هنگامه شریفی هستم معلم ریاضی کلاس اول با ۷ سال سابقه تدریس
در مدرسه ، پژوهش سرا و تدریس خصوصی منزل در این مدت فعالیت داشتم و گوی پایه اول ابتدایی در درس ریاضی متمرکز هستم
دانش آموزان اول ابتدایی در دوران کودکی قرار دارند و رفتارهای کاملا کودکان را در مدرسه از خود نشان می دهند و صرف اینکه ما معلم و آنها در کلاس باید مرتب و منظم بنشینند و به درس گوش دهند یک تفکر اشتباه است
دانش آموزان ابتدایی در تشخیص اینکه معلم خوب درس می دهد و یا نه بسیار ناتوانند در واقع آن ها درستی روش تدریس را در ، از او ( معلم ) خوشم می آید یا نمی آید خلاصه می کنند و از نظر آنها معلمی خوب است که بتواند ارتباط درست با آنها برقرار کند که البته این موضوع را به صورت ناخودآگاه بیان میکنند و مستقیم
در بسیاری از جلسات خصوصی که با دانش آموزان اول ابتدایی داشتم مادران آنها در تلاش بودند تا فرزندشان در جلسه خصوصی مرتب و منظم بنشیند و از اینکه می دیدند من با فرزندشان بازی میکنم احساس میکردند که وقت جلسه خصوصی آنها هدر می رود و به همین دلیل تذکرات جدی به کودکشان می دادند که این روش بسیار غلط است و دانش آموز اگر از کلاس درس لذت نبرد هیچ چیزی یاد نمیگیرد
خیلی ها معتقدند که فن بیان بسیار مهم است اما از نظر من از آن مهمتر استفاده چه نوع فن بیانی برای چه مخاطبی است.
تصویر سازی ذهنی و حفظ شادابی در کلاس قدرت تفهیم بالا به دانش آموزان از مهم ترین نکاتی است که هر معلم باید با آن توجه کند که این موضوع هم باز بستگی به این دارد که مخاطب ما در چه رده سنی قرار دارد زیرا تصویر ذهنی دانش آموزان ابتدایی معمولاً با داستان شکل بهتری به خود می گیرد و حفظ شادابی در کلاس برای دانش آموزان ابتدایی باید حتماً در آن بازی باشد اما در متوسطه ۲ ممکن است شادابی کلاس همراهی با شوخی های دانش آموزان باشد.