اینجانب علی اصغر شادان فوق لیسانس فیزیک هستم از از دانشگاه سراسری
از سال ۸۷ معلم خصوصی فیزیک بودم در پایه های دبیرستان تدریس می کنم و پس از تغییرات نظام آموزشی تدریس فیزیک دهم را بر عهده دارم
سه سال هم در مدرسه معلم فیزیک بودم در حال حاضر هم معلم خصوصی فیزیک در منزل هستم.
من در اثر تجربهای که در آموزش به دانش آموزان دبیرستانی به دست آوردم در نوع ارتباط و روش تدریس بسیار اصولی و حساب شده عمل می کنم و در هنگام تدریس پس از بیان مباحث کلی در هنگام شرح جزئیات درس فیزیک پس از هر ده دقیقه یک استراحت دو دقیقهای به دانش آموزان می دهم که این مسئله باعث می شود که آنها در کلاس از روند تدریس و نحوه بیان من خسته نشوند و همیشه یک استراحت بین تدریس داشته باشند و شادابی کلاس حفظ شود.
پس از اینکه مباحث را به طور کلی در کلاس تدریس می کنم و و در انتها با شرح جزئیات آنها را به هم متصل می کنم تا دانش آموزان فیزیک را به طور کامل و عمیق درک کنند
گاهی نیز از فرآیند معکوس برای توضیح بهتر مباحث فیزیک استفاده می کنم یعنی مسئله را پای تخته می نویسم و آن را ذهنی حل می کنم و پاسخ نهایی را مینویسم و پس از آن از دانش آموزان می خواهم که توضیح دهند من چگونه به این جواب رسیده ام و این مسئله باعث می شود که دانش آموزان به مسئله دقت بیشتری کنند و وقتی که به جواب می رسند از فرایند حل مسئله و رسیدن به پاسخ لذت میبرند
همچنین پیشنهاد من برای اغلب به دانش آموزان این است که هرگز مبحث درسی را به صورت فشرده نخوانند زیرا فشرده خوانی مخصوص دوره کردن است و نه دانش آموزی که چیزی از مبحث درسی نمیداند و مهمتر از آن تمرین به اندازه و کامل است و هر چقدر دانش آموز در درس فیزیک تمرینات بیشتری را حل کند روی مباحث درسی و نمونه سوالات امتحانی تسلط بیشتری پیدا خواهد کرد.
با توجه به اینکه من مباحث روز فیزیک را دنبال می کنم در هنگام تدریس مباحث جانبی بسیار زیادی را بیان میکنم تا مبحث درسی برای دانش آموز تفهیم شود و هرگز در حد کتاب تدریس نمیکنم و فراتر از آن برای تدریس حاضر می شوم