علیرضا فرقانی هستم، دارای مدرک کارشناسی تدریس ریاضی از دانشگاه تربیت معلم تهران و سابقه ۱۵ سال آموزش در مقطع اول متوسطه، مدرس ریاضی سال هشتم و نهم و همچنین مدرس خصوصی دروس دوره اول متوسطه هستم.
به عنوان یک مدرس باید بگویم که مهمترین نکته در آموزش دروس به دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی داشتن یک برنامه ریزی منظم تحصیلی است، وقتی با شروع سال تحصیلی جدید دانش آموز یک برنامه ریزی منظم و هدفمند داشته باشد مطمئنا می تواند نسبت به سایر دانش آموزان موفق تر عمل کرده و هدفی برای رسیدن داشته باشد، این هدف می تواند پیشرفت تحصیلی، کسب نمرات عالی یا بهبود وضعیت برخی دروس خاص مثل ریاضی یا زبان باشد.
بسیاری از والدین ترجیح می دهند که برای رسیدگی به امور درسی فرزندان خود از معلم خصوصی استفاده کنند. گاهی ممکن است این استفاده از معلم به صورت مقطعی باشد، به این معنا که فقط در ایام منتهی به امتحان از وجود یک معلم خصوصی بهره مند شد، گاهی این معلم ها برای تدریس دروس خاصی به ویژه ریاضی و زبان استخدام می شوند، توصیه ما همیشه این بوده است که در مورد دانش آموزانی که در یادگیری این دروس مشکل دارند حتما از کلاس های همیشگی و برنامه ریزی شده استفاده شود.
گاهی اوقات نیز برخی از والدین ترجیح می دهند که تمام امور تحصیلی فرزندان خود را به یک مدرس خصوصی بسپارند، به این ترتیب یک معلم خصوصی برای تمام دروس استخدام می شود، معمولا شیوه برگزاری کلاس ها در این مورد به صورت دائمی است و معلم باید در هفته روزهای مشخصی را در کنار دانش آموز به تدریس دروس و بررسی وضعیت درسی او بپردازد.
این روش بهره مندی از معلم خصوصی می تواند در مورد دانش آموزانی که دارای پایه تحصیلی ضعیفی هستند بسیار کاربردی باشد، به ویژه در مورد دانش آموزان کلاس هشتم و نهم با توجه به انتخاب رشته ای که در پایان سال تحصیلی نهم پیش رو دارند اهمیت بیشتری خواهد داشت.
یکی ازمزایای استفاده از یک معلم برای تدریس تمام دروس یک پایه تحصیلی آن است که معلم می تواند بر اساس وضعیت درسی دانش آموز در مورد تعداد و ساعات کلاسها برنامه ریزی کند. معمولا این دسته از دانش آموزان یک پیشرفت کاملا محسوس به مرور زمان خواهند داشت چرا که مدرس می تواند به خوبی نقاط ضعف دانش آموز را کشف کرده و روی آنها تمرکز کند، این مسئله باعث می شود که دانش آموز وضیت درسی بهتری داشته باشد.
استفاده از معلم خصوصی برای تمام دروس برای دانش آموزانی که والدین آنها فرصت کافی برای رسیدگی به وضعیت دانش آموز ندارند پیشنهاد می شود.