من معصومه میکائیلی هستم معلم تقویتی ریاضی کلاس دهم.
از سال ۹۲ در حال تدریس ریاضی دبیرستان هستم.
قبل از آن در دانشگاه های آزاد تهران نیز تدریس داشتم و همچنین پیام نور.
سه سال است که به طور پیاپی روی پایه دهم در درس ریاضی تمرکز دارد و معلم تقویتی ریاضی کلاس دهم هستم.
بیشتر دانش آموزان دختر بودند و در این مدت که من پایه دهم را تدریس می کردم مفاهیم را به صورت خیلی ساده با ذکر مثال های متعدد به دانش آموزان آموزش می دادم.
برای دانش آموزان تقویت من مثالهای متعددی حل میکنم تا مطلب برای آنها جا بیفتد.
بعضی از دانش آموزان نیز با توضیح و مثال های بیشتر مطلب را میفهمند و در ابتدای درس نباید آن را تمرین های زیادی داد.
از نظر من معلمت هویتی باید توانایی درک ابهامات و چالشهای دانش آموز را داشته باشد و تلاش زیادی برای رفع آنها کند.
یکی از روشهایی که من در کلاس تقویتی دهم استفاده می کنم رویکرد پرسش و پاسخ و گرفتن کمک از خود دانش آموز است.
این موضوع باعث میشود دانشآموز کلاس درگیر شده و به دلیل اینکه مطالب را خودش تکرار میکند و ذهن شروع کلاس تمرکز دارد بهتر یاد بگیرد.
برای من که روی دانشآموزان تقویتی دهم تمرکز دارم بهترین روش درگیر کردن دانش آموز در حین تدریس برای تکمیل مباحث است.
در شروع کلاس و جلسات اولیه ابتدا از علاقهمندیهای دانش آموز مثلاً فوتبال یا بازی کامپیوتری و یا نجوم و غیره مطلع میشوم سپس در جلسات آینده تمام مثالها و مباحث و داستانهایی که برای تدریس ریاضیات می خواهم تدریس کنم در حوالی علاقه مندی دانش آموز است.