ثبت نام

88904002 - 021

مهارت هایی که دانش آموزان برای شغل های آینده نیاز دارند

ما در دنیای غریبی زندگی می کنیم، ما نسلی هستیم که دنیای سنتی را درک کرده، فناوری امروز را می بیند و در نهایت  قدم به فرداهای دیجیتال می گذارد، شاید فکر کردن به دنیایی که ربات ها تمام فعالیت های آن را انجام می دهند برای ما سخت باشد اما مطمئنا کودکان ما آن روز را به چشم خواهند دید، آنچه اهمیت دارد، مهارت هایی است که کودک امروز باید بیاموزد تا بتواند شغل خوبی در آینده بیابد.

او در عصری قدم خواهد گذاشت که این شانس وجود دارد که یک روبات شغل او را بگیرد. امروز هم نسبت به سالهای گذشته تغییرات زیادی داشته است، شاید در زمان های قدیم هرگز کسی تصور نمی کرد که روزی با یک تلفن همراه تمام امور روزانه را بتوان انجام داد، تا همین یک دهه قبل از تلفن همراه تنها برای برقراری تماس و ارسال پیام استفاده می شد اما امروز حتی می توانید به کمک تلفن همراهتان غذا سفارش دهید، قبوض را پرداخت کنید، بسیاری از دستگاه های دیجیتال را مدیریت کنید و … . پس صحبت درباره مشاغل یک دهه بعد نیز به همین اندازه عجیب خواهد بود.

 

ما در دنیای غریبی زندگی می کنیم، ما نسلی هستیم که دنیای سنتی را درک کرده، فناوری امروز را می بیند و در نهایت  قدم به فرداهای دیجیتال می گذارد، شاید فکر کردن به دنیایی که ربات ها تمام فعالیت های آن را انجام می دهند برای ما سخت باشد اما مطمئنا کودکان ما آن روز را به چشم خواهند دید، آنچه اهمیت دارد، مهارت هایی است که کودک امروز باید بیاموزد تا بتواند شغل خوبی در آینده بیابد.

نقش آموزش مهارت ها در دستیابی به شغل های آینده

اگر قرار است برای فرزند خود کاری انجام دهید، بهتر است از همین امروز شروع کنید، مهارت هایی وجود دارد که آموختن آنها می تواند در یافتن مشاغل پردرآمد در آینده سودمند باشد. پس والدین نگران بهتر است که به دنبال آموزش این مهارت ها به فرزندان خود باشند.

قاعده جدید

به گفته پژوهشگران تغییرات دیجیتال در دهه های اخیر نقش زیادی در تغییر شکل دنیای ما داشته است. پس هیچ تضمینی وجود ندارد که درآینده این تغییرات را بیشتر از امروز شاهد نباشیم. بنابراین نیاز به نوع جدیدی از فارغ التحصیلان است که بتواند جهان جدیدی را برای خود بسازد. ارتباط ، همکاری ، تفکر انتقادی و خلاقیت مهارت های کلیدی کارفرمایان آینده است. این کارفرمایان به فارغ التحصیلان و کارمندانی که نمی توانند مشکلات جدید را حل کنند علاقه ای ندارند.

تاثیرگذارترین افراد در آینده کسانی هستند که مهارت های دیجیتالی ، تفکر انتقادی و خلاقیت را به عنوان کلید حرکت در دنیای مدرن شناسایی کرده اند. بنابراین بهتر است که با یادگیری مهارت های لازم به کودکان خود راه یافتن مسیر آینده را برای آنها هموارتر سازیم.

مشاغل در آینده چه ماهیتی دارند

شاید بهتر باشد برای آگاهی یافتن از آینده و این که به چه مهارت هایی نیاز است تا برای یافتن شغل های موجود آسوده خاطر باشید طبقه بندی مشاغل آینده را بدانید. پیش بینی می شود که در آینده شغل های این گونه طبقه بندی می شوند:

–  مشاغل مولد : این ردیف شامل مشاغلی است که به خدمات رسانی و مهارت های سازمانی نیاز دارند و سطح بالایی از تعامل بین فردی را شامل می شود.

– مشاغل صنعتی : شامل مشاغلی است که به مهارت های سازمانی خوب نیاز دارند و شامل کارهای دستی و فکر هستند. در این طبقه از مشاغل بیشتر با تولید و مونتاژ سروکار خواهیم داشت.

– طراحان: شامل مشاغلی است که به مهارت های حل مساله خوب نیاز دارند و شامل استفاده از مهارت های علمی و ریاضی برای طراحی ، ساخت یا مهندسی ساختمان یا محصولات می شود.

– گروه هماهنگ کننده : شامل مشاغلی است که به مهارت های سازمانی و خدمات خوب نیاز دارند و شامل وظایف فرایند محور ، اداری و سازمانی در پشت صحنه است.

– طبقه اطلاع رسان :  شامل مشاغلی است که نیاز به تعامل خوب و مهارت حل مشکل دارند و شامل انتقال اطلاعات یا آموزش می شود.

– حوزه فناوری : شامل مشاغلی است که نیاز به تعامل خوب و مهارت های جزئی گرا دارند و شامل تحقیق و پژوهش و پیاده سازی فناوری دیجیتال است.

– گروه ناظرین: شامل مشاغلی است که نیاز به تعامل خوب ، حل مشکلات و مهارت های سازمانی دارند و باعث بهبود سلامت روحی و جسمی کارمندان و بالاتر رفتن راندمان کاری سازمان خواهد بود.

بنابراین باید تلاش کنید که فرزند خود را برای احراز یکی از ردیف های شغلی که برشمردیم آماده سازید. معمولا کودکانی که مهارت های تعامل بین فردی زیادی دارند برای تصاحب مشاغل مولد مناسب هستند. بهتر است که سرمایه گذاری های آموزشی آنان را با توجه به استعداد ذاتی که دارند انجام دهید.

کودکانی که در ریاضیات و مهارت های طراحی قوی هستند می توانند در مشاغلی که در گروه طراحان قرار دارد را به خوبی انجام دهند که شامل زمینه هایی مانند زمین شناسی و معماری و … است.

 

مهارت هایی که دانش آموزان برای شغل های آینده نیاز دارند ما در دنیای غریبی زندگی می کنیم، ما نسلی هستیم که دنیای سنتی را درک کرده، فناوری امروز را می بیند و در نهایت  قدم به فرداهای دیجیتال می گذارد، شاید فکر کردن به دنیایی که ربات ها تمام فعالیت های آن را انجام می دهند برای ما سخت باشد اما مطمئنا کودکان ما آن روز را به چشم خواهند دید، آنچه اهمیت دارد، مهارت هایی است که کودک امروز باید بیاموزد تا بتواند شغل خوبی در آینده بیابد.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب چه باید کرد؟

آماده کردن کودک امروز برای پذیرش مسئولیت ها و مشاغل آینده نیاز است که سیستم های دولتی و همچنین خانواده همگام با هم قدم بردارند. به نظر می رسد که شیوه های آموزشی مدارس باید تغییرات اساسی داشته باشد،  به عنوان مثال ، “یک مدرسه در نروژ پروژه ای را اجرا می کند که در آن دانش آموزان خانه هایی با پایداری زیست محیطی در مقیاس ۱:۲۰ می سازند. این مدرسه با نمایندگان مشاغل محلی همکاری می کند تا از دانش آموزان در نقش های مورد نیاز برای پروژه حمایت کند ، به عنوان مثال معماران ، سازندگان و املاک و مستغلات. او توضیح می دهد و دانش آموزان از همان ابزارهای دیجیتالی استفاده می کنند که متخصصان از آن استفاده می کنند.

چنین شیوه ای در تدریس می تواند فرصتی هیجان انگیز برای کودکان و نوجوانان ایجاد کند زیرا تفکرات متنوع و اصلی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار خواهند گرفت، به این ترتیب استعداد یابی کودکان برای تعیین رشته های تحصیلی در دبیرستان و دانشگاه نیز موفقیت بیشتری خواهد داشت.

به برنامه های کاربردی چون کافه بازار، اسنپ، دیجی کالا و دیوار نگاه کنید، این برنامه ها مشابه برنامه های بسیار پیشرفته Uber، Amazon، گوگل پلی و … طراحی شده اند، تفکر خلاق پشت این برنامه ها و اجرایی کردن آنها نمونه بارز حمایت از ایده های نو و تاثیر آنها در ایجاد مشاغل جدید در آینده است. در واقع ما باید دانش آموزانی را تربیت کنیم که در آینده موفق به حل هر مشکلی باشند، ایده های جدیدی داشته باشند و قادر باشند همکاری های جمعی داشته و کارها را به صورت پروژه ای و در تعامل با دیگران پیش ببرند.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.