لیلا اعظمی هستم، دارای مدرک کارشناسی ریاضی کاربردی و معلم خصوصی ریاضی در پایه های مختلف تحصیلی هستم. ۸ سال است که به عنوان معلم خصوصی ریاضی یازدهم فعالیت می کنم. در این مطلب قرار است در رابطه با تجربیاتم در این زمینه برای دانش آموزان و والدین بگویم.
ریاضی یازدهم از جمله مباحث درسی است که دارای مفاهیم پیچیده ای از ریاضیات است و از آنجایی که درست قبل از آخرین سال تحصیل به عنوان دانش آموز در مدارس دوره دوم متوسطه تدریس می شود باید نسبت به یادگیری آن بسیار حساس بود.
اکثر دانش آموزان فکر می کنند همین که نمره قبولی در درس ریاضی کسب کنند کافی است، اما باید توجه داشت که ریاضی یک درس مفهومی است و برای بچه های رشته های ریاضی و تجربی از اهمیت بیشتری برخوردار است، بنابراین حتی در رشته های مختلف دانشگاهی نیز آموزش ریاضی همراه شما خواهد بود، پس بهتر است که با تسلط کامل به مباحث درس ریاضی با آمادگی کامل در آزمون کنکور و نهایتا رشته های منتخب در دانشگاه شرکت کنید.
من در کلاس های تقویتی ریاضی یازدهم معمولا کار را با یک آزمون ساده شروع میکنم، سوالات این آزمون را خودم طراحی کرده ام و به گونه ای طراحی شده است که میزان تسلط دانش آموز به مباحث درسی پیش نیاز برای ریاضی یازدهم را بررسی می کند.
در صورتی که دانش آموز از نظر تسلط در مرتبه قابل قبولی باشد، کلاس های خصوصی بیشتر تمرکز روی مرور درس ها، حل تمرین و آمادگی برای امتحان خواهد داشت، در غیر اینصورت دانش آموز باید چندین جلسه به مرور مطالب سالهای پیش که پیش نیاز یادگیری ریاضیات یازدهم محسوب می شوند بپردازد.
ریاضی یک درس کاملا تمرکزی است، بنابراین توصیه اکید می کنم که برای شرکت در کلاس های خصوصی سعی کنید زمان هایی را در نظر بگیرید که مشغولیت ذهنی نداشته و از نظر جسمی و روانی آمادگی لازم برای شرکت در کلاس را داشته باشید. به این ترتیب می توانید با تمرکز بهتری درس را فراگرفته و مطالب را بخوبی در ذهن خود مدیریت کنید.
من به عنوان معلم سعی می کنم از شیوه های مختلف تدریس استفاده کنم، نمی توان میزان یادگیری در همه دانش آموزان را یک اندازه دانست، برخی از دانش آموزان نیاز به مرور بیشتری دارند و باید مطالب را برای آنها بارها تکرار کرد. در حالی که برخی دیگر از دانش آموزان خیلی زود مفاهیم را درک می کنند و با کمی تمرین و مرور به تسلط خوبی می رسند، بنابراین ممکن است تعداد جلسات کلاس خصوصی برای این دانش آموزان کمتر از گروه اول باشد.
Visits: 95