ثبت نام

88904002 - 021

رضا دهکردی | معلم تقویتی ریاضی پایه ششم در تهران

رضا دهکردی هستم، ۴۵ ساله و دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی از دانشگاه امیرکبیر، ۱۵ سال است که به عنوان معلم ریاضی در یکی از مدارس غیرانتفاعی بسیار مشهور تهران مشغول به کار هستم، همچنین به عنوان معلم تقویتی ریاضی، تدریس خصوصی نیز انجام میدهم و حوزه تخصصی فعالیت من تدریس ریاضی دوره ابتدایی است، تدریس ریاضی تیزهوشان و رشد نیز به صورت اختصاصی در حیطه کارهای من قرار دارد.

ریاضی پایه ششم از آن جهت که آخرین سال آموزش ریاضی ابتدایی است و بعد از آن دانش آموز وارد دوره متوسطه اول می شود بسیار اهمیت دارد، مباحث ریاضی ششم بسیار کاربردی و پایه ای است، بنابراین دانش آموز باید سعی کند تا جایی که می تواند در درک مفهومی مباحث بکوشد. ریاضیات یک درس حفظی نیست که تنها با حفظ کردن مسائل آن و کسب نمره قبولی کارتان با این درس تمام شود، بلکه یک درس کاملا مفهومی است که باید آن را درک کنید تا در سالهای بالاتر تحصیلی بتوانید از دانسته های خود استفاده کنید.

رضا دهکردی هستم، 45 ساله و دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی از دانشگاه امیرکبیر، 15 سال است که به عنوان معلم ریاضی در یکی از مدارس غیرانتفاعی بسیار مشهور تهران مشغول به کار هستم، همچنین به عنوان معلم تقویتی ریاضی، تدریس خصوصی نیز انجام میدهم و حوزه تخصصی فعالیت من تدریس ریاضی دوره ابتدایی است، تدریس ریاضی تیزهوشان و رشد نیز به صورت اختصاصی در حیطه کارهای من قرار دارد.

با توجه به مسئله ای که عنوان کردم یادگیری ریاضی برای دانش آموزان این پایه بسیار کاربردی خواهد بود، اگر دانش آموزی پایه قوی در ریاضیات نداشته باشد، پیشنهاد می کنم که حتما از کلاس های تقویتی استفاده کند، ضمن این که بهتر است این کلاس ها به صورت مداوم و منظم باشد، تا دانش آموز فرصت تمرین و تکرار کافی داشته باشد، تنها در این صورت است که علاوه بر کسب نمره خوب در امتحان دانش آموز می تواند در سالهای بعدی نیز در یادگیری ریاضیات موفق باشد.

من معمولا برای نمونه سوالات تمرینی از نمونه سوالات امتحانی استفاده می کنم و با استفاده از این سوالات نکات مهم هر مبحث را برای دانش آموز مشخص می کنم، وقتی دانش آموز نمونه سوالات مختلف را حل میکند، با شکل سوالات آشنا شده و به راحتی می تواند در امتحان سریعا به راه حل های ممکن فکر کند. از طرفی معمولا سوالات امتحانی از مباحث مهم درسی طرح می شوند، بنابراین حل این نمونه سوالات می تواند به یادگیری نکات مهم درسی هم کمک بیشتری کند.

اکثر والدین فکر میکنند که کسب نمره خوب در امتحان ریاضی کافی است و به همین دلیل سعی میکنند در روزهای منتهی به امتحان از حضور معلم تقویتی در منزل استفاده کنند، اما من به عنوان یک معلم تقویتی که با دانش آموزان در سطوح مختلف مهارتی کار کرده ام می گویم که اگر دانش آموز از کلاسهای مداوم و منظم برخوردار باشد مطمئنا نتیجه درازمدت آن را در یادگیری آسان تر این درس در سالهای بالاتر خواهید دید. بنابراین کلاس های ریاضی مرتب و هفتگی در منزل می تواند دانش آموز را در یادگیری مهارت ریاضی بسیار پیش ببرد.

بنابراین باید سعی کرد که ریاضی را به صورت مفهومی آموخت تا علاوه بر موفقیت در امتحان، بتوان از دانسته ها برای یادگیری بهتر مباحث در سال های بالاتر استفاده کرد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.