کیوان جلالی هستم دانشجوی کارشناسی ارشد ریاضی
۳ سال سابقه تدریس به عنوان دبیر ریاضی هشتم در تهران را دارم و دو سال سابقه تدریس ریاضی دبیرستان در اصفهان را دارم
در حال حاضر در تدریس خصوصی ریاضی هشتم فعالیت میکنم و در یک مدرسه غیر انتفاعی نیز دبیر ریاضی هشتم هستم
در تدریس از صبر و حوصله بسیار زیادی دارم و در کارکردن با دانشآموزان تقویتی و تیزهوشان از روشهای متفاوتی استفاده می کنم
اولین کاری که من در شروع جلسات خصوصی می کنم برقراری ارتباط صحیح با شاگردانم است من با برخورد مناسب و اخلاق خوبی که دارم در کنار دانش آموز قرار میگیرم
تجربه به من ثابت کرده است که لج کردن و مبارزه با دانش آموز هیچ تأثیر مثبتی بر روی او ندارد
من با تعامل خوب و متعهد کردن دانش آموز سعی بر این داریم که او با حل تمرین ها ریاضی را بهتر بفهمد
در حل مسئله های ریاضی درسی دانش آموز را وادار به فکر کردن می کنم و با مثالهایی که به صورت کاربردی میزنم سعی میکنم که مسئله را برای دانش آموز شهودی تا آنها بتوانند تصویری از مسئله داشته باشند
در برخی مواقع با دانش آموزان تقویتی برخورد کردم که آنها به هیچ عنوان در تنهایی تمرین حل نمی کردند و همیشه با تکالیف ناقص در جلسه بعدی حاضر میشدند و برای همین از راهکار جالبی استفاده کردم زیرا معتقد بودم که حل تمرین برای این دانشآموز تاثیر بسیار زیادی دارد و باعث رشد او در دست ریاضی می شود
نیم ساعت آخر کلاس را به حل تکالیف او اختصاص میدادم با این روش یکی را من حل میکردم و شبیه همان مسئله را به او می دادم فقط اعداد را تغییر می دادم و اجازه می دادم خودش حل کند دانش آموز از اینکه میدید خودش می تواند مسائل را حل کند انگیزه میگرفت و منتظر سوال های بیشتری هم بود
به صورت گام به گام و پله پله تعداد سوال هایی که باید حل میکرد را بیشتر کردم و این باعث شد که دانش آموز در نبود من هم به حل تمرین بپردازد
در واقع هدف من از تدریس ریاضی فهمیدن مطلب آموزشی است و تقلید و حفظ کردن آن هیچ تاثیری روی دانش آموز نخواهد داشت اما گاهی لازم است برای تشویق دانش آموز از روش های غیر معمول استفاده کرد و به هدف رسید