ثبت نام

88904002 - 021

فاطمه گودرزی | معلم خصوصی علوم هفتم تهران

من فاطمه گودرزی هستم، معلم خصوصی علوم هفتم در تهران، با سابقه ۱۰ سال تدریس درس علوم در مقاطع مختلف تحصیلی و دارای مدرک کارشناسی شیمی از دانشگاه زنجان هستم.

به یاد دارم که از کودکی همیشه مباحث علوم برای من بسیار خوشایند و کنجکاوی برانگیز بود، به همین دلیل علاقه به این درس از همان کودکی در من تقویت شد، من فکر می کنم که علوم یکی از کاربردی ترین منابع درسی در سیستم آموزشی است که در زندگی روزمره بسیار از آن استفاده خواهد شد و دانستن مطالب مربوط به آن بیش از آنکه جنبه علمی داشته در حالت کلی اطلاعات عمومی است و دانستن آنها برای هر شخص لازم است، به همین دلیل هیچ فرقی نمی کند که سطح سواد یک شخص چه مقدار باشد، دانسته ها و اطلاعات اوست که شخصیت و مهارت های او را در زندگی مشخص خواهد کرد.

من فاطمه گودرزی هستم، معلم خصوصی علوم هفتم در تهران، با سابقه 10 سال تدریس درس علوم در مقاطع مختلف تحصیلی و دارای مدرک کارشناسی شیمی از دانشگاه زنجان هستم.

برخلاف تصور عموم که درس علوم یک درس صرفا تئوری و اصطلاحا حفظی است که با حفظ کردن مطالب و کسب نمره خوب از این درس همه چیز تمام می شود، باید بگویم که این درس پایه دروس تخصصی نظیر فیزیک و شیمی و زیست در رشته های ریاضی و تجربی خواهد بود و همانطور که گفتم مطالبی را در درس علوم می خوانیم که بیشتر جنبه اطلاعات عمومی دارد و دانستن آن برای هرکسی و فارغ از هر رشته تحصیلی لازم است.

من برای این که دانش آموز به این درس علاقمند باشد سعی می کنم قبل از شروع مباحث درسی کنجکاوی او را در مورد مطالب درسی تحریک کنم و او را وادار می کنم تا در مورد موضوع درس فکر کرده و سوالات احتمالی خود را یادداشت کند، انجام آزمایشات ساده و ارائه مثال های ملموس و در دسترس از جمله موارد دیگری است که یادگیری درس علوم را برای دانش آموز شیرین تر می کند.

از آنجایی که قوه یادگیری در آموزش های دیداری بیشتر است، در مورد درس  علوم برای این که مطالب را به صورت مفهومی و عمیق به دانش آموز انتقال دهیم بهتر است همیشه از آزمایشات علمی مناسب با موضوع درس بهره مند شویم. به این ترتیب مطالب آموزش داده شده به راحتی در ذهن دانش آموز باقی می ماند.

من معتقدم که درس علوم برای تحریک قوه تخیل و کنجکاوی دانش آموزان است بنابراین باید تدریس این درس با شیوه های خلاقانه همراه باشد تا دانش آموز بتواند به خوبی با مباحث ارتباط برقرار کرده و در آینده بتواند از آنها به درستی استفاده کند، البته باید گفت برخی از مطالب این منبع درسی جنبه تئوری دارد و یادگیری و حفظ کردن آنها می تواند به موفقیت دانش آموز در امتحانات کمک کند.

برای این که دانش آموز بتواند ارتباط خوبی با درس برقرار کند پیشنهاد می کنم از نمونه سوالات سال های قبل استفاده شود، به این ترتیب دانش آموز با نوع طراحی سوالات آشنا شده و تمرکز او بر مطالب مهم درسی بیشتر می شود، در حال حاضر کتاب های خوبی در این زمینه در بازار موجود است که می توان از آنها استفاده کرد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.