ثبت نام

88904002 - 021

نازنین شاهد | معلم تقویتی ریاضی کلاس چهارم در منزل

نازنین شاهد هستم، معلم مقطع چهارم دبستان، ۷ سال است که به تدریس درس ریاضی این مقطع به صورت خصوصی مشغول هستم و ۱۲ سال سابقه تدریس در مقطع چهارم ابتدایی دارم.

ریاضی دوره ابتدایی از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که تمام مفاهیم پایه و ابتدایی ریاضی در این مقطع آموزش داده می شود، اما در تمام کلاسهای این مقطع ریاضی چهارم دبستان نسبت به سه سال اول ابتدایی یک پیچیدگی متفاوتی داشته و مفاهیم بسیار مهمی در این کتاب ریاضی آموزش داده می شود، بنابراین بسیار مهم است که دانش آموز این مقطع  ریاضی چهارم را به خوبی یاد بگیرد.

بسیاری از والدین برای تقویت پایه ریاضی فرزند خود اقدام به استخدام معلم تقویتی ریاضی کلاس چهارم در منزل می کنند. برای دانش آموزانی که در یادگیری ریاضی ضعیف هستند و یا قصد تقویت استعداد یادگیری ریاضی را دارند و همچنین دانش آموزانی که برای آزمون تیزهوشان آماده می شوند بسیار مهم است که از حضور معلم تقویتی استفاده کنند.

نازنین شاهد هستم، معلم مقطع چهارم دبستان، 7 سال است که به تدریس درس ریاضی این مقطع به صورت خصوصی مشغول هستم و 12 سال سابقه تدریس در مقطع چهارم ابتدایی دارم.

من معمولا برای تدریس ریاضی در کلاس های تقویتی از روش تشریح بیشتر، مثال بیشتر و تمرین بیشتر استفاده می کنم به این معنا که در ابتدا درس را به زبان ساده و قابل فهم برای دانش آموز شرح می دهم، گاهی نیاز است که مباحثی را بیش از دیگر مباحث توضیح داد بنابراین باید این کار با سخاوت و صبر انجام گیرد و اگر نیاز است بارها و بارها مبحث مورد نظر تکرار شود.

بعد از آن نوبت به حل مثال ها می رسد، بهتر است از هر مبحثی که آموزش داده می شود چندین مثال گوناگون برای تکمیل بحث های تشریحی حل شود، دانش آموز با استفاده از این مثال ها می تواند روش های حل مسئله را بیاموزد، بنابراین حل مثال با درجات مختلف از نظر سختی، می تواند دانش آموز را برای حل تمرین به خوبی آماده کند.

تمرین ها به دو دسته تقسیم می شوند، تمرین های کلاسی و تمرین های منزل، من معمولا از نمونه سوالات پایانی سالهای گذشته به عنوان تمرین کلاسی استفاده می کنم، حل این سوالات علاونه بر اینکه نکات مهم را برای دانش آموز روشن می کند می تواند او را با اشکال مختلف طراحی سوال نیز آشنا کند.

تمرین های کتاب درسی می تواند به عنوان تکالیف منزل انجام شود، همچنین برای تقویت بیشتر می شود از سوالات مختلف استفاده کرد، در حال حاضر کتاب های نمونه سوالات از انتشارات گوناگونی در بازار موجود است که می توان از آنها بهره برد.

اگر دانش آموز روش های صحیح مطالعه و مرور ریاضی را بداند مطمئنا با رعایت مواردی که در بالا به آنها اشاره کردم به راحتی می توان در یادگیری ریاضیات سال چهارم ابتدایی موفق بود. فقط کافی است یک برنامه منظم و دقیق در اختیار دانش آموز قرار گرفته و بر اجرای آن نظارت کرد، ارزیابی کردن مداوم دانش آموز نباید فراموش شود. وظیفه والدین نیز آماده کردن بستر مناسب برای رشد و یادگیری دانش آموز است.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.