ثبت نام

88904002 - 021

فاطمه زمانی | آموزش مفهومی ریاضی اول ابتدایی

من فاطمه زمانی هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد تدریس ریاضی و بیش از ۱۰ سال است که معلم پایه اول ابتدایی هستم. قصد دارم در این بخش تجربیات خودم در مورد تدریس ریاضیات پایه اول ابتدایی را با شما در میان بگذارم.

مقطع دبستان یکی مهمترین مقطع دوره تحصیل و کلاس اول مهمترین پایه این مقطع برای دانش آموزان و خانواده های آنها محسوب می شود. مهمترین ذهنیت دانش آموز از درس و تحصیل و یا علاقه و نفرت او از یک درس با ورودش به کلاس اول دبستان آغاز می شود، بنابراین نقش معلم این پایه در ایجاد ذهنیت مثبت یا منفی در کودکان تازه وارد به مدرسه بسیار زیاد است. این مسئله در مورد یک درس بسیار با اهمیت و کاربردی مثل ریاضی چند برابر مهمتر خواهد بود.

من فاطمه زمانی هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد تدریس ریاضی و بیش از 10 سال است که معلم پایه اول ابتدایی هستم. قصد دارم در این بخش تجربیات خودم در مورد تدریس ریاضیات پایه اول ابتدایی را با شما در میان بگذارم.

دانش آموزی که به کلاس اول ابتدایی وارد می شود، هیچ ذهنیتی از آموزش مستقیم و مفاهیم و مباحث ریاضیات ندارد. همچنین از آنجایی که دانش آموزان ابتدایی دایره لغات محدودی دارند، بیان کردن نکات مهم و آموزش به آنها بسیار سخت و نیازمند مهارت و تجربه بسیار است.

مهمترین نکته در مورد یادگیری ریاضی اول ابتدایی این است که دانش آموز مباحث آموزشی را به شکل مفهومی بیاموزد. به این ترتیب در سالهای بالاتر دانش آموز می تواند مسیر یادگیری ریاضی را به شکل مفهومی طی کند، در مورد درس ریاضی فهمیدن مفاهیم حرف اول آموزش را می زند، چرا که این مفاهیم به صورت زنجیره وار به هم پیوسته اند، اگر دانش آموز نتواند این مفاهیم را درک کند در سالهای بالاتر مطمئنا با مشکل مواجه می شود.

یکی از موارد بسیار با اهمیت در مورد معلمان کلاس اول این است که این عزیزان، دارای صبر و تحمل بالایی باشند، معمولا دانش آموزان این پایه برای یادگیری نیازمند تکرار مداوم مطالب هستند و همچنین باید مثال های کاربردی زیادی را برای هر مطلب درسی به دانش آموز ارائه کرد.

نکته مهم بعدی تسلط معلم به شیوه های آموزشی مدرن و به روز است، از آنجایی که آموزش مفاهیم ابتدایی به دانش آموزان کلاس اول در مهارت های یادگیری آنان تاثیر مستقیم دارد، معلم باید با شیوه های آموزشی متعددی آشنایی داشته و به منابع درسی نیز تسلط کافی داشته باشد. بنابراین توصیه من این است که مدرسین کلاس اول ابتدایی باید با تجربه و کهنه کار و در عین حال دارای علم به روز و مسلط به شیوه های جدید آموزشی باشند.

قدرت انتقال مطالب به دانش آموز نیز مهارتی است که نباید آن را نادیده گرفت. این مسئله در مورد دانش آموزان کلاس اول که هنوز ذهنیتی از مباحث علمی و آموزش مستقیم ندارند بسیار مورد توجه است.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم نقش نظارتی والدین بر تحصیل فرزندان و همچنین توجه به استعداد و توانایی آنها در یادگیری و تعامل مداوم با معلم مدرسه است، این ارتباط می تواند نقش مهمی در پیشرفت دانش آموز و ارزیابی مهارتهای آموزشی او داشته باشد.

نقش تمرین و تکرار مباحث علمی در منزل و تشویق مداوم دانش آموز به یادگیری و تلاش بیشتر و همچنین استفاده از کلاس و معلم خصوصی برای دانش آموزانی که در یادگیری مشکل دارند نیز در موفقیت دانش آموزان این پایه در یادگیری ریاضی بسیار مهم است.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.