ثبت نام

88904002 - 021

راحله خطیبی | آموزش مفهومی ریاضی کلاس پنجم در تهران

راحله خطیبی هستم، دارای مدرک کارشناسی ریاضی محض و سابقه ۱۲ سال تدریس ریاضی در مقاطع مختلف تحصیلی، بیش از ۵ سال است که به تدریس ریاضی تیزهوشان و المپیاد مشغول هستم.

یکی از نکاتی که در آموزش امروز باید به آن توجه ویژه داشت، آموزش مفهومی ریاضیات است. این مسئله به ویژه در مورد دانش آموزان دبستانی از حساسیت بیشتری برخوردار است. من فکر می کنم در صورتی که دانش آموز در مقطع ابتدایی ریاضیات را به شکل اصولی و استاندارد بیاموزد، در سال های بعدی تحصیل در یادگیری موفق تر عمل خواهد کرد.

راحله خطیبی هستم، دارای مدرک کارشناسی ریاضی محض و سابقه 12 سال تدریس ریاضی در مقاطع مختلف تحصیلی، بیش از 5 سال است که به تدریس ریاضی تیزهوشان و المپیاد مشغول هستم.

آموزش مفهومی ریاضی کلاس پنجم مسئله ای است که در این مبحث به آن خواهم پرداخت. دانش آموزان کلاس پنجم با مباحثی مثل نسبت، تناسب و درصدها، کسر و عدد مخلوط و عدد نویسی آشنا می شوند، آموختن این مفاهیم بسیار کاربردی  و مهم برای دانش آموز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

من فکر می کنم بعد از آموزش استاندارد مهمترین فاکتور در آموزش مفهومی ریاضیات کلاس پنجم داشتن یک برنامه ریزی مناسب با شرایط دانش آموز است. با فرض بر این که معلم در مدرسه ریاضی را با شیوه ای صحیح و اصولی تدریس می کند، دانش آموز باید برای ساعاتی که در منزل حضور دارد نیز برنامه ای برای تمرین و مرور مطالب داشته  باشد.

طبق اصول استاندارد مطالعه ریاضی بهتر است هر درسی را همان روز که می آموزید در خانه تکرار کنید و چند مثال و تمرین از آن درس حل کنید تا مطالب مربوط به درس به خوبی در ذهن شما جای بگیرند، در غیر اینصورت مطمئنا تا جلسه بعدی تدریس بیش از ۵۰ درصد از مطالب آموخته شده را فراموش خواهید کرد.

یک روش بسیار مناسب برای یادگیری مفهومی ریاضیات استفاده از حل تمرین های مختلف از هر مبحث درسی است، شما باید سعی کنید از هر مبحث درسی نمونه سوالات مختلفی حل کنید تا مطالب به خوبی در ذهن شما جای گیرند. حل تمرین های مشابه و متنوع از هر درس به شما کمک میکند تا مطالب درسی را به خوبی بیاموزید. بنابراین می توانید با دانلود کردن نمونه سوالات امتحانی سالهای گذشته  و یا خرید کتاب های نمونه سوال این تمرین ها را انجام دهید.

اگر فکر می کنید برای یادگیری بیشتر نیاز به معلم خصوصی دارید بهتر است به جای این که استخدام معلم خصوصی را به شبهای امتحان موکول کنید، یک برنامه منظم هفتگی داشته باشید تا بتوانید هر هفته به رفع اشکالات پرداخته و در حضور معلم خود تمرین حل کنید.

داشتن برنامه ریزی منظم و رعایت آن، به همراه دانستن روش های اصولی مطالعه ریاضی، یادگیری با تمرکز بالا و همراه داشتن یک معلم خصوصی با تجربه به شما کمک می کند تا ریاضی را به شکل مفهومی و مناسب تری بیاموزید و در این درس عملکرد موفق تری داشته باشید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.