من امیر علی محسنی هستم سالها در معلم خصوصی ریاضی نهم به دهم تیزهوشان فعالیت داشتم
در حال حاضر هم با دو مدرسه پسرانه غیر انتفاعی فعالیت دارم و به صورت فوق برنامه ریاضی نهم به دهم برای تیزهوشان تدریس می کنم
ازسال ۸۵ که وارد تدریس خصوصی ریاضی شدم تیزهوشان تدریس کردم
بعد از تغییرات نظام آموزشی هم روی نهم به دهم تمرکز دارم
در کارم صبر و حوصله خوبی دارم و آموزش های خوبی را به دانش آموزان جهت پشتکار داشتن حین تدریس به آنها می دهم
دانش آموزان تیزهوش خودشان به ریاضی علاقه مند هستند اما در بین راه و با پیچیده شدن سطح سوالات ممکن است نا امید شوند که لازم است در این شرایط معلم به خاطر ارتباط خوبی که شاگردش برقرار کرده در این شرایط در کنار او باشد
من برای تدریس خصوصی تیزهوشان نهم به دهم برنامه ها و طرح درس های مختلفی دارم و نوع طرح درس من بستگی به این دارد که دانش آموز از کی تدریس خصوصی تیزهوشان را از کی با من شروع می کند و چقدر با امتحان ورودی فاصله دارد
زیرا این موضوع بسیار تعیین کننده است
برخی از دانش آموزان در سطح متوسط هستند و دیر هم شروع می کنند و با توجه به رقابتی که در این زمینه وجود دارد شانس موفقیت این دانش آموزان بسیار کم است
بهتر است والدین یک سال قبل از ورودی نهم به دهم به فکر کلاس های فرزندشان باشند
چون همیشه مشکلاتی بر سر راه دانش آموزان قرار می گیرد که پیش بینی شده نیستند و بهتر است برای آن مواقع هم ما فضای خالی داشته باشیم تا شاگرد بتواند بدون استرس به موفقیت برسد
سبک تدریس من همراه با بازی و خلاقیت است
من فرمول های ریاضی را به صورت تصویری و با مثال های عینی آموزش می دهم تا از خاطرشان نرود
دانش آموز هر چقدر بتواند بیشتر ریاضی را تصور کند آن را بهتر می فهمد
با این که سطح تدریس بنده تیزهوشان است اما باید در این زمینه صبر و حوصله داشت و همچنین فضایی را برای دانش آ»وز ایجاد کرد تا سوال بپرسد
اغلب دانش آموزان با پیچیده شدن سوالات و فرمول ها دست از سوال کردن بر می دارند و معلم هم طبق تجربه جلسات اولیه کلاس تصور می کند که دانش آموزان اگر سوال داشته باشند می پرسند
اما این باور غلطی است از نظر من یک کلاس پویا کلاسی است که دانش آموز دائما” سوال بپرسد و اگر این اتفاق نیوفتد یا سطح کلاس برای او خیلی بالاست و یا خیلی پایین است