ثبت نام

88904002 - 021

چگونه دانشمند شویم | اکتشافات علمی به چه معناست؟

اگر چگونه دانشمند شویم و این که اکتشافات علمی چگونه اتفاق می افتند؟ سوالاتی است که ذهن شما را مشغول کرده در این مقاله آنها را پاسخ خواهیم داد

دانشمندان اسرار جهان را کشف کرده اند و کیفیت زندگی ما را برای هزاران سال بهبود بخشیده اند. علم همه چیز را از اکتشافاتی مانند گرد بودن زمین یا اکتشاف جاذبه تا پیشرفت واکسن های بیماری های عفونی ، درک بیشتر از ذهن انسان و شناسایی ساختار DNA به ما ارائه کرده است ، این واقعا باور نکردنی است.

اگر چگونه دانشمند شویم و این که اکتشافات علمی چگونه اتفاق می افتند؟ سوالاتی است که ذهن شما را مشغول کرده در این مقاله آنها را پاسخ خواهیم داد

دانشمندان چه کسانی هستند

در واقع دانشمندان افرادی هستند که زندگی خود را وقف کشف حقایق علمی می کنند. دانشمندان دائما در مسیر پیشرفت حرکت می کنند و کشفیات علمی یک فرآیند مداوم است. هر بار که یک آزمایش علمی انجام می گیرد کشف جدیدی رخ می دهد.

برخی از اکتشافات علمی که بازی را تغییر می دهد ، ده ها سال طول می کشد و تیم های عظیمی از محققان در آن مشارکت می کنند در حالی که ممکن است گاهی اکتشافات علمی در اثر یک تصادف اتفاق بی افتند.  بنابراین ، برای انجام اکتشافات علمی و تبدیل شدن به ماری کوری بعدی ، استفان هاوکینگ یا جین گودال ، چه چیزی نیاز داریم؟ اگر در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک دانشمند کنجکاو هستید بهتر است در این مقاله همراه ما باشید.

بررسی فرضیه ها

تحقیق علمی به جای تلاش برای شناسایی مسیر خطی از فرضیه تا نتیجه گیری ، یک فرایند اکتشافی است. در واقع هر روز اکتشافات کوچک علمی در آزمایشگاه اتفاق می افتد. در واقع یک کشف علمی پشت درب های بسته آزمایشگاهی رخ می دهد. گاهی برای رسیدن به یک نتیجه علمی یک تیم تحقیقاتی در حال تلاش است و گاهی یک دانشمند مشهور رهبری یک تیم را بر عهده می گیرد. با این حال آنچه اتفاق می افتد یک کشف علمی نامیده می شود ؟

معمولا آزمایشات برای بررسی درستی فرضیه ها انجام می گیرند. هنگامی که کسی ایده بسیار خلاقانه ای در مورد چیزی دارد و یا دو یافته مستقل را با هم مرتبط کند و این آزمایش را برای اثبات ایده خود پی گیری کند می تواند راه های جدیدی را برای نگرش به آن مسئله علمی بیابد.

بنابراین می توان گفت که علم یک فرآیند خلاقانه است که با کشف و آزمایشات می تواند نتیجه بسیاری از فرضیات را برای شما معلوم کند.

فقط کافی است که به داستان کشفیات بشر سری بزنید و در مورد چگونگی یافتن این کشفیات علمی مطالعه کنید. آن وقت متوجه می شوید که بسیاری از کشفیات علمی در پی مطالعات یا تحقیقات پیرامون یک فرضیه یا برای اثبات فرضیه ای دیگر ایجاد شده اند.

تقویت یافته های علمی

آنچه “بررسی همتا” نامیده می شود ، استاندارد طلایی برای ارزیابی کشفیات علمی است. قبل از انتشار در مجله معتبر ، مقاله علمی برای متخصصان این حوزه ارسال می شود که آن را ارزیابی و نقد می کنند. معمولا یافته های علمی مورد بررسی قرار می گیرند و دانشمندان دیگری روی آنها کار می کنند و نتایج به دست آمده را بررسی می کنند تا بتوان آنها را برای جامعه جهانی توضیح داد یا آن را رد کرد.

معمولا گروهی از محققان اغلب با هم کار می کنند آنها می توانند کاشفان اصلی باشند ، سپس سایر دانشمندان می توانند این آزمایشات را تکرار کنند ، زیرا همه روش ها به طور رایگان در دسترس دانشمندان قرار دارند. به این طریق ثابت می شود که یک کشف علمی صحت دارد. این یک رویکرد مشارکتی به کارهای علمی است که در آن دانشمندان مشتاق هستند نتایج و ایده های خود را با سایر دانشمندان به اشتراک بگذارند تا اکتشافات جدید را ارتقا دهند.

چگونه دانشمند شویم | اکتشافات علمی به چه معناست؟ اگر چگونه دانشمند شویم و این که اکتشافات علمی چگونه اتفاق می افتند؟ سوالاتی است که ذهن شما را مشغول کرده در این مقاله آنها را پاسخ خواهیم داد

دستیابی به موفقیت های تصادفی

با این وجود ، همه اکتشافات علمی از کتاب قانون پیروی نمی کنند. در حقیقت ، برخی پیشرفت های بزرگ به طور تصادفی اتفاق می افتد. یکی از معروف ترین آنها کشف پنی سیلین است. هنگامی که دانشمند اسکاتلندی الکساندر فلمینگ از تعطیلات در سال ۱۹۲۸ بازگشت ، متوجه شد که نوعی کپک سبز ظروف پتری را در آزمایشگاه او آلوده کرده است و برخی از باکتری هایی را که در حال رشد بوده است از بین برده است.

پیشرفت های دیگر آنقدر زیاد است که نمی توان فورا آن را توسط جامعه علمی پذیرفت. یک مثال معروف کشف دانشمند آمریکایی باربارا مک کلینتوک در دهه ۱۹۴۰ است – مدتها قبل از آنکه محققان زن به عنوان دانشمند پذیرفته شوند –  او متوجه شد که به جای ژن های ماندگار که در یک الگوی خطی معمولی مرتب شده اند ، ژنها می توانند متحرک بوده و به دور کروموزوم حرکت کنند. این تغییر چشمگیر در درک ما از ژنوم – که “ژن های پرش” نامیده می شود – آنقدر غیر عادی بود که هیئت های داوری آن را رد کردند. در واقع همه فکر می کردند که این حرف ها ناشی از توهمات ذهنی یک زن دانشمند نما است.  اما دهه ها بعد ثابت شد که چنین چیزی حقیقت دارد. بنابراین بسیاری از کشفیات بسیار نوآورانه فوری پذیرفته نمی شوند زیرا مردم نمی توانند با چیزی بسیار نوآورانه کنار بیایند.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.