ثبت نام

88904002 - 021

آیدا جوادی | آموزش مفهومی ریاضی کلاس نهم در تهران

من آیدا جوادی هستم، مدرس ریاضی دوره اول متوسطه در تهران، دارای مدرک کارشناسی ریاضیات محض هستم و بیش از ۸ سال است که به تدریس خصوصی ریاضی و ریاضی تیزهوشان مشغول هستم. ۵ سال است که دبیر ریاضی پایه نهم هستم.

ریاضی یک درس کاملا مفهومی است، بنابراین یادگیری آن باید به صورت مفهومی و همراه با یادگیری مفاهیم مهم درسی باشد. این که دانش آموز سعی کند بسیاری از مفاهیم را صرفا حفظ کرده و در امتحان از آنها استفاده کند مثل یک درمان موقت است و نهایتا مشکل اصلی که یادگیری مفاهیم ریاضی است در جای خود باقی خواهد ماند.

من آیدا جوادی هستم، مدرس ریاضی دوره اول متوسطه در تهران، دارای مدرک کارشناسی ریاضیات محض هستم و بیش از 8 سال است که به تدریس خصوصی ریاضی و ریاضی تیزهوشان مشغول هستم. 5 سال است که دبیر ریاضی پایه نهم هستم.

برای این که ریاضی سال نهم را به صورت مفهومی بیاموزید باید برای یادگیری خود یک برنامه منظم داشته باشید. سعی کنید تمام مطالبی که معلم در کلاس به آنها اشاره می کند را به خوبی درک کرده و درس را با تمرکز و دقت بالا گوش دهید. همان روز که در مدرسه درس جدید را می آموزید در خانه ساعتی را به مرور مطالب آموخته شده اختصاص دهید.

بهتر است در زمان مرور مطلب چندین نمونه سوال برای خود حل کنید و در صورتی که در مبحثی ایراد یا اشکالی داشتید آن را یادداشت کنید تا از معلم خود بپرسید.

نکته مهم بعدی این است که همواره به دنبال تمرینات جدید باشید، ذهن شما نیز مانند بدن شما است و هرچه تمرینات بیشتری  انجام دهید ورزیده تر می شود، بنابراین وقتی از هر مبحث درسی چندین مثال مختلف حل می کنید مطمئنا ذهن شما آمادگی بیشتری برای حل مسائل خواهد داشت.

توصیه من این است که به هیچ عنوان از کتاب های حل المسائل استفاده نکنید، به ویژه در مورد درسی مثل ریاضیات که تجزیه و تحلیل مسائل و پیدا کردن راه حل حرف اول را میزند، این کتاب ها باعث می شود تا قوه ادراکی شما ضعیف تر شود، به جای آن می توانید از کتاب های نمونه سوال استفاده کنید، این کتاب ها علاوه بر تشریح نکات مهم درسی نمونه سوالات طبقه بندی شده دارند که شما را برای پاسخگویی به چالش می کشد و به شما کمک می کند تا برای رسیدن به پاسخ مسئله را تجزیه و تحلیل کنید.

نکته مهم بعدی این است که اگر احساس می کنید توانایی لازم برای یادگیری ریاضی در کلاس را ندارید حتما از کلاس های تقویتی و معلم خصوصی استفاده کنید، این کار به شما کمک می کند تا وقت بیشتری برای آموزش داشته باشید، ضمن این که راحت تر می توانید به نقاط قوت و ضعف خود دست پیدا کرده و برای رفع ایرادات خود تلاش کنید.

در کلاس های خصوصی معمولا  تمرینات بیشتری حل می شود و معلم فرصت  دارد تا جزئیات هر درس را برای شما شرح داده و وقت بیشتری را برای یادگیری شما اختصاص دهد. به این ترتیب شما فرصت بیشتری برای یادگیری خواهید داشت ضمن این که می توانید بیشتر وقت کلاس را به تمرکز روی اشکالات خود اختصاص دهید، به این ترتیب مطمئنا امتحان خوبی را پشت سر خواهید گذاشت و می توانید در درس ریاضی نمره قابل قبولی بگیرید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.