ثبت نام

88904002 - 021

مشاوره تحصیلی پایه دهم + ویدیو

[vc_row][vc_column][vc_column_text]مشاوره تحصیلی پایه دهم از این جهت مهم است که سال دهم اولین سال حضور دانش آموزان در مقطع دوم متوسطه است.

بسیاری از دانش آموزان در این سال تحصیلی افت تحصیلی را تجربه می کنند که مهم ترین علت آن ورود به یک محیط جدید آموزشی و همچنین منابع درسی جدید و نا آشنا است. ضمن این که بسیاری از دانش آموزان معتقدند که دروس سال دهم در مقایسه با سال های قبل تحصیلی بسیار سخت تر است. همین مسائل باعث می شود که لزوم استفاده از مشاور تحصیلی در این مقطع یک مسئله قابل توجه باشد.

مشاوره تحصیلی پایه دهم از این جهت مهم است که سال دهم اولین سال حضور دانش آموزان در مقطع دوم متوسطه است.

اهمیت استفاده از مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی در سال دهم

سال دهم از جهات بسیاری دارای اهمیت است و با سال های تحصیلی که دانش آموز قبلا آنها را تجربه کرده است متفاوت است.
منابع درسی جدید
اولین و مهمترین نکته آن است که در این سال تحصیلی دانش آموز با درس های جدیدی روبه رو می شود که برای او نا آشنا است. کتاب های درسی چون زیست، شیمی، فیزیک و … دروسی هستند که دانش آموز در این سال تحصیلی با آنها آشنا می شود و داشتن پیش زمینه منفی در مورد هریک از این دروس می تواند شروعی برای عدم یادگیری یا علاقه به این درس ها باشد.
سطح بالای مطالب درسی
نکته بعدی که باید به آن اشاره کنیم سطح بالای مطالب درسی از نظر پیچیدگی است. در دوره دوم متوسطه سطح پیچیدگی مطالب درسی از سطح متوسط بالاتر می رود. همین مسئله باعث می شود که بسیاری از دانش آموزان با برنامه های قبلی که برای مطالعه و یادگیری به کار برده اند نمی توانند از پس دروس سال دهم به خوبی برآیند.
آمادگی برای کنکور
آخرین نکته ای که باید به آن بپردازیم آن است که بعد از پایان مقطع دوم متوسطه دانش آموزان باید در کنکور شرکت کنند و تمام کتاب های درسی سال دهم، یازدهم و دوازدهم از منابع کنکور هستند بنابراین مطالعه و یادگیری عمیق دروس این پایه اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. پس بسیاری از دانش آموزان باید از سال دهم آمادگی برای کنکور را آغاز کنند.
استفاده از برنامه ریزی تحصیلی
بسیار خب! اکنون که با اهمیت راهنمایی و مشاوره تحصیلی آشنا شدید وقت آن رسیده است که برنامه ریزی تحصیلی و اهمیت آن در پایه دهم را بدانید. همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، بسیاری از دروس سال دهم منابع جدید درسی هستند و برخی از آنها نیز نسبت به گذشته سخت تر شده اند. به طور مثال درس هایی مثل ریاضی و زبان انگلیسی که نیاز به پایه علمی از سال های گذشته دارند می تواند در کنار درس های جدید دانش آموز سال دهمی را به چالش بکشد. به همین دلیل است که وجود یک مشاور یا برنامه ریز تحصیلی می تواند کار را برای دانش آموز بسیار ساده تر نماید.
وجود یک برنامه ریزی عالی و اصولی که با توجه به شرایط و پایه علمی دانش آموز تدوین شده باشد، می تواند تاثیر بسیاری در یادگیری او داشته باشد. این برنامه ممکن است به فراخور حال دانش آموزان شامل کلاس های جبرانی و تقویتی نیز باشد.
وقتی یک دانش آموز با برنامه ریزی تحصیلی مناسب درس می خواند و مطالعه می کند از تمرکز بالاتری برخوردار است و موفق تر عمل می کند.
آموزش مهارت های لازم به دانش آموز کلاس دهمی
یک مشاور تحصیلی با توجه به تجربه و آگاهی که از شرایط دانش آموز و منابع درسی سال دهم دارد باید مهارت هایی که دانش آموز نیاز دارد را به او بیاموزد. این مهارت ها شامل مواردی چون مهارت روش های مطالعه سریع، افزایش تمرکز، افزایش دقت در مطالعه و آزمون، روش های موفقیت در آزمون، روش های تست زنی سرعتی، تمرکز روی عادات صحیح خواب و خوراک، تمرکز بر نقاط قوت و ضعف، مطالعه در مدت زمان زیاد و …
شرح موقعیت دانش آموز
مشاور تحصیلی برای دانش آموز شرح می دهد که چه شرایطی دارد و در کجای مسیر آموزش قرار گرفته است. از سال دهم به نظر می رسد که همه چیز جدی تر می شود. دانش آموز باید برای کنکور آماده شود، مطالعه هدفمند و جدی تری داشته باشد. ضمن این که او در سال تحصیلی دهم انتخاب رشته کرده است و نیاز دارد تا منابع درسی جدید را به خوبی یاد بگیرد تا در سال های بالاتر در یادگیری آن دروس مشکلی نداشته باشد.
در سال دهم دانش آموزان کتاب های درسی بیشتری دارد و بنابراین باید برنامه مطالعاتی فشرده تری داشته باشد. او باید بتواند برنامه صحیحی برای مطالعه و مرور همه درس ها داشته باشد. بنابراین برنامه ریزی با دقت بالا و استانداردهای آموزشی نیاز است که تنها یک مشاور یا برنامه ریز کاملا حرفه ای می تواند این کار را برای دانش آموز انجام دهد.
معرفی منابع کمک درسی
برای این که دانش آموز بتواند با موفقیت بیشتری دروس جدید را بخواند نیاز دارد تا از مکمل های کمک آموزشی مثل کتاب های تست، کتاب های کمک درسی و کار استفاده کند. یک مشاور تحصیلی باید تمام منابع کمک درسی مورد نیاز دانش آموز کلاس دهم را به او معرفی کند.

مشاوره تحصیلی پایه دهم + ویدیو مشاوره تحصیلی پایه دهم از این جهت مهم است که سال دهم اولین سال حضور دانش آموزان در مقطع دوم متوسطه است.
ویژگی های مشاوره و برنامه ریزی در کلاس دهم
یک برنامه ریزی دقیق در کلاس دهم از ویژگی های زیر برخوردار است:
– برنامه باید با توجه به شرایط دانش آموز، نقاط ضعف و قوت و همچنین ویژگی های شخصیتی هر دانش آموز تدوین شده باشد. برخی از موسسات مشاوره برنامه های از پیش تعیین شده ای دارند که نه تنها کارایی لازم را ندارد بلکه مطمئنا بسیاری از دانش آموزان را در شرایط بدی از نظر فشار روحی قرار می دهد.
– برنامه تهیه شده باید قابل انجام باشد. برنامه های آرمانی و غیر قابل انجام هرچند ظاهر مناسبی داشته باشد بازهم کارایی لازم را نخواهد داشت.
– درس ها اولویت بندی شده باشند و بر اساس اهمیتی که در کنکور و نتیجه آن دارند در برنامه گنجانده شوند.
– برنامه باید شامل همه دروس، مطالعه، مرور، حل تمرین و تست های آن ها باشد.
– برنامه باید توسط شخصی که تجربه، مهارت و اطلاعات کافی در مورد منابع درسی دارد تهیه شود.
خدمات مشاوره و برنامه ریزی در مدرسانه
دانش آموزان در سال دهم می توانند از خدمات مشاوره و برنامه ریزی مدرسانه برای رسیدن به اهداف تحصیلی خود استفاده کنند. خدماتی که مشاوران تحصیلی در مدرسانه به دانش آموزان ارائه می کنند شامل برنامه ریزی شخصی سازی شده بر اساس ویژگی های فردی توسط مشاوران ارشد، جلسات آنلاین مشاوره و برنامه ریزی، ارائه نکات آموزشی بر اساس آخرین تحولات سیستم آموزشی و آنالیز دروس، پیگیری و پشتیبانی وضعیت دانش آموزان، شرکت دادن دانش آموز در آزمون های هفتگی و ماهانه، معرفی جزوات آموزشی، کتاب های کمک آموزشی، جلسات مشاوره و …. می شود. برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید با مشاوران موسسه در تماس باشید.

 ۸۸۹۰۶۹۰۹ – ۷۷۱۸۱۳۳۶ – ۶۶۵۷۵۹۵۱ – ۴۴۰۲۵۸۶۰ – ۲۶۵۷۰۸۱۰ 

[/vc_column_text][us_separator size=”small”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

نمونه مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی درسی پایه هشتم در مدرسانه 

[/vc_column_text][us_separator size=”small”][vc_column_text]
[/vc_column_text][us_separator size=”small”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

از طریق واتساپ به طور مستقیم با مشاور صحبت کنید

[/vc_column_text][us_separator size=”small”][tp_button style=”style-21″ btn_text=”پیام از طریق واتساپ” icon_fontawesome=”fab fa-whatsapp” text_color=”#34c91a” normal_bg_hover_color=”#35a815″ full_width_btn=”yes” btn_align=”text-center” content_hover_effects=”float” bg_color_animate=”” magic_scroll=”” btn_url=”url:https%3A%2F%2Fwa.me%2F989198921049%2F%3Ftext%3D%D8%A8%D8%A7%20%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%20%D9%88%D9%82%D8%AA%20%D8%A8%D8%AE%DB%8C%D8%B1″][/vc_column][/vc_row]

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.