اینجانب سارا بنیادی با مدرک کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی دبیر تدریس خصوصی ریاضی پایه یازدهم هستم.
سه سال در مدارس غیر انتفاعی چهار سال در آموزشگاه های کنکور ریاضی دبیرستان تدریس کردم و دومین سال متوالی است که یازدهم را به صورت کاملا” حرفه ای تدریس می کنم.
از همان ابتدا دروس ریاضی دبیرستان را تدریس کردم در رشته های ریاضی و انسانی و تجربی.
تجربه خوبی در این مدت به دست آوردم و از سال ۸۶ در این حرفه مشغول به فعالیت هستم.
در تدریس صبر و حوصله ریادی دارم و هدف در کلاس های گروهی انتقال درست مفاهیم ریاضی به همه دانش آموزان و در کلاس های خصوصی رشد درسی دانش آموز است.
در این سالها روی فن بیانم در تدریس کار کردم و به مهارت خوبی رسیدم.
دانش آموزانم در کلاس برای یادگیری انگیزه پیدا می کنند زیرا تدریس من پر انرژی است.
ریاضیات در دبیرستان در پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم کاملا” تئوری است و این هنر معلم است که مطالب را چگونه به دانش آموزان منتقل می کند.
من در تدریس مطالب را کاملا” تصویری توضیح می دهم و از هر مثال واقعی که بتوانم در تدریس استفاده می کنم.
در تدریس خصوصی ریاضی من دانش آموز محور تدریس می کنم.
دانش آموزان یازدهم حداکثر ۲ سال با کنکور فاصله دارند و بهتر است مطالب را مفهومی یادبگیرند تا در کنکور با فشردگی زمان مواجه نشوند.
به نظر من دانش آموز در هر لحظه از کلاس باید با معلم همگام باشد و معلم باید تدریسی گام به گام داشه باشد.
بیان این که ما گام به گام تدریس می کنیم بسیار ساده است اما در عمل اگر نتوانیم سطح دانش آموز و میزان درک او را به دست آوریم گام به گام از نگاه ما اتفاق می افتد نه از نگاه دانش آموز که ممکن است سرعت آموزش ما کم یا زیاد باشد.
دانش آموزان با نگرش ها و توانایی های متفاوتی وارد دبیرستان می شوند و مثلا” در پایه یازدهم اکثر عادت های رفتاری آنها شکل گرفته و محکم شده است در نتیجه معلم تغییر زیادی نمی تواند در نگرش و یا عادت های رفتاری او داشته باشد فقط می تواند به روش یادگیری او تدریس کند.
در دوسال اخیر که معلم تدریس خصوصی ریاضی کلاس یازدهم بودم دانش آموزان متفاوتی را دیدیم و تجربه های زیادی را به دست آوردم و تا به الان به این نتیجه رسیدم که گذشته دانش آموز این که چقدر مطالعه غیر درسی دارد و یا اوقات فراغت او چگونه می گذرد تاثیر زیادی در یادگیری آینده او دارد.