد داشت. همچنین میتواند نقاط ضعف و قوت دانش آموز در یادگیری را به خوبی شناسایی کرده و زمان مناسب برای پرداختن به آن را در اختیار دانش آموز  قرار دهد.

استفاده از کتاب های کمک درسی یکی از فاکتورهایی است که در راه آموزش مفهومی ریاضی می توان از آن استفاده کرد. در اکثر این کتاب ها نمونه سوالات و مثالهای زیادی از هر درس وجود دارد. ضمن این که نمونه سوالات امتحانی سالهای گذشته، سوالات تیزهوشان و مدارس نمونه نیز از جمله  نکاتی است که در کتاب های کمک درسی به آنها پرداخته می شود.

در هر صورت آموزش مفهومی ریاضیات در هر پایه ای آنقدر که فکر می کنید سخت نیست، فقط کافی است که راه های آموزش و یادگیری مفهومی را با موفقیت طی کنید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.