سوسن باباطاهر فضلی هستم معلم تقویتی ریاضی پایه اول ابتدایی و معلم تیزهوشان ششم. از سال ۹۰ تا امروز معلم تقویتی ریاضی پایه اول ابتدایی و دوم ابتدایی بودم و در این هفت سال برای این دو پایه تدریس داشتم و همزمان برای پایه ششم تیزهوشان نیز ورودی مدارس تدریس داشتم که بعد از برداشته شدن مدارس تیزهوشان برای پایه ششم مجدداً تمام وقتم را روی تدریس پایه اول ابتدایی گذاشته ام.
از نظر من معلم تقویتی ریاضی پایه اول ابتدایی باید اعتماد به نفس فوق العاده ای داشته باشد زیرا باید بیشتر از زبان بدن و توضیحات نمایشی مطالب ریاضی استفاده کند و این به غیر از تسلط کامل بر روی مفاهیم درسی و آنچه را که دانش آموزان اول ابتدایی باید یاد بگیرند امکان پذیر نخواهد بود.
دانش آموزان تقویتی اول ابتدایی نیاز به انگیزه برای خواندن درس ریاضی دارند و همچنین تعهد خود معلم به دانش آموزان یکی از موثرترین روش ها برای آموزش به دانش آموزان تقویتی است و معمولاً معلم ها از زیر بار مسئولیت دانش آموزان تقویتی شانه خالی می کنند زیرا آموزش به دانش آموزان تقویتی نیاز به صبر و حوصله بسیار زیادی دارد من برای دانش آموزان تقویتی در کلاس به دلیل فن بیان خیلی خوبی که دارم برای آنها به زبان طنز درس را توضیح می دهم تا حداقل انرژی و انگیزه ای برای یادگیری ریاضی را به آنها منتقل کنم.
به نظر من معلم تقویتی ریاضی پایه اول ابتدایی باید کلاس را فعال نگه دارد و از خود دانشآموزان برای ادامه تدریس استفاده کند دانش آموز تقویتی نیاز دارد که خودش با کلاس درگیر شود و در تدریس مشارکت داشته باشد زیرا اولین و بزرگترین ضعف دانش آموزان تقویتی عدم تمرکز آنهاست و اینگونه است دانش آموزان از همین ابتدا اعتماد به نفس خود را تقویت میکنند.
تدریس در سطح مقدماتی صبر و انرژی زیادی را می طلبد و همچنین هدف معلم تقویتی به غیر از تدریس به دانش آموزان باید ایجاد انگیزه در آنها باشد.