ثبت نام

88904002 - 021

آریا حسن پور | دبیر ریاضی نهم

آریا حسن پور هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی محض و مدرس خصوصی ریاضی در مقاطع مختلف تحصیلی هستم، بیش از ۱۳ سال است که به تدریس ریاضی مشغول هستم، تخصص من تدریس ریاضی کنکور و تیزهوشان و حساب دیفرانسیل مقطع دوم متوسطه است.

در مورد یادگیری ریاضی مقطع نهم باید بگویم که این کتاب شامل خلاصه ای از تمام مفاهیمی است که در سالهای قبل آموخته اید، برای این که به کتاب ریاضی نهم خوب مسلط شوید بهتر است که ابتدا میزان یادگیری ریاضی خود را محک بزنید. برخی از دانش آموزان از نظر یادگیری در سطح خوبی قرار دارند این دانش آموزان می توانند یادگیری کتاب ریاضی نهم را شروع کنند، اما برخی از دانش آموزان در یادگیری مباحث ریاضی سالهای گذشته مشکل داشته اند آنها هنوز آمادگی لازم برای شروع مفاهیم جدید را ندارند، این دسته از دانش آموزان بهتر است ابتدا به آمادگی لازم دست پیدا کنند و سپس مفاهیم جدید را آغاز کنند. بنابراین توصیه من این است که مدرس خصوصی باید در جلسه اول حتما سطح علمی دانش آموز را محک بزند تا میزان تسلط او به مفاهیم ریاضی تا کنون آموخته است مشخص شود، به این ترتیب می توان کلاس های هدفمندتری داشت.

آریا حسن پور هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی محض و مدرس خصوصی ریاضی در مقاطع مختلف تحصیلی هستم، بیش از 13 سال است که به تدریس ریاضی مشغول هستم، تخصص من تدریس ریاضی کنکور و تیزهوشان و حساب دیفرانسیل مقطع دوم متوسطه است.

واگذار کردن تمرین های بسیار به دانش آموزان در کلاس و به عنوان تکلیف منزل می تواند باعث تسلط آن ها به مباحث درسی شود، بهتر است که دانش آموزان برای یادگیری و مطالعه ریاضی یک برنامه ریزی مناسب در اختیار داشته باشند، ضمن این که مدرس باید تعداد و ساعات کلاس ها را بر اساس نیاز دانش  آموز مشخص کند. گاهی نیاز است که قبل از شروع هر کلاس ابتدا مروری بر درس های گذشته داشت و اگر دانش آموز در یادگیری مباحثی دچار اشکال بوده است آنها را مجددا بازنگری کرده و رفع اشکال کرد.

حل کردن تمرین ها به دانش آموز اجازه می دهد که میزان توانایی خود در حل مسئله را بسنجد، به ویژه اگر نمونه سوالات از سوالات امتحانات سال های گذشته اقتباس شده باشند باعث می شود که دانش آموز با شیوه طراحی سوال آشنا شده و روش های مختلف پاسخگویی به سوالات را بیاموزد.

بهتر است که هر دانش آموز جزوه ای از نکات مهم درسی و فرمول ها در اختیار داشته باشد تا در مواقع مرور و مطالعه سریع بتواند نگاهی روی آنها بیاندازد.

من همیشه در کلاس های درسی برای دانش آموزانم مثال های بسیاری حل می کنم ضمن این که از آنها می خواهم تا به سوالات مختلف و چند وجهی که خودم طراحی می کنم و نیاز به تمرکز و یادگیری مفهومی دارد پاسخ دهند، این سوالات ذهن دانش آموز را برای پاسخگویی به  چالش می کشد و باعث می شود تا برای رسیدن به پاسخ به روش های مختلفی فکر کنند.

کتاب های آموزشی نیز می تواند کمک مناسبی برای دانش آموزانی که امکان برگزاری کلاس های زیاد ندارند باشد، در این کتاب ها هم درسنامه وجود دارد و هم نکات مهم به صورت جداگانه تهیه شده است، ضمن این که وجود نمونه سوالات متخلف در این کتاب ها می تواند منبع تمرینی مناسبی برای دانش آموز باشد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.