من ژاله مینوکده هستم، معلم تدریس خصوصی ریاضی کلاس هشتم در منزل، دارای مدرک کارشناسی ریاضی کاربردی از دانشگاه تربیت مدرس هستم و دبیر ریاضی یکی از مدارس تهران می باشم. ۷ سال است که در عرصه تدریس فعالیت میکنم و ۲ سال است که به عنوان معلم ریاضی هشتم مشغول به کار هستم.
من از همان دوران کودکی علاقه زیادی به درس ریاضی داشتم، همیشه ریاضی برایم جذاب و شیرین بود و عاشق حل کردن سوالات ریاضی بودم، همین علاقه باعث شد که در دبیرستان و حتی دانشگاه تحصیل در رشته ریاضی را انتخاب کنم و اکنون نیز با عشق در خدمت دانش آموزانی باشم که با این درس مشکل دارند.
من به عنوان یک معلم ریاضی باید بگویم شیوه های تدریس و جو کلاس درسی به ویژه در سالهای ابتدایی آشنایی با درس ریاضی نقش زیادی در علاقمندی دانش آموز به این درس خواهد داشت. اگرچه بسیاری از دانش آموزان در مقایسه با همکلاسی های خود در یادگیری مفاهیم ریاضیات کمی کندتر هستند، بنابراین معلم ریاضی و شیوه تدریسی که اتخاذ می کند در کنار صبوری و حوصله ای که باید داشته باشد تنها راه کمک به دانش آموز در درک مفاهیم ریاضی است.
ریاضی از جمله دروسی است که مفاهیم آن برای درک شدن نیاز به تصویر سازی ذهنی دارند، از طرفی پایه قوی داشتن در این درس پیش نیاز یادگیری است و همچنین یک درس کاملا تمرکزی است که هنگام یادگیری دانش آموز باید از نظر جسمی و روحی در آمادگی کامل باشد، بنابراین یک امر طبیعی است اگر دانش آموزان در یادگیری ریاضیات مثل هم نیستند و از نظر سطح یادگیری تفاوت دارند.
اگر دانش آموزی در یادگیری ریاضیات مشکل دارد، یا قصد دارد ریاضی را در سطح بالاتری بیاموزد و یا والدینی که دوست دارند استعدادهای یادگیری ریاضی فرزندان خود را تقویت کنند، بهترین راه استفاده از معلم خصوصی و کلاسهای تقویتی است.
من در کلاس های خصوصی ریاضی هشتم سعی میکنم که مفاهیم و مطالب موجود در منبع درسی را به زبانی ساده و روان برای دانش آموزم شرح دهم، استفاده از مثال های فراوان به شکل طبقه بندی شده از آسان به سخت قدم بعدی من در کلاس های ریاضی است، بعد نوبت دانش آموز می رسد که سوالات طبقه بندی شده را حل کند.
در بیشتر کلاس های خصوصی من سعی می کنم با ارائه نمونه سوالات امتحانی به دانش آموز به عنوان نمونه سوال، او را برای پاسخ دهی به سوالات امتحان آماده کنم. این کار کمک می کند که دانش آموز اعتماد به نفس بیشتری برای حضور در جلسه امتحان داشته باشد و آمادگی خوبی برای پاسخ دهی به سوالات مشابه در دانش آموز تقویت می شود.