ثبت نام

88904002 - 021

شیرین گنجی | معلم خصوصی کلاس ششم

شیرین گنجی هستم معلم تدریس خصوصی با ۴ سال سابقه تدریس ریاضی در پایه ششم و همچنین دو سال سابقه تدریس ریاضی در پایه هفتم.

در مدرسه و آموزشگاه تدریس کردم در حال حاضر هم معلم خصوصی ریاضی هستم.

در تدریس از مثال های عامیانه استفاده می‌کنم تا بتوانم ریاضی را برای دانش آموزان جذاب نگه دارم

شیرین گنجی هستم معلم تدریس خصوصی با ۴ سال سابقه تدریس ریاضی در پایه ششم و همچنین دو سال سابقه تدریس ریاضی در پایه هفتم.

در این مدت که با دانش‌آموزان متفاوتی تدریس داشتم برخی از آنها مبحث درسی را در کلاس یاد می‌گرفتند اما پس از یک هفته بیشتر آنرا فراموش می کردند و من در صدد این بودم که از روش های استفاده کنم تا مبحث درسی در ذهن دانش آموز بماند و همچنین بتواند نمونه سوال های مربوط به مبحث را حل کند به همین جهت از روش کوئیز استفاده کردم یعنی پس از اینکه مبحث را درس می دادم و نمونه سوالی از آن حل می‌کردم دو نمونه سوال در همان شکل به دانش‌آموز می‌دادم تا او بتواند با استفاده از دانسته هایی که به تازگی فرا گرفته نمونه سوال داده شده را حل کند که این موضوع باعث می‌ شد دانش‌آموز به نمونه سوال های متفاوت عادت کند و حل تمرین ها برای او آسان تر شود.

یکی از فواید خوبی که روش کوئیز داشت این بود که دانش آموز دیگر در جلسات و امتحانات استرس و نگرانی نداشت و اضطراب امتحان او به شدت کاهش پیدا می‌کرد زیرا تعداد زیادی امتحان های کوچک را تجربه کرده بود.

از نظر من در تدریس مهارت و فن بیان ارائه مطالب خیلی مهم است و اگر معلم بتواند از مباحثی به غیر از مطالب کتاب نیز کمک بگیرد حتی باعث گسترش علم دانش آموز می شود و انگیزه ای در دانش آموز ایجاد می کند که کلاس درسی برای او مفید است.

به طور کلی برخی از دبیران که از روش های مختلف و خاصی استفاده نمی‌کنند و فقط با خواندن از روی کتاب و رها کردن دانش آموز با انواع انبوهی از نمونه سوالات کلاس را به اتمام می‌رسانند پویایی و اشتیاق دانش آموزان را از بین می‌برند و دانش آموز را از لحاظ ذهنی کند می کنند و این مسئله بر روی اشتیاق کلی دانش آموزان نیز تاثیرگذار است و انگیزه او را در فراگیری سایر درس ها و همچنین به طور کلی یادگیری از بین می برند.

از نظر من معلم فقط نقش درس دادن را ندارد او باید ذهنیت دانش آموز نسبت به علم و یادگیری را تغییر دهد و اگر خودش انگیزه‌ای در این رابطه نداشته باشد خود به خود این بی‌انگیزگی را به دانش‌آموزان نیز منتقل می‌کند.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.