ثبت نام

88904002 - 021

تحقیق در مورد جنگل ها – ۲۵ حقیقت جالب

تحقیق در مورد جنگل کلاس ششم

اکنون بیش از ۳۰۰ میلیون سال است که درختان در این سیاره وجود دارند. اهمیت درختان را باید از سنین پایین به کودکان آموزش داد. بازگو کردن برخی حقایق در مورد جنگل ها برای بچه ها می تواند راه جالبی برای بیان اهمیت این منابع طبیعی باشد. درختان تقریباً یک سوم سطح زمین را در اختیار دارند. آنها علاوه بر اینکه منبع اکسیژن بزرگی برای انسا ها به شمار می روند، یک زیستگاه ایده آل برای حیوانات و پرندگان هستند. ما ممکن است روی درختان زندگی نکنیم، اما مطمئناً بدون آنها نمی توانیم زندگی کنیم. حضور درخت در زندگی انسان ها یک امر بدیهی است ما در ادامه به ۲۵ واقعیت جالب و آموزنده در مورد درختان برای بچه ها پرداخته ایم با ما همراه باشید.

تعریف جنگل برای کودکان

انواع جنگل های موجود در دنیا

سه نوع منطقه جنگلی در دنیا وجود دارد که بر اساس فاصله آنها از خط استوا طبقه بندی می شوند و عبارتند از:

– جنگل های گرمسیری

– جنگل های مناطق معتدل

– جنگل های بوئال یا تایگا

۱٫ جنگل های گرمسیری

جنگل های گرمسیری یا استوایی به جنگل هایی گفته می شود که در اطراف خط استوا در آسیای جنوب شرقی، آفریقا و آمریکای جنوبی وجود دارند. آنها در طول سال دمای ثابتی دارند. دمای بالا، بارندگی فراوان و دوازده ساعت نور در روز باعث رشد گیاهان در این جنگل ها می شود و تقریباً هر موجود زنده ای می تواند در چنین محیطی رشد کند. فصل ها در چنین جنگل هایی به دو دسته خشک و بارانی تقسیم می شوند. بیشتر جنگل های استوایی شاهد حداقل ۲۰۰ سانتی متر باران در سال هستند. در این جنگل ها گیاهان و حیواناتی متفاوت تر از هر جای دیگر روی کره زمین خواهید یافت.

جنگل های استوایی خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از:

– جنگل های همیشه سبز

– نیمه گرمسیری

– جنگل درختان سوزنی برگ گرمسیری و نیمه گرمسیری

– جنگل های فصلی

– جنگل های خشک

– جنگل های مونتان

۲٫ جنگل های معتدل

این جنگل ها در مناطق گرمسیری با آب و هوای معتدل و چهار فصل (زمستان، پاییز، بهار و تابستان) قرار دارند. به دلیل بارش فراوان و وجود برگ های پوسیده، خاک این جنگل ها حاصلخیز است و می تواند گیاهان مختلفی مانند توس، بلوط و افرا را به خوبی رشد دهد. به طور کلی، درختان برگریز بخش بزرگی از ترکیب درخت را در چنین جنگل هایی  تشکیل می دهند.

جنگل های معتدل بیشتر به موارد زیر تقسیم می شوند:

– جنگل های مدیترانه ای

– جنگل های سوزنی برگ خشک

– جنگل بارانی پهن برگ معتدل

۳٫ جنگل شمالی (تایگا)

آب و هوای جنگل های شمالی به شدت خشن است، اما پرندگان و حیوانات مهاجر می توانند با چنین دماهای سردی سازگار شوند. این جنگل ها در روسیه، آلاسکا و کانادا دیده می شوند و عمدتاً از درختان مخروطی و برگریز تشکیل شده اند.

تعریف جنگل برای کودکان

اهمیت وجود جنگل در زمین

به تعداد خیلی زیاد درختان جنگل گفته می شود. جنگل ها  زیستگاه هایی را برای انواع گیاهان، حیوانات، پرندگان و حتی انسان ها فراهم می کنند و از سلامت کلی حیات در این سیاره محافظت می کنند.

۱٫ ثبات آب و هوا

با توجه به فتوسنتز، جنگل ها عامل اصلی ثبات آب و هوای زمین هستند. آنها با آزاد کردن اکسیژن و جذب دی اکسید کربن، کنترل افزایش دما و تصفیه جو، از تغییرات آب و هوایی جلوگیری می کنند.

۲٫ مزایای زیست محیطی

جنگل ها در به حداقل رساندن نیروی بارندگی بر سطح خاک تأثیر دارند و از فرسایش خاک جلوگیری می کنند. آنها همچنین با جذب آب از روان شدن آب روی سطح زمین جلوگیری می کنند، بنابراین خاک سطحی شسته نمی شود و فرسوده نمی گردد. در واقع جنگل ها فیلترهای طبیعی آب هستند. آنها سفره های زیرزمینی را احیا می کنند، آب را جمع آوری و ذخیره کرده و در نهایت، رطوبت را افزایش می دهند که بر دما و افزایش میزان بارندگی تأثیرگذار است.

۳٫ تنوع زیستی

جنگل ها یکی از تنها مناظر با تنوع زیستی گسترده در زمین هستند. در میان درختان مختلف بوته ها، میوه ها، گیاهان، حیوانات و پرندگان، گونه های متعددی را در جنگل ها خواهید دید.

۴٫ اهمیت اقتصادی

فروش بسیاری از حیوانات جنگلی و گیاهان زنده منبع درآمد قابل توجهی برای مردمان بخش های گسترده ای از دنیا به شمار می رود. داروهای پزشکی بسیاری از گیاهان به دست آمده از این جنگل ها تولید می شود. علاوه بر این، جنگل ها مواد خام را برای صنایع تولیدی و رنگ، ادویه و صمغ تولید می کنند. جنگل ها همچنین به ترویج گردشگری کمک می کنند.

* نکته: در سال ۲۰۱۲، سازمان ملل متحد ۲۱ مارس را به عنوان روز جهانی جنگل ها اعلام کرد تا آگاهی در مورد اهمیت جنگل ها افزایش یابد.

حقایق جالب درباره جنگل

۲۵ واقعیت در مورد جنگل برای کودکان

در ادامه به بیان ۲۵ واقعیت مهم درباره جنگل ها می پردازیم. دانستن این اطلاعات هم برای کودکان جذاب است و هم به آنها کمک می کند تا اهمیت جنگل ها را بیشتر درک کرده و در حفظ این منابع طبیعی زمین بیشتر بکوشند.

۱٫ جنگل ها مناطق وسیعی را پوشش می دهند

مساحت کل جنگل های دنیا حدود ۵۰۰۰ میلیون متر مربع یا ۴٫۰۶ میلیارد هکتار است که ۳۱ درصد از مساحت زمین را تشکیل می دهد. ده کشور صاحب نزدیک به دو سوم جنگل های جهان هستند. روسیه ۷٫۸ میلیون کیلومتر مربع، برزیل ۴٫۸ میلیون کیلومتر مربع، کانادا ۳٫۱ میلیون کیلومتر مربع، ایالات متحده ۳ میلیون کیلومتر مربع، چین ۱٫۸ میلیون کیلومتر مربع، و ۱٫۸ میلیون کیلومتر مربع در جمهوری دموکراتیک کنگو بیشترین جنگل ها در اختیار دارند.

تحقیقات نشان می دهد طی سه دهه گذشته، جنگل زدایی رو به کاهش بوده است. گفته می شود میزان از دست دادن خالص جنگل از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ از ۷٫۸ میلیون هکتار در هر سال به ۴٫۷ میلیون هکتار در سال از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ کاهش یافته است. کاهش تلفات خالص جنگل را نیز می توان به جنگل کاری و گسترش طبیعی جنگل ها مرتبط دانست.

۲٫ جنگل ها تنوع زیستی عظیمی دارند

بیش از ۵۰ درصد از گیاهان، حیوانات، باکتری ها، قارچ ها و … در جنگل ها زندگی می کنند. بسته به موقعیت مکانی، مساحت جنگلی معادل دو زمین فوتبال ممکن است بیش از ۴۰۰ گونه درختی داشته باشد. به دلیل دمای ثابت و بارندگی کافی، جنگل های بارانی استوایی بیشترین تنوع بیولوژیکی را دارند. جنگل های بارانی آمازون بالاترین تنوع زیستی را تا کنون ثبت کرده است. سایر مناطقی که در آن گونه های مختلف یافت می شود حوضه کنگو، آمریکای مرکزی، شمال غربی آمریکای جنوبی، گینه نو و بورنئو هستند.

۳٫ جنگل ها خاک را پرورش می دهند

همانطور که قبلا ذکر شد، جنگل ها می توانند از فرسایش خاک جلوگیری کنند. آنها می توانند خاک را تثبیت کنند و تعادل اکولوژی را حفظ کنند. درختان، پستانداران، پرندگان و حشرات با هم نقش مهمی در حفظ و غنی‌سازی کیفیت خاک دارند.

۴٫ جنگل ها به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می کنند

یکی از عوامل اصلی تغییر اقلیم اثر گلخانه ای است و دی اکسید کربن یکی از گازهایی است که اثر گلخانه ای را تسریع می کند. درختان با کاهش سرعت تغییرات آب و هوا، نقش حیاتی در مبارزه با تغییرات اقلیمی دارند. جنگل ها یکی از بزرگترین جذب کنندگان دی اکسید کربن در سطح جهان هستند. جنگل ها به جذب و ذخیره دی اکسید کربن معروف هستند. هنگامی که درختان تحت فتوسنتز قرار می گیرند، دی اکسید کربن را جذب می کنند و مواد جدیدی مانند برگ، ریشه و شاخساره می سازند.

آیا می دانستید؟

استفاده از چوب به جای بتن برای ساخت و ساز می تواند حدود ۴۰ درصد از انتشار کربن را کاهش دهد.

فکت درباره جنگل

۵٫ جنگل ها غذا را تامین می کنند

نزدیک به ۱٫۶ میلیارد نفر در جهان برای امرار معاش به جنگل ها وابسته اند. حدود ۶۰ میلیون قبیله و مردم بومی برای تأمین خوراک خود به طور کامل به جنگل ها متکی هستند. جنگل ها منبع غنی غذا برای اکثر موجودات زنده به شمار می روند.

۶٫ جنگل ها قنات طبیعی هستند

در بزرگترین شهرهای جهان مانند سنگاپور، بمبئی، مادرید، کراچی، جاکارتا و … جنگل‌ ها می‌ توانند آب آشامیدنی نسبتاً خالصی را برای همه فراهم کنند. بخشی از آب آشامیدنی در یک سوم شهرهای بزرگ جهان از جنگل ها تامین می شود.

۷٫ جنگل ها همه چیز را خنک نگه می دارند

وقتی در فضای باز هستید، در روزهای گرم تابستان برای استراحت به کجا می روید؟ البته درختان شما را در برابر اشعه های خشن خورشید محافظت می کنند و نسیم خنکی را برای شما فراهم می سازند تا از شر گرما در امان باشید. جنگل باعث افزایش بارندگی می شود و باران در کاهش دما تأثیرگذار است. مزیت بارندگی این است که می تواند باعث رشد بیشتر درختان شود!

۸٫ جنگل آرامش روحی به همراه دارد

در تعطیلات، وقتی می خواهید از شلوغی زندگی شهری فرار کنید، به کجا می روید؟ بدون شک مکانی که با مناطق جنگلی محصور شده است یک مقصد ایده آل به شمار می رود. با گذراندن تعطیلات در جنگل احساس انرژی و شادابی می کنید. طبق مطالعات متعدد، درختان به کاهش استرس، بهبود ایمنی و بهبود خلق و خوی کمک می کنند. بررسی ها نشان می دهد پناه بردن به طبیعت می تواند آرامش زیادی را برای انسان به همراه داشته باشد.

۹٫ جنگل ها درآمد اقتصادی به همراه دارند

وجود جنگل ها نه تنها برای گیاهان و حیوانات حیاتی است. بلکه یک منبع درآمد ضروری برای میلیون ها نفر در سراسر جهان از جمله صنعتگران ماهر، زیست شناسان، محیط بانان، مهندسان و … نیز به شمار می روند.

۱۰٫ جنگل ها مانع فرسایش خاک می شوند

خاک برای سالم نگه داشتن اکوسیستم بسیار مهم است. از ریشه گیاهان محافظت می کند و مواد مغذی ضروری را برای گیاهان فراهم می کند. هنگامی که خاک خشک می شود و فرسایش می یابد، به گیاهان و کل اکوسیستم آسیب می رسد. جنگل ها نقش مهمی در حفاظت از خاک دارند. برگ‌ های درختان باعث می شوند که فقط مقدار مورد نیاز باران به زمین برسد و از بروز سیل و شسته شدن خاک جلوگیری می کند. علاوه بر این، برگ‌ ها نوعی سرپناه تشکیل می ‌دهند که خاک را از نور شدید خورشید محافظت می ‌کند، در نهایت خاک خشک نمی شود و در اثر وزش باد به حرکت در نمی آید. دانه های شن خیلی راحت و سریع با وزش باد جابه جا می شوند و فرسایش خاک را در پی دارند.

۱۱٫ جنگل به ایجاد آب تمیز کمک می کند

یکی از منابع بزرگ طبیعی آب شیرین جنگل ها هستند. وقتی باران می بارد، برگ ها مقدار زیادی از آب را جذب می کنند. با گذشت زمان، آنها به آرامی آب را در خاک رها می کنند، سپس آن را فیلتر کرده و در رودخانه ها، مخازن و دریاچه های مجاور جاری می کنند. آیا می دانستید که تقریباً دو سوم کانادایی ها به آب آشامیدنی ناشی از روان آب های جنگلی وابسته هستند؟

۱۲٫ جنگل ها منابع عظیم صنایع چوبی

از چوب مبلمان و المان های دکوری تا کاغذ و کارتن و … همگی از چوب درختان جنگلی تولید می شوند. چوب یک ماده دوستدار محیط زیست است که می توانید آن را دوباره استفاده کنید. بازیافت چوب و استفاده مجدد از چوب یک راه حل مناسب برای حفظ جنگل ها در سراسر دنیا است.

* نکته: برگ‌ ها، میوه‌ ها، شاخه‌ ها و سایر چیزهایی که روی زمین جنگل می ‌ریزند، ده برابر سریع‌ تر از سایر موارد در جنگل‌ های استوایی تجزیه می‌ شوند.

۱۳٫ جنگل ها نفس تازه ای برای زمین به شمار می روند

فرآیند فتوسنتز به درختان اجازه می دهد تا هوای تازه را برای تنفس انسان و حیوانات فراهم کنند. دی اکسید کربنی که بیرون می دهید توسط درختان جذب شده و به اکسیژن خالص تبدیل می شود. آیا می دانستید که یک درخت بالغ می تواند اکسیژن کافی برای دو تا ده نفر در روز تامین کند؟

۱۴٫ درختان موجودات اجتماعی هستند

درختان و شبکه های قارچی رابطه همزیستی دارند. قارچ ‌ها به درختان کمک می‌ کنند تا مواد مغذی و آب بیشتری را از خاک جذب کنند و درختان با تأمین قندهای حاصل از فتوسنتز به آنها کمک می کنند. این معادله فراتر از یک داد و ستد عادی است. درختان موجودات زنده هستند. درختان مانند سایر موجودات زنده از طریق قارچ در کف جنگل با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. به این پدیده به عنوان یک اتصال اینترنتی زیرزمینی فکر کنید که کل بیابان را به هم متصل می کند. قارچ ها درختان را به هم متصل می کنند و یک پلت فرم بزرگ را تشکیل می دهند که برای اشتراک منابع و ارتباطات بستری مناسب است. جالب اینجاست که این محلول قندی که قارچ ها دریافت می کنند نیز به درختان جوان از درخت مادر هدایت می شود تا به رشد آنها کمک کند.

۱۵٫ درختان پیرترین موجودات روی زمین هستند

درختان از زمان های بسیار قدیم وجود داشته اند. طول عمر آنها از تمام گونه های دیگر روی کره زمین بیشتر است. بسته به گونه، درختان از ۱۰۰ تا هزاران سال عمر می کنند! یکی از قدیمی ترین درختان موجود، کاج Bristlecone در حوضه بزرگ ایالات متحده است. به طور مشابه، درختان زیتون می توانند تا ۲۰۰۰ سال عمر کنند. قدیمی ترین درخت زیتون، درخت زیتون Vouves است که هنوز در یونان زیتون تولید می کند!

انشا درباره جنگل

۱۶٫ درختان قوه ادراک دارند

آیا می دانستید درختان می توانند پارامترهای محیطی را درک کرده و آنها را در رشد خود در نظر بگیرند؟ درختان می توانند تغییرات آب و هوایی را حس کرده و بر این اساس رشد کنند. به عنوان مثال، ریشه ها می توانند تعیین کنند که کدام خاک خوب است و به سمت آن رشد می کنند در حالی که از خاک شور یا بی کیفیت دور می مانند.

حتی شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه درختان مادر از طریق شبکه ارتباطی خود به جنگل ها کمک می کنند تا با تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان سازگار شوند. درختان عمر طولانی دارند و در این دوران دستخوش تغییرات زیادی شده اند. آنها چنین مواردی را در حافظه خود نگه می دارند و برای زنده ماندن با دقت بسیار زیادی برنامه ریزی می کنند.

۱۷٫ برخی از درختان مواد شیمیایی منتشر می کنند

درختان بسیار باهوش تر از آن چیزی هستند که شما فکر می کنید. درختان می توانند برای دفاع از خود مواد شیمیایی تولید می کنند. علاوه بر تولید مواد شیمیایی برای مبارزه با حشرات برگ خوار، آنها می توانند سیگنال های شیمیایی موجود در هوا را به عنوان هشداری در برابر حملات حشرات به یکدیگر ارسال کنند. مطالعات نشان می دهد که برخی از این مواد شیمیایی انگل ها و شکارچیانی را که حشرات را می کشند به سمت خود جذب می کنند.

۱۸٫ درختان پس از زمین به وجود آمدند

زمین ۴٫۵ میلیارد سال سن دارد. حدود ۴۷۰ میلیون سال اولین اجداد درختان متولد شدند. به آرامی، گیاهان آوندی به به دنیا آمدند. با این حال، حتی پس از ده ها میلیون سال، تقریبا هیچ گیاهی به اندازه ۹۰ سانتی متر از سطح زمین رشد نکرد. امروزه Hyperion از Sequoia sempervirens که در سال ۲۰۰۶ کشف شد، بلندترین درخت با ۱۱۵٫۸۵ متر یا ۸۰٫۱ فوت ارتفاع است.

۱۹٫ زمین بیش از ۶۰۰۰۰ گونه درختی دارد

کمپین جهانی درختان بیش از دو سال کار کرده است و با کارشناسان در سراسر جهان مشورت کرده است تا پاسخی برای تعداد گونه های درختی روی زمین بیابد. سرانجام در سال ۲۰۱۷ به این نتیجه رسیدند که ۶۰۰۶۵ گونه درختی وجود دارد. قبل از آن، هیچ کس نمی دانست که چند گونه درختی روی زمین وجود دارد. بر اساس داده های کمپین جهانی درختان، برزیل محل زندگی  ۸۷۱۵ گونه درختی است. آنها به این نتیجه رسیدند که ۳۰۰ گونه درختی در دنیا در معرض خطر انقراض هستند و بیش از نیمی از گونه ها تنها در یک کشور یافت شده اند.

* آیا می دانستید؟ جنگل بارانی آمازون محل زندگی بیش از دو و نیم میلیون گونه حشره است.

مطالب جالب درباره جنگل ها

. حلقه های درختان سن را تعیین می کنند و تغییرات آب و هوایی را پیش بینی می کنند

برای تعیین سن درخت به اطلاعات خاصی نیاز دارید. با شمارش حلقه های سالانه رشد چوب می توانید از سن آن مطلع شوید. مطالعه سن درخت را دندروکرونولوژی می نامند. متأسفانه، این روش در مورد درختان زنده صدق نمی کند مگر اینکه شما متخصص باشید. جدا از سن، این حلقه ها می توانند نشان دهنده بلایای طبیعی مانند خشکسالی یا فوران آتشفشانی باشند. در واقع هنگامی که درخت جریان ثابتی از منابع سالم دریافت کند، حلقه ها ضخیم و زمانی که منابع رشدی کمیاب هستند، حلقه ها نازک تر می شوند.

۲۱٫ درختان عایق صوتی هستند

درختان از طریق پدیده ای به نام تضعیف صدا همانند یک عایق صوتی عمل می کنند و آلودگی های صوتی را کاهش می دهند. معمولاً تضعیف صدا زمانی اتفاق می‌افتد که امواج صوتی از بین می ‌روند تا زمانی که انرژی برای ارتعاش هوا وجود نداشته باشد. درختان با پوشاندن، شکست، انحراف و جذب صدا را به شکل حیرت انگیزی کاهش می دهند.

۲۲٫ درختان می توانند به کاهش استرس کمک کنند

همه درختان را دوست دارند. آنها می توانند بهبود خلق خو را به همراه داشته باشند، شما را شادتر کنند و استرس را کاهش دهند. انسان با طبیعت قرابت ذاتی دارد که به آن بیوفیلی می گویند. تحقیقات نشان می دهد که درختان مواد شیمیایی به نام phytoncidesi آزاد می کنند. هنگامی که انسان با این ماده در تماس باشد، بلافاصله اضطراب او کاهش می یابد. این ماده  فشار خون را کاهش می دهد و به کاهش استرس نیز کمک می کند.

۲۳٫ بزرگترین قاتل جنگل های دنیا، انسان ها هستند

آیا می دانستید دلایل طبیعی مانند سیل، انگل، آتش سوزی یا طوفان تنها بخش کوچکی از علت جنگل زدایی هستند؟ بخش بزرگی از جنگل ‌زدایی به شکل احداث معدن، تولید کاغذ، افزایش جمعیت، دامداری، توسعه کشاورزی، قطع درختان یا تغییرات آب و هوایی به انسان نسبت داده می ‌شود. این مسئله بر زندگی انسان و حیات در کره زمین تأثیر منفی می گذارد. در واقع بشر باید قدم های اساسی برای حفظ جنگل ها بردارد.

۲۴٫ جنگل ها داروهای نجات دهنده تولید می کنند

بسیاری از داروهای مهم و نجات دهنده بشر از گیاهان و درختان تولید می شوند. بیش از ¾ داروهای ضد سرطان از گیاهان و سایر منابع طبیعی در جنگل های بارانی منشاء می گیرند. از بیماری های قلبی، فشار خون، آرتریت، اسهال خونی، دیابت و … بسیاری از بیماری ها با داروهایی با منشأ گیاهی درمان می شوند. با کمک داروهای مشتق شده از طبیعت، می توانید بیش از ۹۰ درصد از بیماری های شناخته شده برای بشر را درمان کنید. جنگل ها بیش از آن چه فکر می کنیم با ما مهربان هستند.

۲۵٫ ریشه ها به دور و بر گسترده می شوند

آیا می دانستید شعاع ریشه اکثر درختان دو تا هفت برابر شعاع پوشش شاخه ها است؟ در شرایط خشک، آنها می توانند به هفت برابر برسند. ریشه ها فرصت طلب هستند. اگر شرایط مساعد باشد، تمایل به رشد بیشتر و جذب تمام مواد مغذی ممکن دارند. در شرایط خشک، آنها به طور گسترده ای گسترش می یابند تا مواد مغذی بیشتری در خاک به دست آورده و رشد درخت را تضمین کنند. به این ترتیب این توسعه ریشه ها از فرسایش خاک ها جلوگیری می کند.

اطلاعات جالب درباره جنگل برای کودکان و نوجوانان

سوالات متداول

۱٫ چگونه مفهوم جنگل را برای بچه ها توضیح دهیم؟

می توانید یک جنگل را با گفتن این جمله برای فرزندتان توضیح دهید – یک منطقه بزرگ از زمین که پر از درخت است. جنگل‌ ها  حتی در قطب ‌های شمال و جنوب، بیابان‌ ها، دشت‌ ها، قله‌ های کوه و تقریباً در همه جا یافت می ‌شوند. آنها خانه بسیاری از پرندگان، حیوانات وحشی و حشرات به شمار می روند.

۲٫ چه محصولاتی از درختان برای بچه ها ساخته می شود؟

آلات موسیقی، کاغذ، شربت افرا، لاستیک، پاک کن، مداد، برس، پوشک یکبار مصرف، جعبه غذا، کتاب، اسباب بازی، کفش، صابون و چسب برخی از چیزهایی هستند که مستقیم و غیر مستقیم از درختان ساخته می شوند و می توانند برای بچه ها مفید باشند.

۳٫ چگونه می توانیم از جنگل ها محافظت کنیم؟

برای حفاظت از جنگل‌ ها، می‌ توانیم جنگل داری پایدارانجام دهیم، از تلاش‌ ها برای حفظ، کاهش جنگل ‌زدایی و تخریب از طریق کشاورزی و … کوتاهی نکنیم. همچنین باید آگاهی عمومی را در مورد اهمیت و حفاظت از جنگل‌ ها افزایش دهیم. علاوه بر این، اجرای سیاست‌ ها و مقررات برای حفاظت از جنگل ‌ها، حمایت از طرح ‌های احیای جنگل‌ ها و ترویج رفتار مسئولانه مصرف‌ کننده نیز می‌ تواند به حفاظت از این اکوسیستم‌ های حیاتی کمک کند.

۴٫ چرا حیوانات در جنگل زندگی می کنند؟

تقریبا تمام حیات وحش در جنگل‌ ها زندگی می‌ کنند زیرا منابع ضروری برای بقای آن‌ها از جمله غذا، آب، سرپناه و فرصت‌های جفت‌ گیری در جنگل فراهم می شوند. علاوه بر این، جنگل‌ ها طیف متنوعی از زیستگاه‌ ها، از جمله درختان بلند،درختان متراکم و نهرهای آب شیرین را ارائه می ‌دهند که شرایط خاصی را برای حیوانات فراهم می‌ کنند که برای رشد و نمو لازم هستند.

جمع بندی

جنگل ها بخش مهمی از اکوسیستم روی زمین هستند و مهم است که به فرزندان خود در مورد آنها آموزش دهید تا آنها نیز در مورد مزایا و عملکردهای شگفت انگیزی که جنگل ها به همراه دارند بیاموزند. فهرست حقایق جالب ما در مورد جنگل ها برای بچه ها می تواند بهترین روش برای ارائه اطلاعات در این باره باشد.

علی احیائی

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.