اینجانب طاها قریبیان دانش آموخته دانشگاه علمی کاربردی مرکز تهران با ۹ سال سابقه تدریس از سال ۹۰ مشغول آموزش زیست دانش آموزان دبیرستانی هستم در حال حاضر در آموزشگاه کنکور و تقویتی معلم زیست دهم و یازدهم هستم.
در این مدت ۹ سال از لحاظ برقراری روابط دوستانه با دانش آموزان بسیار پیشرفت کرده اند و در کلاس با روحیه تک تک دانش آموزان آشنا هستم و اگر کلاس خصوصی باشد کهروابطی بسیار عمیق را با دانش آموزان برای حل مشکلات روحی آنها برقرار می کنم و سعی می کنم راهنمای خوبی برای آنها که در درس زیست و چه مشاوره تحصیلی باشم.
در تدریس خصوصی زیست در ابتدا وضعیت دانش آموز را مورد بررسی قرار می دهم و همیشه به پایه او و آنچه را که تاکنون یاد گرفته است اهمیت می دهم همیشه برای دانش آموزان ضعیف و یا تقویتی از روشهای غیرمستقیم استفاده می کنم چرا که دانش آموز اگر ظرفیت شنیدن مبحث درسی را به طور مستقیم داشت قاعدتاً یک دانشآموز تقویتی نبود به همین دلیل باید با شرایط او کنار آمد و با توجه به روحیه که دارد زیست را برای او تدریس نمود
در تدریس با دانش آموزان تقویت این معلم باید از مهارت بیشتری برخوردار باشد و همچنین باید بتواند از وسایل کمک آموزشی نیز کمک بگیرد زیرا همانطور که گفتمدانش آموز تقویتی نیاز به حمایت بیشتری از طرف معلم خود دارد و من حتی اگر آموزشگاه هم وسایل کمک آموزشی در اختیار من قرار ندهد من به طور آزاد بخشی از آن را خریداری میکنم و بخشی را نیز مانند قبل خودم میسازم و یا از عکس و تصاویر برای توصیه بهتر استفاده میکنم.
به دلیل اینکه من به آموزش مفهومی علاقه دارم از نظر من تفکر کردن دانش آموز در کلاس می تواند تاثیر عمیقی در یادگیری پایدارو در درس بگذارد و صرفاً دانش آموز کارش امتحان دادن و جواب پس دادن نباید باشد در کلاسی میتوان گفت دانش آموز به تعالی می رسد که بتواند نظر خود را آزادانه بیان کند بدون اینکه نگران مسخره شدن از طرف معلم و یا همکلاسی های خود باشد