ثبت نام

88904002 - 021

شیما برزگر | آموزش مفهومی ریاضی کلاس ششم در تهران

من شیما برزگر هستم، مدرس ریاضی کلاس ششم در تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی محض هستم و بیش از ۱۰ سال است که به تدریس ریاضی در پایه های مختلف تحصیلی، ریاضی کنکور و ریاضی تیزهوشان مشغول هستم.

در چند سال اخیر توجه به آموزش مفهومی ریاضی از جمله نکات مثبت مورد بحث خانواده های دانش آموزان است. ریاضی یک درس کاملا کاربردی است که در اکثر رشته های دانشگاهی مورد نیاز خواهد بود، بنابراین دانش آموز باید مباحث ریاضیات را در حد رفع نیاز به خوبی بداند، از طرفی یادگیری مباحث پایه ریاضیات در سالهای تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مسئله بسیار مهمی است که نباید از آن غافل بود.

من شیما برزگر هستم، مدرس ریاضی کلاس ششم در تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی محض هستم و بیش از 10 سال است که به تدریس ریاضی در پایه های مختلف تحصیلی، ریاضی کنکور و ریاضی تیزهوشان مشغول هستم.

ریاضی ششم ابتدایی از جمله کتاب هایی است که در آن مفاهیم پایه ای مهمی از علم ریاضیات آموزش داده شده است و یادگیری آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین باید سعی شود که نکات مربوط به این درس با ظرافت و دقت بسیار تدریس شود تا دانش آموز بتواند در سالهای بعدی از آنها استفاده کند.

از آنجایی که ریاضیات یک علم با مباحث به هم پیوسته است بسیار اهمیت دارد که دانش آموز مباحث درسی مربوط به هر سال را به خوبی بیاموزد. بسیاری از دانش آموزان فکر می کنند آموختن ریاضیات به معنای حفظ کردن مباحث آن است در حالی که ریاضیات را باید به صورت مفهومی آموخت تا مطالب در حافظه بلندمدت تثبیت شده و بتوان در مواقع مقتضی آنها را به کار گرفت

من معمولا برای آموزش مفهومی ریاضی پایه ششم سعی می کنم مطالب را با زبان بسیار ساده به دانش آموزان شرح دهم. مثال های زیادی از هر مبحث درسی در کلاس حل می کنم، این مثالها با هدف آموزش مفهومی به صورت طبقه بندی شده ارائه می شوند تا دانش آموز اشکال مختلف طراحی سوال و روش های تجزیه و تحلیل سوال برای رسیدن جواب را بیاموزد.

بعد از حل مثالها نوبت به ارائه تمرین می رسد، معمولا در کلاس های درسی که برای بچه های کلاس ششم برگزار می کنم تمرین های زیادی از هر درس را به عنوان تمرین کلاسی یا تمرین منزل در اختیار دانش آموزان قرار میدهم تا از آنها برای یادگیری مفهومی درس بهره مند شوند.

وقتی دانش آموز مطالب کتاب را به صورت مفهومی بیاموزد و البته روش های مطالعه و برنامه ریزی درسی درستی نیز داشته باشد، در شب های امتحان به یک مرور کلی برای یادآوری دروس نیاز خواهد داشت.

توصیه من به دانش آموزان عزیز این است که سعی کنند ریاضی را به صورت مفهومی بیاموزند، هزینه کردن برای آموزش مفهومی ریاضی ششم ارزش تقویت پایه درسی و آسودگی خیال برای یادگیری ریاضیات سالهای آینده را خواهد داشت.

من فکر می کنم نباید مطالعه و یادگیری ریاضیات را به شبهای امتحان موکول کرد، بهتر است اگر ایراد یا اشکالی در هر درس دارید همین امروز آن را برطرف کرده و برای رسیدن به یک نقطه قوت عالی تلاش کنید، یادگیری ریاضیات نیازمند تلاش، پشتکار و مطالعه و برنامه ریزی استاندارد و صحیح است تا بتوان به لطف آن هم در امتحان نمره مناسبی دریافت کرد و هم در علم ریاضی به پیشرفت های چشمگیری دست یافت.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.