ثبت نام

88904002 - 021

مشاوره تحصیلی پایه هشتم + ویدیو

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اهمیت استفاده از مشاوره تحصیلی در هریک مقاطع تحصیلی نسبت به مقاطع دیگر متفاوت است. مزایای بهره مندی از مشاوره تحصیلی به اندازه ای است که کارشناسان توصیه می کنند در مدارس به این موضوع بیشتر پرداخته شده و بیش از یک مشاور تحصیلی حضور داشته باشد. در این یادداشت به بررسی اهمیت مشاوره تحصیلی پایه هشتم می پردازیم.

اهمیت مشاوره در پایه هشتم تحصیلی

اهمیت مشاوره تحصیلی در پایه هشتم از چند جهت قابل بررسی است که در ادامه به تفصیل به آنها خواهیم پرداخت.

توجه به وضعیت درسی دانش آموز

پایه هشتم دومین پایه تحصیلی از دوره اول متوسطه است. دانش آموزان در این مقطع تحصیلی با محیط آموزشی دوره اول متوسطه آشنا شده اند و با منابع درسی آشنایی دارند. ضمن این که با دروسی چون عربی و زبان نیز آشنایی کامل پیدا کرده و دیگر این دروس برای آنها یک منبع جدید درسی محسوب نمی شود. با این حال اهمیت کلاس هشتم بالاتر از آن چیزی است که تصور می کنید. کسب نمرات عالی در سه سال دوره اول متوسطه کمک می کند تا دانش آموز بتواند در انتخاب رشته موفق عمل کند، بنابراین باید به مسائل و مباحث درسی در این پایه توجه خاص داشت.

وضعیت درسی دانش آموز در این مقطع مهمترین نکته ای است که باید به آن توجه شود. بنابراین وجود یک مشاور تحصیلی می تواند نقش مهمی در بررسی وضعیت درسی دانش آموز داشته باشد.

اهمیت استفاده از مشاوره تحصیلی در هریک مقاطع تحصیلی نسبت به مقاطع دیگر متفاوت است. مزایای بهره مندی از مشاوره تحصیلی به اندازه ای است که کارشناسان توصیه می کنند در مدارس به این موضوع بیشتر پرداخته شده و بیش از یک مشاور تحصیلی حضور داشته باشد. در این یادداشت به بررسی اهمیت مشاوره تحصیلی پایه هشتم می پردازیم.

مشکلات دوران بلوغ

دانش آموزان در پایه هشتم همچنان با مشکلات ناشی از ورود به دوره نوجوانی دست و پنجه نرم می کنند. اکثر آنها هنوز هم دچار بحران های شخصیتی هستند و از تمرکز و دقت کافی در کلاس درس بهره مند نیستند. ضمن این که مواردی چون علاقه به استقلال شخصی و همچنین تلاش برای اثبات شخصیت مستقل باعث می شود که بسیاری از دانش آموزان در این مقطع سرکش و بد رفتار باشند. بنابراین اگر در معرض راهنمایی های درست و دقیق قرار نداشته باشند امکان این که در انتخاب دوست دچار مشکل شوند و یا حرکات ناشایستی چون روابط جنسی، استعمال دخانیات یا رفتارهای بزهکارانه را آغاز کنند بسیار است. همین مسئله می تواند عامل اصلی افت تحصیلی و مشکل بسیاری از دانش آموزان در این مقطع باشد.

برنامه ریزی درسی و روش های مطالعه

آشنایی با روش های برنامه ریزی درسی و همچنین متدهای مطالعه می تواند نقش مهمی در پیشرفت بسیاری از دانش آموزان داشته باشد. به ویژه دانش آموزان سطح متوسط که با اندکی توجه می توانند در زمره بهترین دانش آموزان قرار گیرند. آشنایی با روش های مطالعه نقش مهمی در یادگیری بهتر دانش آموزان دارد. پیاده سازی این هدف در مقطع هشتم به دانش آموزان کمک می کند تا با نمرات عالی این سال تحصیلی را پشت سر بگذارند.

راهنمایی و مشاوره انتخاب رشته

بهتر است که دانش آموزان از همین سال تحصیلی آشنایی با همه رشته های تحصیلی را آغاز کنند. این مسئله کمک می کند تا دانش آموز بتواند با کسب نمرات عالی در دروس مورد نظر در انتخاب رشته موفق عمل کند. بنابراین شادی بتوان گفت که مهمترین وظیفه مشاور تحصیلی در این مقطع آشنا کردن دانش آموزان با رشته های تحصیلی است.

برگزاری آزمون های هوش و استعداد یابی

هنوز هم فرصت برای کشف استعداد دانش آموزان و پروراندن آنها وجود دارد، پس بهتر است که با استفاده از یک مشاور تحصیلی کاربلد و با تجربه در این مقطع تحصیلی استعداد و مهارت های دانش آموز شناخته شده و گام های اساسی برای پرورش آنها برداشته شود. آزمون های هوش، شخصیت شناسی و استعداد یابی می تواند به صورت گروهی و خصوصی برگزار شود و دانش آموزان مورد نظر در آزمون های پیشرفته تر شرکت داده شوند.

مشاوره تحصیلی پایه هشتم + ویدیو اهمیت استفاده از مشاوره تحصیلی در هریک مقاطع تحصیلی نسبت به مقاطع دیگر متفاوت است. مزایای بهره مندی از مشاوره تحصیلی به اندازه ای است که کارشناسان توصیه می کنند در مدارس به این موضوع بیشتر پرداخته شده و بیش از یک مشاور تحصیلی حضور داشته باشد. در این یادداشت به بررسی اهمیت مشاوره تحصیلی پایه هشتم می پردازیم.

وظایف مشاور تحصیلی پایه هشتم

با توجه به موارد مهمی که در بالا اشاره کردیم مشخص است که یک مشاور تحصیلی چه وظایفی می تواند داشته باشد. تعریف دقیقی برای وظایف یک مشاور در این مقطع وجود ندارد. با این حال می توان در حالت کلی این وظایف را برای مشاور تحصیلی مقطع هشتم بیان کرد:

– ارائه روش های برنامه ریزی و مطالعه به دانش آموزان برای بهره وری بیشتر از زمان های مطالعه و تمرین

– بررسی وضعیت درسی دانش آموز و ارائه راهکار برای بهبود و پیشرفت وضعیت درسی او

– تعامل مستقیم با معلمان و اولیا دانش آموزان

– برگزاری آزمون های خود شناسی، استعداد یابی و روانشناسی

– کمک به دانش آموزانی که دچار بحران های خانوادگی، شخصیتی و روحی هستند.

– تلاش برای آشنا کردن دانش آموزان با منابع درسی و کمک درسی

– آشنا کردن دانش آموزان با رشته های تحصیلی و کمک به انتخاب اولویت ها برای انتخاب رشته درست

– آشنایی با مباحث روانشناسی به منظور تعامل بهتر با دانش آموز

– ارجاع دانش آموزان به مراکز مشاوره و درمان در صورت نیاز

– تلاش برای کسب اعتماد دانش آموزان به منظور رسیدگی به مشکلات شخصی آنها

– پیگیری وضعیت دانش آموزانی که دچار مشکل هستند و تحت نظر قرار می گیرند.

– آشنایی با مباحث برنامه ریزی و مشاوره مطابق با الگوهای جهانی

مشاوره تحصیلی موفقیت برای آمادگی بیشتر دانش آموز برای رو یا رویی با آینده

بهره مندی از مزایای مشاوره تحصیلی پایه هشتم

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم تعداد مشاورین تحصیلی در مدارس بسیار اندک است، بنابراین رسیدگی کردن به وضعیت درسی و مشکلات شخصی این حجم از دانش آموزان کار آسانی نیست. این وظیفه والدین است که شرایط را برای دانش آموز مهیا کنند تا بتواند از مزایای مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی بهره مند شود.

با توجه به اهمیت مشاوره تحصیلی و نقش آن در موفقیت تحصیلی دانش آموزان موسسات بسیاری در حال ارائه خدمات مشاوره و برنامه ریزی به دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی هستند.

مدرسانه نیز در تلاش است تا با همکاری بهترین مشاوران تحصیلی در تهران، امکان بهره مندی از مزایای مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی را برای دانش آموزان مهیا سازد. امکان مشاوره حضوری و آنلاین دانش آموزان و والدین آنها با مشاورین برجسته مدرسانه بهترین امکان برای استفاده از مزایای مشاوره تحصیلی است.

 

نمونه مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی درسی پایه هشتم در مدرسانه 

 

 

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.