ثبت نام

88904002 - 021

تدریس علوم نهم در تهران، سعید تاجیکی

سعید تاجیکی هستم، معلم علوم دوره متوسطه اول در تهران، دارای مدرک کارشناسی زیست شناسی و ۶ سال سابقه تدریس در مدرسه غیر انتفاعی، معلم خصوصی درس علوم مقاطع مختلف تحصیلی دوره ابتدایی و متوسطه اول و  معلم کلاس های آمادگی آزمون مدارس رشد در یک آموزشگاه معتبر علمی در تهران.

درس علوم از جمله دروسی است که یادگیری آن برای دانش آموزانی که به مباحث علوم طبیعی علاقه دارند بسیار دلپذیر است، این درس از دو بخش تئوری و عملی تشکیل شده است که مسلما بخش عملی و انجام آزمایشات مختلف برای دانش آموزان در پایه های تحصیلی متوسطه اول بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

سعید تاجیکی هستم، معلم علوم دوره متوسطه اول در تهران، دارای مدرک کارشناسی زیست شناسی و 6 سال سابقه تدریس در مدرسه غیر انتفاعی، معلم خصوصی درس علوم مقاطع مختلف تحصیلی دوره ابتدایی و متوسطه اول و  معلم کلاس های آمادگی آزمون مدارس رشد در یک آموزشگاه معتبر علمی در تهران.

من به عنوان مدرس علوم، همیشه سعی کرده ام کلاسهایم را تا حد ممکن با ارائه آزمایشات و مثال های ساده و موجود در زندگی روزمره پیش ببرم، به این ترتیب دانش آموز برای یادگیری بیشتر ترغیب می شود، علوم نهم تلفیقی از مطالب مهم زیست شناسی گیاهی و جانوری، فیزیک مکانیک و مباحث اولیه شیمی و زمین شناسی است، به همین دلیل فکر می کنم اگر بتوان این مباحث را با ذکر مثال های مناسب و انجام آزمایشات علمی ساده در کلاس آموزش داد، مفاهیم تا سال های سال در ذهن دانش آموز باقی خواهد ماند.

درس علوم سرشار از مفاهیم و مطالب علمی است بنابراین دانش آموز باید با تمرکز و دقت بالایی کتاب را مطالعه کند، به عقیده من کتاب درسی مهمترین منبع آموزشی و بهترین منبع برای یادگیری مطالب است، برای درسی مثل علوم نمی توان به کتاب های کمک درسی تکیه چندانی کرد.

در شیوه تدریس من مطالعه دقیق و مفهومی کتاب درسی حرف اول را میزند، من معمولا نکات مهم هر درس را به صورت جزوه برای شاگردانم آماده می کنم و در کلاس حین تدریس آنها را به دانش آموز ارائه می دهم.

اگر بتوان تدریس درس علوم را از حالت معلم محور به حالتی که دانش آموز نقش مهمی در ارائه مطالب داشته باشد تغییر داد، مطمئنا یادگیری و مطالعه آن برای دانش آموزان بسیار جذابتر خواهد بود، برای مثال قبل از شروع جلسه جدید درسی از دانش آموز بخواهیم که درس را مطالعه کرده و هر سوالی که در مورد مطالب جدید به ذهنش می رسد یادداشت کند و پاسخ های احتمالی آن را بدهد، سپس در کلاس با ارائه درس جدید به تک تک پرسش های ایجاد شده در ذهن دانش آموز جواب داد و به او اجازه داد تا در یافتن پاسخ سوالاتش مشارکت کند.

به عقیده من آنچه سیستم آموزشی امروز کشورمان به ویژه در ارائه دروسی مثل علوم به آن احتیاج دارد شیوه های خلاقانه تر ارائه دروس و استفاده از مشارکت دانش آموزان در یادگیری مطالب جدید درسی است. از آنجایی که مباحث درسی علوم با زندگی روزمره گره خورده است، یادگیری اصولی آن می تواند به دانش آموز کمک کند تا رخدادها و فرآیندهای طبیعی پیرامون خود را بهتر شناخته و اطلاعات عمومی بالاتری نسبت به محیط زیست خود داشته باشد، بنابراین بهتر است از شیوه های سنتی تدریس فاصله گرفت و کمی همگام با پیشرفت های آموزشی در کشورهای پیشرفته دنیا قدم برداشت تا دانش آموزانی با ذهن آماده و خلاق تری پرورش داده و شاهد رشد علمی این دانش آموزان در سالهای بالاتر تحصیلی باشیم.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.