اینجانب علی جهانگیری هستم شاغل در آموزش و پرورش و معلم تدریس خصوصی ریاضی کلاس هفتم در تهران
از سال ۸۰ معلم رسمی آموزش و پرورش هستند و در پایه های مختلف در مدارس پسرانه تدریس میکنم
اغلب بر پایه هایی که تدریس کردم به تعریف نظام جدید آموزش و پرورش پایه های هفتم، هشتم و نهم بوده است
در این مدت ۱۷ سال با آموزشگاههای مختلف و مدارس غیر انتفاعی به صورت پاره وقت فعالیت داشتم و دانش آموزان زیادی را به نمرات بالای ریاضی رسانده ام
من عاشق تدریس هستم و در تدریس از صبر و حوصله زیادی برخوردارم
قدرت بیان بسیار بالایی در انتقال مفاهیم ریاضی به دلیل تجربه و تکرار زیاد آنها
از نظر من معلم باید بتوانند مطالب درسی را به زبان بسیار ساده به طوری که همه دانش آموزان ضعیف ترین آنها بفهمد بیان کند
من با مثال های عینی که در هنگام تدریس به کار میبرم در دانشآموزان ایجاد علاقه می کنم
اگر دانش آموزان به درس ریاضی علاقه مند شوند مطالب را بسیار بهتر یاد میگیرند
به طور کلی من معتقدم که اگر یک دانش آموز بتواند همان مطلب درسی را که یاد گرفته به کس دیگری یاد بدهد یعنی مطلب را به خوبی فهمیده است
در این سال ها دانش آموزان مختلفی داشتم دست هایی مانند تقویتی،تیزهوشان و پیشرفته بوده اند
برای هر دانشآموز از مثال ها و روش های مختلفی استفاده کردم
اما اکثر دانش آموزان به خوبی تدریس مفهومی را می فهمند
حتی دانش آموزان تیزهوش نیز برای درک بهتر سوالات پیچیده و چند مرحله ای در ابتدا باید مفهوم آن مبحث درسی را فهمیده باشند
گرچه ممکن است برخی از آنها با حفظ کردن بتوانند نمرات خوبی بگیرند
اما در مواجهه با سوالات مفهومی و هوش نمی توانند به صورت تقلیدی آن را حل کنند
من معتقدم که هر دانشآموز کسی با توجه به سابقه درسی خود متفاوت از دیگری ریاضی را یاد می گیرد پس بهتر است معلم روش یادگیری هر دانش آموز را دقیقاً بداند