ثبت نام

88904002 - 021

چگونه شغل آینده را انتخاب کنیم؟

همه ما از زمانی که صحبت کردن را یاد می گیریم و خود را می شناسیم به دنبال رویاهایمان می رویم ، یکی از رویاهای مشترک همه ما در دوران کودکی و نوجوانی شغلی است که دلمان میخواهد در آینده داشته باشیم. تا به حال به این فکر کرده اید که چه کسانی در بزرگسالی به شغل رویایی خود می رسند؟ همه از ما می خواهند که برای رسیدن به رویاهایمان تلاش کنیم ، اما واقعا برای رسیدن به شغل رویاها چه کارهایی باید انجام داد.

وقتی از کودکان می پرسید که “در آینده می خواهی چه کاره باشی” پاسخ های متنوعی می شوی ، برخی از کودکان دوست دارند خلبان باشند ، پلیس ، پزشک ، معلم ، فضانورد و حتی ورزشکار از جمله پاسخ های مشترک و رایج کودکان در این سن است. اما اکثر این کودکان در زمان تحصیل ممکن است حتی دبیرستان را به پایان نرسانند ، هرچه سن کودک بالاتر می رود فشار برای تعیین تکلیف شغلی که در آینده خواهد داشت بیشتر می شود ، تشویق به تحصیل کردن یا تشویق به شروع کار در بازار کسب و کارهای سنتی از جمله این فشارها هستند.

واقعا پاسخ به پرسش در آینده می خواهی چه شغلی داشته باشی بسیار متنوع است ، برخی از مشاغلی که می شنوی ممکن است در برخورد اول ناممکن به نظر برسند. بسیاری از والدین به امید یافتن شغل مورد نظر فرزند خود او را در انتخاب رشته دبیرستان یا دانشگاه تحت فشار می گذارند.

اما موضوع در مورد کودکان امروز کاملا متفاوت است ، با توجه به توسعه سریع تکنولوژی شاهد هستیم که بسیاری از کسب و کارهای سنتی در حال فروپاشی هستند. بنابراین اطلاعات ما به عنوان والدین برای شغل آینده فرزندمان بسیار محدود خواهد بود. حال سوال اینجا است که چگونه می توان برای آینده شغلی فرزندانمان در سالهای آینده برنامه ریزی کنیم.

همه ما از زمانی که صحبت کردن را یاد می گیریم و خود را می شناسیم به دنبال رویاهایمان می رویم ، یکی از رویاهای مشترک همه ما در دوران کودکی و نوجوانی شغلی است که دلمان میخواهد در آینده داشته باشیم. تا به حال به این فکر کرده اید که چه کسانی در بزرگسالی به شغل رویایی خود می رسند؟ همه از ما می خواهند که برای رسیدن به رویاهایمان تلاش کنیم ، اما واقعا برای رسیدن به شغل رویاها چه کارهایی باید انجام داد.

چگونه می توان برای رسیدن به شغل رویایی در آینده برنامه ریزی کرد

به جای اینکه سعی کنید به سوالات خود در مورد آینده پاسخ دهید ، فکر کنید که می خواهید چه کسی باشید. باید به پرسش هایی از این دست پاسخ دهید: چه سبک زندگی را دوست دارید؟ چه نوع محیط کار / مکان مناسب روحیه شما است؟ چه دستاوردهایی برای شما مهم است؟

شما به عنوان یک نوجوان می توانید این کار را با مشاهده تجربیات کار و زندگی دوستان و خانواده و همچنین اطلاعاتی که از نمایشگاه های شغلی و در طول مدرسه در مورد مشاغل مختلف به شما ارائه می شود انجام دهید. یک دانش آموز باید همواره فکر کند در ۱۰ سال آینده کجا می خواهد برود و چه جایگاهی می خواهد  داشته باشد و از پاسخ آن برای تصمیم گیری های خود استفاده کند . اگرچه این شکل از رسیدن به پاسخ کمی چالش برانگیز به نظر می رسد.

آیا به دنبال  علایق رفتن ایده خوبی است؟

حتما شما هم بارها شنیده اید که کاری را انجام بده که به آن علاقه داری. اگر علاقه زیادی به جراحی یا فناوری نانو دارید ، این می تواند فوق العاده باشد. اما همه ما فیلم هایی را در مورد هنرمندان سختکوش ، گرسنه و ورزشکاران شکست خورده که تیم را تشکیل ندادند و برنامه پشتیبان نداشتند ، دیده ایم. خبر خوب این است که اگر علاقه ای دارید که می خواهید دنبال کنید ، لزوماً مجبور نیستید این کار را در حرفه خود انجام دهید. در عوض ، ممکن است برای تأمین مالی سرگرمی خود از شغلی با درآمد خوب استفاده کنید.

وقتی به علایق خود نگاه می کنید ، باید در نظر بگیرید که آیا در صورت انجام کار تمام وقت و برای پول ، مشتاق آن خواهید بود یا خیر. علاقه شدید به ورزش به این معنا نیست که باید در مدیریت ورزش حرفه ای نقشی داشته باشید. می توانید شغلی داشته باشید که انعطاف پذیری و پول لازم را برای شما فراهم کند تا بتوانید هر هفته تیم مورد علاقه خود را در بازی های محلی و کشوری و … دنبال کنید و یا به صورت حرفه ای به ورزش مورد علاقه خود پرداخته و از آن لذت ببرید.

رفتن به دانشگاه برای چه کسانی الزامی است؟

اگرچه مهارت های آکادمیک به ویژه در مشاغل تخصصی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، اما باید بدانید که نهایتا کسانی موفق هستند که مهارت های ذاتی و اکتسابی مورد نظر را داشته باشند. هرقدر در زمینه تحصیلی خود ماهر باشید نهایتا کارفرما از شما مهارت هایی مانند انعطاف پذیری ، سازگاری ، مدیریت خوب و توانایی به چالش کشیدن نحوه انجام کارها به شیوه ای سازنده و جذاب را می خواهد. در واقع فارغ از اینکه در چه رشته ای تحصیل می کنید ، دانشگاه می تواند به شما در تقویت مهارت های مهم آینده کمک کند.

باید بدانید که دانشگاه فقط صلاحیت لازم را برای شما فراهم نمی کند ، بلکه فرصتی را برای توسعه مهارت های زندگی ، زندگی و فعالیت در اجتماع (اعم از اجتماعی و حرفه ای) و مهارت های اصلی اشتغال فراهم می کند. دانشگاه ها به شما این شانس را می دهند که این مهارتها را از طریق آموزش ، راهنمایی ، داوطلب شدن و کارآموزی تقویت کنید. همچنین شرکت در تیم های ورزشی ، موسیقی ، انجمن ها و باشگاه های دانشگاهی و فرهنگی و دسترسی به همسالان و متخصصان است که می توانند برای شما تجربیات جدیدی از همکاری های گروهی را به همراه داشته باشد.

با کسب مدرک دانشگاهی ، می توانید تعهد به یادگیری و توانایی کار مستقل در خارج از “ساختار ایمن” دبیرستان را نشان دهید. شما باید به طور مداوم در حال یادگیری و توسعه باشید زیرا دنیای کار همچنان در حال تغییر است.

پس می توان گفت که دانشگاه رفتن نه فقط برای کسب مدرک که برای کسب مهارت ها و توانایی های اجتماعی و رشد شخصیتی شما برای فعالیت در محیط کار لازم است.

اگر انتخاب شغلی اشتباه داشته باشید چه می شود؟

اگر هنوز نمی توانید تصمیم بگیرید که چه کاری برای شما مناسب است، نباید اجازه دهید نگرانی و دلواپسی آینده خلاقیت شما را کور کند. بهتر است مطالعه را شروع کنید و تحقیقات خود را در زمینه های مختلف آغاز کنید. بنابراین می توانید آنچه را که بیشتر مناسب شماست ، بسازید. شما یک موجود مختار هستید، پس هر زمان که اراده کنید می توانید مسیر خود را تغییر دهید. در واقع هیچ وقت برای تغییر دیر نیست.

هر فردی در طول دوران حرفه ای خود در مرحله گذار قرار می گیرد. چه در طول تحصیل یا پس از تحصیل ، در واقع هیچ مسیر اشتباهی وجود ندارد. هر تصمیمی که بگیرید ، تجربه ای که از آن تصمیم به دست می آورید به شما کمک می کند آنچه را دوست دارید و دوست ندارید تشخیص دهید و علاوه بر این ، به شما کمک می کند تا خودتان تشخیص دهید که واقعاً می خواهید چه کسی باشید.

چگونه شغل آینده را انتخاب کنیم؟ همه ما از زمانی که صحبت کردن را یاد می گیریم و خود را می شناسیم به دنبال رویاهایمان می رویم ، یکی از رویاهای مشترک همه ما در دوران کودکی و نوجوانی شغلی است که دلمان میخواهد در آینده داشته باشیم. تا به حال به این فکر کرده اید که چه کسانی در بزرگسالی به شغل رویایی خود می رسند؟ همه از ما می خواهند که برای رسیدن به رویاهایمان تلاش کنیم ، اما واقعا برای رسیدن به شغل رویاها چه کارهایی باید انجام داد.

چگونه می توانید خود را برای موفقیت شغلی آماده کنید؟

باید بدانید که موفقیت به طور ذاتی دشوار است، اما افرادی که مشتاق کارهایی هستند که انجام می دهند ، اغلب خود را در حال پیشرفت در حرفه خود می بینند زیرا کاری را که به عنوان شغل انجام می دهند نمی بینند، آنها از انجام کار لذت می برند.

برای موفقیت در یافتن شغل مورد نظر خود این سه کار را حتما انجام دهید:

برنامه ریزی

وقت بگذارید و به این فکر کنید که کجا می خواهید بروید و” قدم هایی “که برای رسیدن به آنجا لازم است را در ذهن خود مرور کنید. برنامه ریزی شغلی نباید به صورت جداگانه انجام شود ، بلکه باید در طول زندگی با تغییر و کسب مهارت های جدید مورد توجه قرار گیرد. شما باید بفهمید چه چیزی انگیزه و حس موفقیت و شادی شما را برانگیخته است.

اولویت بندی

تمرکز داشته باشید ، حواس پرتی ها را از بین ببرید ، ابتدا سخت ترین کار روز را انجام دهید و تعهداتی را که بیشترین بازده را به شما می دهند اولویت بندی کنید.

توسعه شخصی و حرفه ای

شبکه سازی و همکاری با طیف وسیعی از افراد را برای توسعه تفکر خود و گسترش دانش خود بیاموزید. با عنوان شغلی ثابت نشوید ، به مهارتهای اصلی مورد نیاز نگاه کنید و برای دستیابی به آنها تلاش کنید و از هر فرصتی برای یادگیری استفاده کنید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.